Dacia verí LPG, predala už milión áut na plyn! + otázky k prestavbe

268

Automobilka Dacia ponúka dvojpalivové pohonné jednotky od roku 2010 a nedávno dosiahla míľnik – milión predaných LPG vozidiel. Súčasný dvojpalivový systém, ktorý v roku 2020 premenovali na ECO-G100, poskytuje krútiaci moment 170 Nm a je dostupný pri modeloch Sandero, Stepway, Logan, Duster a Jogger.

Francúzsko-rumunský výrobca už 14 rokov skúša, testuje a dolaďuje technológiu pohonnej jednotky na skvapalnený ropný plyn. Motor ECO-G100 je, podľa slov majiteľov, solídny a spoľahlivý. LPG nádrž je umiestnená v priestore, v ktorom je štandardne ukotvené rezervné koleso, takže nezaberá miesto pri benzínovej nádrži ani v batožinovom priestore.

Ľudia majú o LPG záujem 

Prax dokazuje, že pohonné ústrojenstvo ECO-G100 je cenovo dostupné a zaručuje ekonomickú prevádzku. Pravdou je, že LPG patrí k najlacnejším typom paliva na trhu – napríklad vo Francúzsku stojí až o 40 % menej ako benzín, čím vzniká úspora približne 40 eur na jednej plnej nádrži.

Dacia je dnes v rámci pohonu na LPG lídrom na európskom trhu. So 67-percentný podielom si takmer 40 % zákazníkov značky vybralo práve vozidlá na LPG. Asi aj preto, že sa dodávajú s rovnakou zárukou ako každé iné vozidlo v ponuke, na 3 roky alebo 100 000 km.

LPG

3 otázky k prestavbe auta na LPG

1. Dá sa LPG namontovať do každého auta? 

V podstate dá. Najjednoduchšia je síce prestavba auta s benzínovým motorom s nepriamym vstrekovaním paliva, ale ani priamovstrekové motory nie je problém doplniť o LPG. Na skvapalnený ropný plyn sa dokonca dá prestavať aj auto s naftovým motorom, len je to málo efektívne.

2. Škodí spaľovanie LPG životnosti motora?

V prípade, že si majiteľ rozumne nastaví interval výmeny oleja, filtrov a sviečok, tak nijak výrazne.

3. Koľko stojí prestavba a dá sa auto vrátiť do pôvodného stavu?

V závislosti od typu motora stojí prestavba 1 200 – 2 500 eur. Demontáž zariadenia a návrat do pôvodného stavu je možný.