Bugatti Chiron Sport: Športová verzia 1500-koňového diabla?!

934

Keď prinesie napríklad SEAT športovú verziu Leona, dá sa to tak nejak očakávať. Keď však Bugatti prinesie slovko Sport do osamelého modelového radu Chiron, čakajte zemetrasenie.

Každému musí byť okamžite jasné, že auto s výkonom 1102 kW/1500 koní nie je zrovna kandidátom na ďalšie zdvíhanie výkonu. To si chvalabohu uvedomili aj inžinieri v Bugatti a miesto výkonu sa sústredili na riadenie a „športový“ charakter.

Absurdistan

Bugatti naladilo riadenie na omnoho dynamickejšie zaobchádzanie, než by človek čakal od bežného Chironu. Vziať však do úvahy, že Chiron je na svoju hmotnosť veľmi svižne reagujúce auto, pôjde o neuveriteľne dynamické a šialene rýchle auto.

„Chiron Sport sme vytvorili pre zákazníkov, ktorým sa žiada zažívať s Chironom ešte športovejšie zážitky na tiahlych vlnitých cestách,“ uvádza prezident Bugatti Automobiles S.A.S. Stephan Winkelmann. Je až šokujúce, kam dokáže zájsť automobilové inžinierstvo v honbe za pocitmi.

Viac absurdistanu

Čo vás možno pobaví, je úspora hmotnosti, ktorá verzie Sport oproti bežnému Chironu. Ide o 18 kilogramové odľahčenie a krvopotné úsilie inžinierov dokáže šofér zmariť pozvaním ťažšieho kamaráta na sedadlo spolujazdca, či zlou životosprávou vedúcou k obezite.

Bugatti napríklad ušetrilo hmotnosť výrobou prvých produkčných stieračov z uhlíkových vlákien. Tie sú o 77 percent (o 1,4 kg) ľahšie, než klasický oceľový systém. Nové ramená stieračov taktiež vylepšujú aerodynamické prúdenie.

Ettore Bugatti mód

Vylepšené riadenie Chironu Sport má na svedomí niekoľko elementov mimo (vtipného množstva) ušetrenej hmotnosti. Tlmiče sú o 10% tuhšie, riadenie rýchlejšie a zadný diferenciál je vybavený dynamickým vektorovaním krútiaceho momentu, ktorý dokáže distribuovať potenciál 1500 koní na obe zadné kolesá zvlášť.

Tieto vlastnosti však prichádzajú k slovu až po zvolení EB módu. Do tej doby sa Chiron Sport správa vo veľkej miere tak, ako bežný Chiron. Nechýba zopár nových dizajnérskych „fičurín“ a o 5 sekúnd rýchlejší čas na talianskom ovále v Nardó, než jeho „ťarbavejší“ súrodenec. Cenovka začína na skromných 2,65 milióna eur. V USA s daňou, transportom, clami a poplatkami počítajme s 3,26 miliónmi dolárov. Ma-li-na!