BMW radu 8 Gran Coupé je najkrajšou mníchovskou limuzínou

1410

Štvordverový kupé v Mníchove proste vedia. Či už ide o rad 4 alebo 6 s prívlastkom Gran Coupé, je im dodnes ťažké odolať. Väčší z dvoch modelov však končí svoju púť a na jeho miesto nastupuje novinka. BMW radu 8 Gran Coupé. Len sa naň pozrite.

Dielo je dokonané a modelový rad 8 spoznal svoju poslednú karosársku úpravu. Po krásnom kupé a agresívne pôsobiacom kabriolete spoznávame štvordverové kupé BMW radu 8 Gran Coupé (GC). Slovko kupé bolo teda vyskloňované do všetkých svetových strán dostatočne, tak sa môžeme pustiť do jeho dizajnu a parametrov.

Športový oblek

Už dlho tvrdím, že sedany so zníženou strechou pôsobia omnoho menej formálne, než klasické sedany. Rozmermi však klasické limuzíny dosť zásadne atakuje. Na dĺžku meria 5082 mm, čo predstavuje až 231 mm nárast oproti modelu kupé a 201 mm nárast v oblasti rázvoru kolies, ktorý meria 3023 mm. V šírke podrástlo GC o 30 mm a na výšku 61 mm, vďaka kolmejšiemu lomu línie zadného okna. Táto úprava prospeje najmä zadným pasažierom.

Dizajn prednej časti je totožný s modelom kupé až do bodu, v ktorom sa zdvíhajú A-stĺpiky. V základnej výbave môžete počítať s adaptívnymi LED svetlometmi a za príplatok vám budú dopriate “lampáše” BMW Laserlight s dosvitom až 600 metrov. Tradičný prvok zvaný Hoffmesiterov oblúk, ktorý opisuje líniu zadného okna, má na novom BMW radu 8 GC netradične kolmý tvar, čo napomáha karosérii budiť masívnejší dojem.

Čistejšia hra

V porovnaní s predchodcom má rad 8 GC jednoduchší a čistejšie tvarovaný interiér. Výraznému vymedzeniu orientácie interiéru na vodiča ustúpili elegantnejšie a menej excentrické línie. Značka uvádza, že by sa malo do vozidla ľahko nastupovať. To už však zistíme v testoch. Príplatková panoramatická strecha dokáže zabrať strešnú plochu až 1,5 m2 a tak príjemne osvetliť celý interiér spolu s čelným a zadným oknom.

K dramatizácii interiéru prispieva ambientné osvetlenie, ktoré je dodávané v štandardnej výbave spolu s veľkou časťou interiéru čalúneným kožou. Samozrejmosťou je veľký batožinový priestor, ktorý je s objemom 440 litrov o 20 litrov väčší než v prípade kupé. BMW uvádza, že pohltí tri golfové vaky. Prípadne, niekoľko miliónov eur v hotovosti.

Materiálový koktejl bar

BMW radu 8 GC dokáže aktívne znížiť aerodynamický odpor vzduchu v maske chladiča či ho pasívne znižovať vďaka úplne zakrytému podvozku. Karoséria pozostáva z progresívneho mixu materiálov BMW EfficientLightweight čo znižuje hmotnosť vozu a či tuhosť jeho skeletu. Nosník palubnej dosky pozostáva z horčíka a stredový tunel z uhlíkových vlákien.

Nosné štruktúry prednej a zadnej časti karosérie, strecha, dvere, blatníky, predná náprava či deliaca priečka motora pozostávajú z hliníka. Vďaka tomu je väčšie a priestrannejšie BMW radu 8 GC ťažšie od kupé len o 70 kilogramov. Túto cifru je možné znížiť o ďalšie kilá, zakúpením príplatkovej karbónovej strechy.

Dynamika

Motory pre nové BMW radu 8 sú už známe. V prípade Gran Coupé sa však k verzii M850i xDrive (390 kW/530k – 750 Nm) a výnimočne úspornej motorizácii 840d (235 kW/320 k – 680 Nm) pridáva elegantný pohon 840i. Ten predstavuje benzínový 3-litrový radový šesťvalec s výkonom 250 kW/340 koní a krútiacim momentom 500 Nm. Oproti predchodcovi je tento motor o 6 kilogramov ľahší a údajne prináša vylepšenú pružnosť pri zrýchlení v širšom spektre otáčok.

Motory budú dodávané výhradne s brilantnou 8-stupňovou prevodovkou Steptronic, ktorá spolupracuje vylepšeným pohonom všetkých kolies xDrive, s lepšou schopnosťou rozdeľovania krútiaceho momentu. Ten výrazne preferuje zadnú nápravu a je k dispozícii pri všetkých motorizáciách. Čistokrvnú “zadokolku” dostanete len v prípade voľby benzínovej motorizácie 840i. Všetky motorizácie sú však k dispozícii so samosvorným diferenciálom, no vo vyhotovení M850i xDrive je možnosť príplatku za diferenciál M Sport.