Viackrát kritizovaný, údajne nie veľmi vydarený dizajn druhej generácie BMW radu 1 je preč. Dizajnéri vypočuli priania ľudí a exteriér vozu radikálne prepracovali. Predná časť ešte ako tak pripomína predfaceliftovú verziu, aj keď je tu nový nárazník, pozmenené typické ľadviny a tak isto aj divno tvarované predné svetlá zmizli. Nahradili ich úplne nové so širším profilom.
Zadná časť taktiež nezostala rovnaká a pôvodné štvorcové koncové svetlomety sú históriou. Vymenili ich širšie s novou grafikou svietenia, ktoré automobil opticky rozširujú. Zároveň bol mierne upravený aj zadný nárazník.
Facelift však nebol realizovaný len na výzore automobilu, ale aj pod jeho prednou kapotou. Tu sa usídlili viaceré, pre jednotku nové agregáty. Benzínové zastúpenie tvorí trojica agregátov v piatich výkonových verziách. Pri modeli M135i, ktorého výkon bol zdvihnutý o necelých 7 koní, je možné si priplatiť za pohon xDrive.
Benzín
|
Objem (cm3)
|
Valce, ventily
|
Výkon
|
Krútiaci moment
|
Zrýchlenie
|
Spotreba
|
116i
|
1499
|
R3, 12
|
109 k
|
180 Nm
|
10,9 s
|
5,3 l/100 km
|
118i
|
1598
|
R4, 16
|
136 k
|
220 Nm
|
8,5 s
|
5,6 l/100 km
|
120i
|
1598
|
R4, 16
|
177 k
|
250 Nm
|
7,4 s
|
5,8 l/100 km
|
125i
|
1997
|
R4, 16
|
218 k
|
310 Nm
|
6,4 s
|
6,7 l/100 km
|
M135i
|
2979
|
R6, 24
|
326 k
|
450 Nm
|
5,1 s
|
7,5 l/100 km
|
Na strane nafty sú dve objemové kategórie celkovo v štyroch výkonoch. Motor 125d ako jediný využíva dvojstupňové prepĺňanie. Pri verzii 116d si možno objednať aj balík spotrebu zlepšujúcich prvkov pod menom EfficientDynamics. Ak vás zaujíma kombinácia dieselového motora a pohonu xDrive, kladnú odpoveď dostanete pri verziách 118d a 120d. Všetky ostatné varianty (vrátane benzínových) majú pohon výlučne zadnej nápravy.
Nafta
|
Objem (cm3)
|
Valce, ventily
|
Výkon
|
Krútiaci moment
|
Zrýchlenie
|
Spotreba
|
116d
|
1496
|
R3, 12
|
116 k
|
270 Nm
|
10,4 s
|
4,0 l/100 km
|
118d
|
1995
|
R4, 16
|
150 k
|
320 Nm
|
8,3 s
|
4,0 l/100 km
|
120d
|
1995
|
R4, 16
|
190 k
|
400 Nm
|
7,1 s
|
4,3 l/100 km
|
125d
|
1995
|
R4, 16
|
224 k
|
450 Nm
|
6,3 s
|
4,6 l/100 km
|
Podrobnejšie technické informácie nájdete v tomto linku.
Najmenší z radov bavorskej automobilky je v polčase rozpadu. Exteriér bol výraznejšie pozmenený a pribudli nové motorizácie.