BMW radu 1: nová tvár i technika

781
" "

Viackrát kritizovaný, údajne nie veľmi vydarený dizajn druhej generácie BMW radu 1 je preč. Dizajnéri vypočuli priania ľudí a exteriér vozu radikálne prepracovali. Predná časť ešte ako tak pripomína predfaceliftovú verziu, aj keď je tu nový nárazník, pozmenené typické ľadviny a tak isto aj divno tvarované predné svetlá zmizli. Nahradili ich úplne nové so širším profilom.

Zadná časť taktiež nezostala rovnaká a pôvodné štvorcové koncové svetlomety sú históriou. Vymenili ich širšie s novou grafikou svietenia, ktoré automobil opticky rozširujú. Zároveň bol mierne upravený aj zadný nárazník.

Facelift však nebol realizovaný len na výzore automobilu, ale aj pod jeho prednou kapotou. Tu sa usídlili viaceré, pre jednotku nové agregáty. Benzínové zastúpenie tvorí trojica agregátov v piatich výkonových verziách. Pri modeli M135i, ktorého výkon bol zdvihnutý o necelých 7 koní, je možné si priplatiť za pohon xDrive.

Benzín
Objem (cm3)
Valce, ventily
Výkon
Krútiaci moment
Zrýchlenie
Spotreba
116i
1499
R3, 12
109 k
180 Nm
10,9 s
5,3 l/100 km
118i
1598
R4, 16
136 k
220 Nm
8,5 s
5,6 l/100 km
120i
1598
R4, 16
177 k
250 Nm
7,4 s
5,8 l/100 km
125i
1997
R4, 16
218 k
310 Nm
6,4 s
6,7 l/100 km
M135i
2979
R6, 24
326 k
450 Nm
5,1 s
7,5 l/100 km

Na strane nafty sú dve objemové kategórie celkovo v štyroch výkonoch. Motor 125d ako jediný využíva dvojstupňové prepĺňanie. Pri verzii 116d si možno objednať aj balík spotrebu zlepšujúcich prvkov pod menom EfficientDynamics. Ak vás zaujíma kombinácia dieselového motora a pohonu xDrive, kladnú odpoveď dostanete pri verziách 118d a 120d. Všetky ostatné varianty (vrátane benzínových) majú pohon výlučne zadnej nápravy.

Nafta
Objem (cm3)
Valce, ventily
Výkon
Krútiaci moment
Zrýchlenie
Spotreba
116d
1496
R3, 12
116 k
270 Nm
10,4 s
4,0 l/100 km
118d
1995
R4, 16
150 k
320 Nm
8,3 s
4,0 l/100 km
120d
1995
R4, 16
190 k
400 Nm
7,1 s
4,3 l/100 km
125d
1995
R4, 16
224 k
450 Nm
6,3 s
4,6 l/100 km

 

Podrobnejšie technické informácie nájdete v tomto linku.

Najmenší z radov bavorskej automobilky je v polčase rozpadu. Exteriér bol výraznejšie pozmenený a pribudli nové motorizácie.