Audi R8 Spyder V10 teraz o 112 kilogramov ľahšie

575

Na tohto ročnej New York International Auto show sa predstavenia dočkala aj odľahčená verzia Audi R8 Spyder. Spoločne s ňou vyšli na povrch nové fotografie a prvé technické údaje.

Zatiaľ čo uzavretá verzia bude v ponuke s dvoma benzínovými agregátmi V10 a V10 Plus, Spyder sa (zatiaľ) musí uskromniť na výkonovo slabšiu verziu. Napriek tomu však ide o veľmi výkonnú motorizáciu. Pred zadnou nápravou totiž pracuje atmosférický, vidlicový desaťvalec pôvodom z Lamborghini Huracán. Výkon dosahuje 379kW (540k) a krútiaci moment 540Nm pri 6 500 ot/min. Pri plnom výkone sa stovka na tachometri zobrazí za 3,6 sekundy a ručička tachometra pokračuje až do rýchlosti 318km/h. Kombinovaná spotreba kolíše na úrovni 12l/100km, čo je v porovnaní s uzavretou verziou len o tri deci viac. Na výsledku sa podieľa technológia CoD, ktorá pri nízkom zaťažení vypína jeden rad válcov.

Radenie zabezpečuje už tradične sedemstupňová, dvojspojková, automatická prevodovka S tronic. Medzinápravová spojka, ovládaná elektrohydraulicky, dostala nový chladiaci okruh, vďaka čomu sa pohon 4×4 nevypína ani pri vysokých rýchlostiach. U predošlého modelu sa pohon 4×4 pri vyššej rýchlosti vypínal, práve kvôli prehrievaniu medzinápravovej spojky.

Audi asi najviac trvalo na odľahčení, takže nový R8 Spyder váži teraz len 1612kg, čo je o 112 kilogramov menej ako predchádzajúci model. Pri výbere materiálov na karosériu Audi volilo hliník a kompozitá, vďaka čomu sa zvýšila aj celková tuhosť karosérie.

Sťahovacia strecha ostala plátenná, ako u predchodcu. Skladá sa do priestoru medzi sedadlá a motor, po zložení ju chráni pevné veko. Proces vyťahovania a sťahovania zaberie 20 sekúnd a možno tak učiniť do rýchlosti 50km/h.

V dielňach Audi sa usilovne pracovalo na odľahčení modelu R8 Spyder. Ten je po novom ľahší, tuhší a rýchlejší.