Audi e-tron quattro Concept približuje sériové elektrické SUV

647
" "

Koncept elektrického “kupé-idneho” crossovera od Audi je veľký kus automobilu. Na dĺžku má 4,88 m, na šírku 1,93 m a je vysoký decentných 1,54 metra. Jeho hmotnosť tlačová správa nešpecifikuje, avšak nemôže byť príliš vysoká vzhľadom na jeho dynamické možnosti. Poďme ale postupne.

SUV nie sú práve najaerodynamickejšie autá na svete. Sú vysoké a častokrát ich predné masky sú dosť kolmé. e-tron quattro je však iný. Aerodynamika hrala pravdepodobne hlavnú rolu pri tvorbe exteriéru, nakoľko koeficient odporu vzduchu je len 0,25. To nie je ďaleko od mimoriadne aerodynamického Mercedesu-Benz CLA a v porovnaní s hodnotou 0,30 a viac platiacej pre iné SUV ide o skvelý výkon. Štúdia tak môže nielen lepšie zrýchľovať, ale dosiahne aj nižšiu spotrebu a tým lepší elektrický dojazd.

Toto Audi disponuje trojicou elektromotorov: jeden ženúci predné kolesá, ďalšie dva sa starajú o pohon tých zadných. Celkovo dokážu vyvinúť 320 kW / 435 k, dočasne to môže byť až 370 kW / 503 k. Krútiaci moment je neskutočných 800 Nm. Aj vďaka tomu e-tron quattro pokorí stovku len za 4,6 s, čo nezvládne ani Q7 V12 TDI, ktorá mala 500 k & 1000 Nm. Jeho maximálka je elektricky stopnutá na 210 km/h. Trio spolupracuje s batériami uloženými už tradične v podlahe kabíny. Lítio-ionové články majú kapacitu až 95 kWh a tým dosahuje dojazd vyše 500 km, podobne ako Porsche Mission E Concept.

Nabíjanie môže prebiehať viacerými spôsobmi. Technológia Combined Charging System umožňuje dobíjanie jednosmerným i striedavým prúdom. Cez Audi Wireless Charging je možné doplniť elektrickú energiu indukčne, teda bezdrôtovo. A navyše ako v prípade konceptu Tiguan GTE aj tu sa nachádza solárny panel na streche, ktorý pridáva ďalší spôsob nabíjania batérii. Audi udáva, že pri použití jednosmerného prúdu s výkonom 150 kW dobíjanie na 100 % trvá relatívne slušných 50 minút.

Popri impozantnej pohonnej jednotke sa e-tron quattro Concept má ešte čím chváliť. Osvetlenie auta tvorí laserová technológia v kombinácii s LED v predných svetlometoch a naopak organické diódy tvoria dominantnú časť koncových svetiel. Adaptívne vzduchové pruženie prinesie do kabíny komfort, dynamické riadenie všetkých kolies zas výnimočnú ovládateľnosť a monitory v interiéri s OLED dojem absolútnej technologickej dokonalosti.

V roku 2018 príde z Ingolstadtu luxusné plne elektrické SUV a takto bude vyzerať.