
V poslednom čase všade iba čítame, ako nám, milovníkom veteránov, sťažujú situáciu. Prísnejšie technické kontroly, posvätné emisné limity, no a najnovšie od januára pohonné hmoty s väčším podielom bio zložky. Kam sa ten svet rúti?
Lenže na západe už majú recept, ako na to. Ponechať ten krásny dizajn a vysmiať všetky nariadenia Európskej únie. Kalifornská spoločnosť EV West prišla s nápadom, ako použiť pohonnú jednotku z Tesly a namontovať ju do kabátu Porsche 911 z roku 1977.

Vylepšený klasický dizajn
Porsche však neostalo pri svojej pôvodnej karosérii. V spolupráci so StreetFighter LA dostala 911 známy RWB bodykit, ktorý dokonale schováva lepivé pneumatiky Toyo Proxes R888R vzadu široké až 315mm. Zvonku si okrem rozšírených blatníkov môžete všimnúť aj iné predné svetlomety, tie sú od firmy 9Eleven, využívajú LED technológiu a majú i funkciu denného svietenia. Zadné sú zase v štýle 911R a poskytla ich firma TRE Motorsport.

A energia zo zásuvky
Elektrický motor pochádza z Tesly. Jeho výkonový vrchol je 563 elektrických koní, čo je ekvivalent spaľovacieho agregátu so 700 koňmi. Zaujímavosťou je, že i napriek diametrálne odlišnej pohonnej jednotke nemuseli nejako zvlášť upravovať zadnú časť karosérie. Nový motor dokonca napasovali do pôvodných úchytov. Energiu si berie z batérií od LG Chem s kapacitou 32 kWh. Tie z Tesly boli totiž príliš veľké.

Celá technológia stojí na základoch z 911 generácie 993. Predsa len taký výkon si žiada pár zmien aj na podvozku auta. Preto toto Porsche stojí na plne nastaviteľnom podvozku odvodeného zo závodnej verzie 911 GT3. No a ten interiér, ten skutočne nemá chybu. V ňom nenájdeme žiadny zbytočný infotainment, všetky potrebné informácie totiž vodičovi podáva pätica okrúhlych budíkov.

Čalúnenie sedadiel Burberry vytvára s Alcantarou a kožou perfektnú harmóniu retra s budúcnosťou. Len pozrite na ten chrómový ochranný rám, proste umelecké dielo. Toto Porsche z dielní EV West ukazuje svetu, že staré autá stále dokážu byť viac „cool“ ako hociktorý Nissan Leaf či BMW i3.