ABT RS Q8-R je úplná šialenosť. 740 koní ho rozbehne na viac ako 300 km/h!

2575

Poznáte ABT, nie? To sú takí tí chlapci (a dievčatá) z Nemecka, ktorí síce neskladajú vlastné vozidlá, ale v podstate k tomu nemajú ďaleko. Dlhé roky totiž pripravovali pretekárske Audi do série DTM, pričom ich pozornosť pre absurdné výkony nezostala rezervovaná len pre trať. 

ABT to skrátka robí už niekoľko rokov veľmi typicky. Presne v ten moment, keď si totiž myslíte, že z takého Audi RS Q8 sa skrátka nemôže dať vytlačiť viac, ako 600 koní, pribehne ABT a nadopuje ho na rovných 740. Ale nepredbiehajme.

Zdroj: ABT Sportsline

Štýlová oslava 125. výročia!

Možno by ste to nepovedali, no ABT RS Q8-R je dokonca špeciálnym modelom, ktorý vznikol za účelom oslávaiť 125. výročie podniku ABT.

Zdroj: ABT Sportsline

Je to tak, tento nemecký úpravca v roku 2021 dovŕši 125 rokov svojho fungovania. V roku 1896 síce ešte v ABTe neupravovali autá, no z istého uhlu pohľadu by sme vedeli považovať kováčov za prvých tunerov na svete. No nie?

Zdroj: ABT Sportsline

Nech je to akokoľvek, v rámci 125-ročnice dostalo Audi RS Q8 úpravy, ktoré premiestňujú jeho výkon na úplne novú úroveň. Keď ho totiž naložia na vagón v Devínskej Novej Vsi, má “len” 600 koní a 800 newtonmetrov.

Zdroj: ABT Sportsline

V rámci štandardnej kúry od ABT (s označením ABT RS Q8) je jeho výkon podvihnutý na sympatickejších 700 koní a 880 newtonmetrov, no RS Q8-R ide ešte ďalej.

Zdroj: ABT Sportsline

V tomto prípade sa totiž do celku zapojí ešte prepracovaná riadiaca jednotka motora so špeciálne navrhnutým medzichladičom stlačeného vzduchu.

Zdroj: ABT Sportsline

Dychberúci výkon

Konečný výkon, ktorý táto lokomotíva na pneumatikách produkuje, je asfalt trhajúcich 544 kilowattov (740 koní) a šialených 920 newtonmetrov krútiaceho momentu.

Zdroj: ABT Sportsline

Práve vďaka takýmto obrovským číslam vás asi neprekvapí, že maximálna rýchlosť tohto mastodonta je (na SUV) absolútne šialených 315 kilometrov za hodinu. Z nuly je na stovke za nemenej impozantných 3,4 sekundy.

Zdroj: ABT Sportsline

O bezpečnosť ostatných pri takejto rýchlosti sa ale príliš báť nemusíte, ABT má “vyčekovaný” aj tento aspekt. Pravepodobne aj preto uvádza, že jeho výfukové potrubie má v priemere až 102 milimetrov, takže počuť ho je určite riadne!

Pri všetkej úcte, “RS Q8-R” na sedadlách vyzerá, akoby ste si tam zapísali svoje nové, bezpečné heslo na facebook.

Máte o takto upravenú RS Q8 záujem? To je milé, má to však niekoľko háčikov. Tým prvým je, že sa musíte zmestiť do limitu 125 kusov, ktoré hodlá ABT symbolicky vyprodukovať. A ten druhý? Cena. 

Sériové Audi RS Q8 máte podľa cenníka za 130 290 €. Balíček “ABT RS Q8-R” si tunerská dielňa cení na 68 137 € a 82 centov (fakt), takže zatiaľ sme na 198 427,82 €. K tomu si však musíte pripočítať ešte schválenie asociáciou TÜV a inštaláciu – a hneď sme nad hranicou 200 000 €. Išli by ste do toho?

NEPREHLIADNITE: