Hoci oficiálne ide iba o prototyp, britská automobilka už potvrdila, že kabriolet presne zodpovedá chystaným produkčným modelom. Batur Convertible je tak zrejme definitívne labuťou piesňou pri rozlúčke s legendárnym motorom W12. Na cesty sa postupne dostane 16 kusov a všetky už dnes majú svojho majiteľa.
Bentley plánuje do roku 2030 prejsť na čisto elektrický pohon a hoci Briti doteraz predali viac ako 100-tisíc vozidiel s charakteristickým motorom W12, čo z neho robí jeden z najúspešnejších dvanásťvalcov na svete, práve model Batur je posledným, ktorý ho ešte dostane.
Koniec úspešného príbehu
Dvakrát preplňovaný motor, ktorý automobilka Bentley prvý raz použila pred 20-timi rokmi v modeli Continental GT Speed prešiel medzičasom viacerými vylepšeniami. Niet divu, že dnes je o 40% výkonnejší a o 25% úspornejší. A hoci jeho výrobca sa mala definitívne skončiť v apríli tohto roku, zrejme sa tak stane až v lete.
Bentley Batur Convertible sa teda môže pochváliť výkonom 544 kW (750 k) a najvyšším krútiacim momentom až 1 000 Nm. Dvanásťvalec spolupracuje s 8-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou, no ešte zaujímavejší je výfuk. Prečo? No lebo ho vyrobila značka Akrapovič, je celý z titánu a má koncovky vytlačené na 3D tlačiarni.
Hračka pre bohatých
Samozrejmosťou je absolútna individualizácia, každý nový majiteľ si auto môže prispôsobiť vlastnému vkusu. Paleta farieb laku je praktický nekonečná, odborníci dokážu namiešať ľubovoľný odtieň. Značka Bentley sa dokonca spojila so zlatníkmi z anglického Birminghamu, aby navrhli niektoré detaily v rámci interiéru.
Model Batur vo verzii s pevnou strechou si nedávno mohlo kúpiť 18 záujemcov, kabriolet bude parkovať garážach 16-tich šťastlivcov. Sú to, samozrejme, bohatí šťastlivci, pretože cena za túto novinku (podľa neoficiálnych zdrojov) sa pohybovala nad úrovňou dvoch miliónov eur.