Automobilka Volkswagen má s vozidlami kategórie van vyše 70-ročné skúsenosti. Teraz prichádza s bezemisným modelom ID. Buzz a jeho úžitkovým dvojčaťom ID. Buzz Cargo. Obe verzie sú postavené na modulárnej platforme MEB.

Dizajn
Zovňajšok je predovšetkým inšpirovaný priekopníkom v tejto kategórii, samotným Volkswagenom Transporter T1. Jeho uhladené tvary bez výrazných kriviek majú za následok výborné hodnoty koeficientu odporu vzduchu na úrovni 0,285-0,29, čo je pre túto kategóriu vozidiel naozaj nezvyčajné.

Technika pohonu
Novinky budú poháňané elektromotorom s výkonom 150 kilowattov čerpajúcim „šťavu“ z batérie s využiteľnou kapacitou 77 kilowatthodín. Rýchlosť nabíjania sa v porovnaní s modelmi ID.3, či ID.4 zvýšila na hodnotu 170 kW. Pri takomto type nabíjačky je možné novodobého Bulliho nabiť z 5 na 80% kapacity za približne 30 minút.

Variabilita
Ako sme už vyššie napísali, novinka je dostupná v dvoch verziách. ID. Buzz predstavuje osobnú verziu pre piatich pasažierov, ktorí majú k dispozícii batožinový priestor o veľkosti 1 121 litrov. Po sklopení druhého radu sedadiel bude k dispozícii 2 205 litrov.
Na rozdiel od osobnej verzie ID. Buzz Cargo môže mať vpredu tri sedadlá. Nákladový priestor s objemom je 3,9 m3 pojme dve euro palety, pokiaľ sú uložené naprieč.
Materiály použité v interiéri oboch verzií sú výlučne z recyklovaných syntetických materiálov.

Budúcnosť
V spolupráci s dcérskou spoločnosťou Volkswagenu MOIA budú vozidlá ID. Buzz súčasťou konceptu prepravy v rámci miest nazývanej ridepooling. Ide v podstate o systém ponúkajúci spolujazdy, ktoré si môžete objednať prostredníctvom mobilnej aplikácie. Po zadaní svojej trasy algoritmus nájde vozidlo, ktoré má podobnú cieľovú destináciu. Následne vás jeho vodič vyzdvihne a dopraví na zvolené miesto.

Novinka sa bude vyrábať v nemeckom Hamburgu. Predobjednávky budú spustené v máji 2022 a prvé exempláre budú doručené zákazníkom na jeseň tohto roka.