Táto karosárska verzia bola prijatá neporovnateľne prívetivejšie než klasický variant. Z hľadiska proporcií vyzerá kombi oveľa vyváženejšie ako kríženec sedanu a liftbacku . Zadná strana auta prevzala od Octavie a Rapidu nový dizajnový prvok v podobe trojuholníkových prelisov.
LEDky vládnu svetu
Nový svetelný podpis modernizovaného Superbu predstavujú vertikálne orientované diódy denného svietenia na vonkajšom okraji sofistikovaných xenónových svetlometov meniacich tvar a intenzitu lúča podľa podmienok (štandard od výbavy Ambition) . Vyzerá to originálne nielen medzi konkurentmi , ale aj medzi škodovkami. Taktiež LED diódy zadných svetlometoch vytvárajú trojité písmeno C.
Nový svetelný podpis modernizovaného Superbu predstavujú vertikálne orientované diódy denného svietenia na vonkajšom okraji sofistikovaných xenónových svetlometov meniacich tvar a intenzitu lúča podľa podmienok (štandard od výbavy Ambition) . Vyzerá to originálne nielen medzi konkurentmi , ale aj medzi škodovkami. Taktiež LED diódy zadných svetlometoch vytvárajú trojité písmeno C.
Interiérové dispozície
Prístrojovú dosku po modernizácii omladil volant z novej Octavie, ktorý ale trochu kontrastuje s dizajnom navigácie. Ich nová generácia sa do Superbu Combi nedostala a tak už pôsobí trochu okukane. Napriek tomu nemám k dizajnu interiéru Superbu zásadné výhrady. Stále z neho vyžaruje elegancia a dôstojnosť .Keď sa ku svetlému interiéru pridá ešte obria elektricky ovládaná panoramatická strecha, pripadáte si vnútri Superbu Combi ako v nejakej luxusnej presklenej kancelárii. Rovnako tak sa po modernizácii nedostali do Superbu asistenčné systémy ako stráženie mŕtveho uhla alebo udržiavanie jazdného pruhu. Výplne dverí bohužiaľ neponúkajú na rozdiel od ostatných škodoviek držiaky na veľké fľaše. Miest na odkladanie predmetov rôznych veľkostí sa ale v okolí vodiča nachádza dostatok.
Prístrojovú dosku po modernizácii omladil volant z novej Octavie, ktorý ale trochu kontrastuje s dizajnom navigácie. Ich nová generácia sa do Superbu Combi nedostala a tak už pôsobí trochu okukane. Napriek tomu nemám k dizajnu interiéru Superbu zásadné výhrady. Stále z neho vyžaruje elegancia a dôstojnosť .Keď sa ku svetlému interiéru pridá ešte obria elektricky ovládaná panoramatická strecha, pripadáte si vnútri Superbu Combi ako v nejakej luxusnej presklenej kancelárii. Rovnako tak sa po modernizácii nedostali do Superbu asistenčné systémy ako stráženie mŕtveho uhla alebo udržiavanie jazdného pruhu. Výplne dverí bohužiaľ neponúkajú na rozdiel od ostatných škodoviek držiaky na veľké fľaše. Miest na odkladanie predmetov rôznych veľkostí sa ale v okolí vodiča nachádza dostatok.
Miesta nad hlavou vzadu ponúka kombi o 5 centimetrov viac ako u sedanu/liftbacku. Ťažko nájsť človeka, ktorému by komfort zadných sedadiel nevyhovoval. Miesta je tu naozaj na rozdávanie. Štandardnú výbavu všetkých kufrov tvoria štyri upínacie oká a šesť háčikov, plus dva sklopné. Dostatok na to, aby sme si upevnili batožinu presne na mieste, kde ju chceme mať. Za skvelý nápad považujem dvojpolohú roletku . Tá sa rovnako ako napríklad u Octavie Combi zvinie po jednoduchom pritlačení na madlo, ale najprv len do polovice a až po druhom pritlačení až do konca.
Komfortne a ekonomicky, tak ako to má Škoda rada
Riadenie je vyvážené a príjemne naladené. Ani ľahké ani tuhé, rovnako citlivé vo všetkých polohách volantu a relatívne slušne informujúci o dianí na vozovke. 170-koňový dvojliter je najsilnejšou dízlovou pohonnou jednotkou pre tento model. Nie je to na na štvorkolku danej veľkosti málo? Nie, nie je. Synergiou Haldexu najnovšej generácie, 6-stupňovej DSG prevodovky a krútiaceho momentu 350 Nm vzniká dynamika, ktorá predčí požiadavky bežného manažéra. To, že sa prenáša sila z motora aj na zadnú nápravu pri bežnej jazde nepocítite. Na mokrej vozovke sme si však všimli, že účinok pohonu 4×4 sa prejavuje zriedkavejším zásahom stabilizačného systému. Podstatné však nie je naháňať sa v zákrutách, ale to aby nás auto s takýmto pohonom dopravilo bezpečne a pohodlne s kopou batožiny aj pre zimné obdobie typických šmykľavých diaľniciach a okreskách. A túto úlohu zvládne Superb na výbornú. Dosiahnutá mestská spotreba 7 litrov, resp. 7,2 litra pri diaľničnom tempe a 5,1 litra mimo mesta, je dôkazom ekonómie prevádzky tohto vozidla.
Riadenie je vyvážené a príjemne naladené. Ani ľahké ani tuhé, rovnako citlivé vo všetkých polohách volantu a relatívne slušne informujúci o dianí na vozovke. 170-koňový dvojliter je najsilnejšou dízlovou pohonnou jednotkou pre tento model. Nie je to na na štvorkolku danej veľkosti málo? Nie, nie je. Synergiou Haldexu najnovšej generácie, 6-stupňovej DSG prevodovky a krútiaceho momentu 350 Nm vzniká dynamika, ktorá predčí požiadavky bežného manažéra. To, že sa prenáša sila z motora aj na zadnú nápravu pri bežnej jazde nepocítite. Na mokrej vozovke sme si však všimli, že účinok pohonu 4×4 sa prejavuje zriedkavejším zásahom stabilizačného systému. Podstatné však nie je naháňať sa v zákrutách, ale to aby nás auto s takýmto pohonom dopravilo bezpečne a pohodlne s kopou batožiny aj pre zimné obdobie typických šmykľavých diaľniciach a okreskách. A túto úlohu zvládne Superb na výbornú. Dosiahnutá mestská spotreba 7 litrov, resp. 7,2 litra pri diaľničnom tempe a 5,1 litra mimo mesta, je dôkazom ekonómie prevádzky tohto vozidla.
Základná cena modelu – Škoda Superb Combi 1.4 TSI: 23 487 €
Základná cena testovanej verzie – Škoda Superb Combi 2.0 TDI 125 kW 4×4 Elegance: 40 167 €
Registračná daň na testované auto: 657€
Základná cena testovanej verzie – Škoda Superb Combi 2.0 TDI 125 kW 4×4 Elegance: 40 167 €
Registračná daň na testované auto: 657€
Motor
|
|
Typ motora:
|
prepĺňaný vznetový
|
Valce / ventily:
|
4/16
|
Zdvihový objem (cm3):
|
1968
|
Najvyšší výkon (kW / ot./min.):
|
125 / 4200
|
Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ):
|
350 / 1750-2500
|
Prevádzkové vlastnosti
|
|
Maximálna rýchlosť (km/h):
|
218
|
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s):
|
8,8
|
Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km):
|
6,8 / 5,1 / 5,7
|
Rozmery a hmotnosti
|
|
Batožinový priestor (l):
|
633 až 1865
|
Objem nádrže (l):
|
60
|
Pohotovostná hmotnosť:
|
1656
|
Rozmer pneumatík:
|
225/40 R18
|
Dĺžka (mm):
|
4 833
|
Šírka (mm):
|
1 817
|
Výška (mm):
|
1 511
|
Rázvor (mm):
|
2 761
|
Kombík sa začal predávať rok a pol po príchode “krátkeho” Superbu na trh, koncom roka 2009. Súčasne s ním prekonal na jar 2013 modernizáciu , ktorá sa najviac prejavila na vzhľade prednej časti a parametroch motorov.