No dobre, s tým “len” sme to trocha prehnali, 80 000 € nie je zrovna malá suma. Ak sa však čo i len trocha pohybujete okolo sveta motoršportu, viete, že za podobné peniaze si až tak veľa serióznej okruhovej zábavy nedoprajete. Výnimkou by mohla byť táto Honda!
Táto pôsobivá čierna placka nesie názov Honda Civic Type R TC a vypĺňa prázdne miesto medzi terajšou ponukou pretekárskych Civicov od Hondy, ktorých ponuka sa doteraz skladala len z “nízkotučného” Civicu Si TCA a “plnotučného” Civicu Type R TCR, ktorý poznáme z celosvetových sérií WTCR.
Zlatá stredná cesta
Zatiaľ čo základná Honda Civic Si TCA pracuje s 1,5-litrovým štvorvalcom iVTEC, Type R TC sa spolieha na sily dvojlitrového štvorvalca, z ktorého vychádza aj označenie auta. Tento špeciál môže zatiaľ pretekať v amerických sériách SRO Touring Car Americas TC, SCCA T2 a NASA ST5/E2.
Čo sa teda oproti sériovému Tyype R zmenilo? Iné je napríklad zadné krídlo, ktoré okrem toho, že zvyšuje prítlak na zadnej náprave, zvyšuje aj vizuálnu potenciu tohto auta. Nové je aj sieťovanie masky chladiča, do ktorej teraz prúdi ďaleko viac vzduchu.
Ten je potrebný, pretože motor pod kapotou síce vychádza z produkčného vozidla, má však iné ladenie a podľa nálady vie vytvoriť od 201 kilowattov (270 koní) do 246 kilowattov (330 koní) v závislosti od pretekárskej série, ktorú bude zákazník chcieť s novým vozidlom znásilňovať. Aby sa nezabudlo, sériová Honda Civic Type R vytvorí 228 kilowattov, čo je v ľudskej reči 306 koní.
Na rozdiel od pretekárskeho špeciálu TCR za približne dvojnásobnú sumu, tu sa o prenos sily na predné kolesá stará šesťstupňová manuálna prevodovka. V TCR si našla svoje miesto hydraulická sekvenčná skriňa, ktorá je síce omnoho rýchlejšia, no podstatne drahšia. Pretekárska divízia Hondy sa však pozrela aj na šesťstupňový manuál, ktorého tretí a štvrtý stupeň navštívil preventívnu posilňovňu.
Vnútri sa taktiež pár vecí pripravilo na pretekársky prístup k životu: zmizli napríklad koberčeky a kompletne celé oplastovanie, z celého interiéru zostalo len sedadlo vodiča, ochranná klietka a volant. Nad celým vybavením interiéru stojí samoriadený hasiaci systém podľa pretekárskych regulácií. Podobne je na tom aj spomínané sedadlo vodiča, ktoré sa nevyhlo šesťbodovým bezpečnostným pásom.
Za celú túto parádu si americké zastúpenie Hondy pýta len 89 900 dolárov, čo je pri aktuálnom kurze eura na dolár presne 80 514 € a 45 centov.
Za seba hovorím, že tých 45 centov by sa možno našlo. Neprispel by niekto?