Nissan Juke spôsobil pri svojom uvedení na trh celkom poprask, a to hneď z niekoľkých dôvodov. Začnime napríklad vzhľadom. Podobne, ako napríklad väčší Qashqai v roku 2007, aj Juke jednoducho správne trafil svoju cieľovú skupinu, aj napriek svojej výstrednosti.
Nezvyčajný, ale napriek tomu štýlový. Nestalo sa mu dokonca ani to, čo som osobne čakal: nezostarol. Napriek tomu však stojím v Barcelone pred nastúpeným radom Jukov novej generácie, ktoré onedlho zamieria na náš trh.
Koncernoví bratia
Novinka prichádza zatiaľ len s jedným motorom – litrovým trojvalcom identickým s tým, ktorý by sme našli pod kapotou nových Renaultov. Nesie označenie DIG-T a poskytne fajných 85 kW (117 koní).
Koncernový však nie je len motor, ale aj platforma Juku – zdieľa ju s novým Renaultom Captur. To okrem iného znamená, že narástol do šírky, dĺžky aj výšky a pomyselne sa preniesol do tesne vyššej triedy.
Profitujú z toho najmä cestujúci na zadných sedadlách, ktorí získali až 58 milimetrov priestoru pre kolená navyše oproti predchádzajúcej generácii. Poteší to však aj vášho psa či batožinu, pretože batožinový priestor narástol až na 422 litrov, pričom výrazne väčší je jeho vstupný otvor.
Vnútri je to o inom
Máme tu ešte interiér, v ktorom sa udiali nielen viditeľné, ale aj citeľné zmeny – materiály v kabíne pôsobia hodnotnejšie, nehovoriac o troch možných farebných vypracovaniach palubnej dosky a doplnkov. Prvý je “Urbanizer” – biele prevedenie, “Midnight” – prekvapivo pôsobivá sivá Alcantara alebo “The Juke”, čiže krikľavo oranžová. Všetky majú niečo do seba.
V prístrojovom paneli našiel po novom svoje miesto 4,8-palcový TFT displej, ktorému sekunduje od druhej najnižšej výbavy 7” dotykový displej infotainmentu. Nová je výbava N-Connecta a N-Design, ktoré sú si hierarchicky ekvivalentné, no každá ponúka iné zameranie. Zatiaľ čo N-Connecta poľuje po gadgetoch a technických vychytávkach, N-Design je tu pre každého, kto sa pred zrkadlom vidí ako special snowflake.
Keď už sme pri gadgetoch – LED-ky by sme našli už v základnej výbave, i keď nie v rámci Full-LED technológie. Prvýkrát sa v Juku v rámci asistenčných systémov Nissan Intelligent Mobility objavuje ProPILOT a s ním kompletná armáda asistenčných systémov od upozornení na opustenie pruhu, až po autonómne riadenie 2. stupňa. Skutočne inovatívny prvok je však Nissan Connect App, aplikácia, ktorou viete svoje auto ovládať cez Internet a pomôcť si tak pri hľadaní auta na parkovisku. Alebo môžete presne nastaviť svojim deťom, ako rýchlo a ďaleko môžu ísť, než vás aplikácia upozorní. A to by predsa nechceli!
Ako jazdí?
Tým sa elegantne dostávame k jazdnému prejavu tohto funky Nissanu. Prakticky okamžite po usadnutí za volant subjektívne pocítite, že v interiéri Juke narástol. Hneď potom prídete na to, že nové sedadlá sú vážne dobré: poskytujú veľmi bohaté bočné vedenie chrbtice s dostatočne veľkými sedákmi. Je čas naštartovať, zaradiť D-čko a prebudiť do života nový, 85-kilowattový trojvalec s 200 newtonmetrami.
Riadenie je relatívne tuhé a podtrhuje jazdné vlastnosti, ktoré vyzdvihujú najmä dynamickú stránku auta. Na horších cestách je však Juke komfortný a na cestách druhej triedy príjemne tichý. Vo vyšších rýchlostiach sa začne ozývať hluk od spätných zrkadiel, nie je to však nič strašné. Na rozsiahlejšie jazdné dojmy si budeme musieť počkať do redakčného testu.