TEST: Toyota Corolla Touring Sports | Nový hybridný vietor

8934
Zdroj: redakcia

Auris končí, nech žije Corolla! Tá je späť a to vo všetkých karosárskych vyhotoveniach. Pri pohľade na ktorúkoľvek z nich sa potvrdzuje snaha automobilky o návrat emócií do dizajnu ich modelov.

Verzia kombi, nazvaná Touring Sports, je určená na praktickejšie zameranú klientelu. Nevyzerá tak agresívne ako hatchback, dostatočnú dynamiku jej ale nemožno uprieť.

Učupená pri zemi

Športovejší výraz autu dodáva nízka svetlosť podvozku, vystupujúce blatníky a nádherné 18-palcové disky. Prednej časti dominujú svetlomety s originálnym dizanom,   podčiarknuté výrazným LED podpisom. Mohutná, smerom nadol sa rozširujúca maska chladiča je orámovaná chrómovou lištou.

Nízko položená karoséria pôsobí športovo.

Zboku vynikne nadpriemerná dĺžka karosérie atakujúca modely strednej triedy.Dynamická silueta auta je podporená dozadu sa zužujúcimi oknami a nástavcami prahov. Ostro rezané zadné svetlá korešpondujú s odvážnymi prelismi prechádzajúcimi do robustného nárazníka.

Moderna

V interiéri zaujme palubná doska bez tradičnej stredovej konzoly. Na prvý pohľad a dotyk pôsobí kvalitne až luxusne. Je pokrytá prevažne mäkčeným plastom a umelou kožou. Pekným doplnkom je chrómová lišta s jemnou štruktúrou vinúca sa okolo krajných výduchov ventilácie. Veľká plastovo-kožená plocha pred spolujazdcom nepôsobí rušivo vďaka jej vkusnému predeleniu dvojitým prešívaním.

Nezvyklá palubná doska je tvorená kvalitnými materiálmi.

Do priestoru vystupujúci 8-palcový „tablet“ infotainmentu má jednoduchú grafiku, jeho systém je intuitívny a navyše podporený tlačidlami pre základné funkcie okolo displeja. Škoda len absencie podpory Android Auto a Apple Car Play. Na ovládacom paneli dvojzónovej klimatizácie sú trochu neprakticky v jednoliatom rade umiestnené malé tlačidlá.

Trojramenný volant je kvalitne vypracovaný a vďaka hrubému vencu sa príjemne drží. Prístrojový panel tvorí veľký farebný displej doplneným analógovým otáčkomerom a ukazovateľmi stavu paliva a teploty chladiacej kvapaliny. Displej poskytuje množstvo informácií, medzi ktorými sa dá pohodlne listovať pomocou tlačidiel na volante.

Zobrazenie údajov palubného počítača je prehľadné a ovláda sa pomocou tlačidiel na volante. Čitateľné je aj pri priamom osvetlení slnečnými lúčmi.

Predné sedadlá sú dizajnovým skvostom. Kombinácia prírodnej a umelej kože v bielej farbe s efektne zapustenými opierkami hlavy navodzujú atmosféru vyššej triedy.Chválim dostatočne vysoké operadlo a nastaviteľnú bedernú opierku, privítal by som však trochu dlhšie sedáky.

Športovo s rozvahou

Napriek pomerne malému rozsahu nastavenia volantu som si rýchlo našiel ideálnu polohu. Posed je športovo nizky s nohami natiahnutými dopredu. Pozitívne hodnotím ergonómiu jednotlivých ovládacích prvkov, ktoré sú v dosahu a logicky umiestnené. Priestor vpredu predstavuje priemer triedy. Z pozície vodiča je nerušený výhľad z vozidla každým smerom.

Sedadlá zaujmú tvarom a “kovovým” dekorom oddeľujúcim hlavovú opierku.

Toyota sa doteraz pri hybridných motoroch snažila viac o dosiahnutie čo najvyššej efektivity systému bez prílišného ohľadu na podávané výkony. Novou kombináciou pomerne silného dvojlitra s elektromotorom sa výrobca snaží prilákať zákazníkov, ktorí túžia po dynamike a súčasne nízkych prevádzkových nákladoch.

Zaujímal ma rozptyl spotreby pri využívaní predností hybridného systému a naopak pri ignorovaní zásad „jazdy s hybridom“. Pri maximálnej možnej miere rekuperácie, ale bez toho, aby som obmedzoval ostatných účastníkov premávky, som dokázal jazdiť v kombinovanom režime za 5,1 litra na 100 km.Pri častom využívaní potenciálu sústavy motorov som na rovnakej trase za rovnakých podmienok nepresiahol hodnotu 7 litrov,čo považujem za slušný výsledok.

Chýbajúci plastový kryt odhaľuje hybridnú sústavu v celej svojej kráse.

Jazdné vlastnosti auta sa Toyote podarilo vyladiť do dokonalosti. S autom je radosť jazdiť po zatočených okreskách a to napriek jeho relatívne vysokej hmotnosti. V zákrute auto tvrdošijne drží stopu a vďaka viacprvkovej zadnej náprave neodskakuje ani na nerovnej vozovke. Voľnejšie nastavený stabilizačný systém dovolí autu ľahké pokĺznutie bez toho, aby prudko zasiahol. Podvozok je tuhý a jeho náklony sú minimálne. Daňou za takéto nastavenie je poznateľné prekonávanie väčších nerovností, ktoré dá posádke auta pocítiť.

Výrobcovi sa nepodarilo úplne odstrániť „vysávačový efekt“ práce e-CVT prevodovky. V tomto hybride však vysoké otáčky prinášajú aj zrýchlenie primerané zvukovému prejavu motora. Pomohli by však rýchlejšie reakcie prevodovky na prudké stlačenie plynového pedálu, čím by sa viac prejavili výhody atmosférického motora spojeného s elektromotorom.

Nízka radiaca páka automatu s koženou hlavicou padne dobre do ruky.

Výkon auta je za každých podmienok dostatočný. Jediným slabším bodom je akcelerácia pri diaľničných rýchlostiach. Riadenie je priame a veľmi citlivé, čo si na diaľnici pri silnom účinku posilňovača vyžaduje časté korekcie smeru. Ocenil som výborný účinok brzdového systému a hlavne fakt, že nebol pozorovateľný prechod medzi rekuperáciou a reálnou prácou brzdových doštičiek.

S batohom cez hory

Kombi by malo byť zamerané hlavne na praktickú stránku. Veľký objem batožinového priestoru, dvojité dno, osvetlenie z oboch strán, priečinky, možnosť sklápania zadných sedadiel páčkami na bokoch a elektrická zásuvka sú dôkazom toho, že si Toyota splnila túto úlohu na jednotku. Body však auto stráca kvôli malým odkladacím priestorom v interiéri. Dlhý rázvor kolies umožňuje pohodlný posed na zadných sedadlách, vyššie postavy môžu byť limitované dozadu sa zvažujúcou strechou.

Po sklopení sedadiel ostáva na podlahe rovina. Batožinový priestor je výborné nasvietený LED pásmi po bokoch.

Verdikt

Myšlienka spojiť benzínový dvojliter so silnejším elektromotorom určite prinesie odlišné vnímanie hybridnej techniky v očiach motoristickej verejnosti. Takúto kombináciu vnímam viac ako vyrovnanú alternatívu stredne veľkým preplňovaným benzínovým motorom. Vyrovná sa im prejavom a dynamikou, predčí ich však prevádzkovými nákladmi a predpokladanou vyššou spoľahlivosťou. Mňa osobne tento hybrid oslovil a odporúčam vyskúšať si ho.

Základná cena modelu – Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 k e-CVT Active: 22 500 EUR
Základná cena testovanej verzie – Toyota Corolla 2.0 Hybrid Dynamic Force 180 k e-CVT Selection: 29 100 EUR
Záruka: 3 roky alebo 100 000 km (5 rokov na komponenty hybridného systému)

Registračná daň: 360 EUR

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1987
Najvyšší výkon benzínového motora:[kW (k)/ot./min.]:112(153)/6000
Najvyšší krút. moment benzínového motora:[Nm/ot./min.] :190/4400-5200
Najvyšší výkon hybridnej sústavy:[kW (k)]:132 (180)
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:180
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:8,1
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]:3,4-3,6/3,8-4,0/3,7-3,9
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:581
Objem nádrže [l]:43
Prevádzková hmotnosť [kg]:1370 - 1560
Rozmer pneumatík:225/40 R18
Dĺžka [mm]:4650
Šírka [mm]:1790
Výška [mm]:1435
Rázvor [mm]:2700