Toto nie je koncept! Nový Ford Bronco je skvelý a potrebujeme ho aj v Európe

4975

Bronco, to je posledných niekoľkých rokov v ponuke Fordu taká Colombova žena. Stále sa o ňom hovorí, v posledných mesiacoch sme boli zasypávaní asi miliardou teasovacích obrázkov, od ktorých vás na tejto stránke uchránilo len to, že sa nové Bronco do Europy pravdepodobne nechystá.

Ale teraz je tu Bronco v celej svojej kráse – a rovno v dvoch verziách. A aj keď to pre Európu stále vyzerá bledo, teraz už aspoň stojí za to o ňom napísať. No nie?

Zdroj: Ford
Zdroj: Ford

A kde sa vzala genetika Bronca? To prvé sa zameriavalo na zákazníkov pôvodného Jeepu CJ-5. Veľa sa toho nemení ani v tejto generácii, keďže súčasné Bronco mieri na Jeep Wrangler a jeho rôzne variácie. Niekto by možno povedal, že konkuruje aj Land Roveru Defender, ten je však v novej generácii o niečom inom. Modelová paleta Bronca je naozaj široká a ponúka všetko, od nefalšovaného off-roadu, až po vlažné SUV s trojvalcom a Bronco-genetikou.

Zdroj: Ford
Zdroj: Ford

Do tretice všetko dobré

Novinka bude dostupná v troch prevedeniach – dvojdverové, štvordverové a ako SUV s názvom Sport. Celkom sympatické na prvých dvoch prevedeniach je tvrdenie, že Ford si zakladá na tom, aby novinka nevznikla ako módny doplnok, ale ako funkčný nástroj. To sa rozhodol podložiť zaujímavými údajmi: svetlá výška vozidla je 29,4 cm, brodivosť 85,1 cm a maximálny prejazdový uhol až 37,2 stupňov.

Zdroj: Ford
Zdroj: Ford

Bronco hrá na rovnakú nostalgickú strunu ako Land Rover alebo Jeep: ide o celkom tradičnú retro-modernu s dávkou novej techniky a veľkého infotainmentu s off-road navigáciou (!). Zaujímavý je aj tvar vrchnej časti palubnej dosky, ktorý integruje niekoľko úchytov pre doplnky. A aby si majitelia Wranglerov a Bronca nezávideli, obe majú do terénu odnímateľné dvere a strechu.

Zdroj: Ford
Zdroj: Ford

Ford Bronco bude spočiatku predávané s dvoma EcoBoostami. Základom je štvorvalec s objemom 2,3 litra, ktorý môžete poznať z ekobústového Fordu Mustang. V Broncu disponuje výkonom 270 koní a 420 newtonmetrami krútiaceho momentu. Druhá motorizácia je potom šesťvalec s výkonom 310 koní a 542 krútiacimi momentami.

Zdroj: Ford
Zdroj: Ford

Motory môžu byť spárované s novým sedemstupňovým manuálom (prvý stupeň, ktorý Ford nazýva “kozí”, je extra nízky prevod pre jazdu v teréne) či s desaťstupňovou automatickou prevodovkou, k dispozícii sú pri tom dva druhy pohonu 4×4.

Zdroj: Ford
Zdroj: Ford

Ford Bronco bude k dispozícii v šiestich rôznych výbavách a jedenástich farebných odtieňoch. Samozrejmosťou je niekoľko balíkov s honosnými názvami (Wildtrak, Black Diamond, Badlands…), ktoré vás vozidlo vybavia kamkoľvek. Nechýba tiež asi tona dodatočných svetlometov či strešných nosičov. A ak by ste náhodou chceli 35″ terénne pneumatiky, nebude problém ani to.

Zdroj: Ford
Zdroj: Ford

Bronco Sport: Bronco do mesta

Ford Bronco Sport je zmäkčená verzia pôvodného konceptu Bronca. Aj tak ale disponuje slušnými terénnymi schopnosťami, ktoré môžu niektoré SUV len závidieť, napr. svetlá výška 22,4 cm. Terénne aj viacúčelové Bronco navrhovali rovnakí ľudia v rovnakom čase, takže sa nám šraci na seba dosť podobajú.

Zdroj: Ford
Zdroj: Ford

Bronco Sport má 4387 mm na dĺžku, 2088 mm na šírku a od 1783 mm na výšku (podľa pneumatík). S rázvorom 2670 mm je teda podobne veľké ako Kia Sportage. Základnou motorizáciou modelu bude v tomto prípade ďaleko konvenčnejší trojvalec EcoBoost s objemom 1,5 litra a výkonom 135 kW (183 koní) vs. 257 newtonmetrov.

Zdroj: Ford
Zdroj: Ford

Výbava Badlands, ktorá je viac zameraná na jazdu mimo cesty, a prvé edície First Edition budú dostupné s dvojlitrovým štvorvalcom s výkonom 183 kW (249 koní) a 372 newtonmetrami. Samozrejmosťou v tejto verzii bude pohon všetkých štyroch kolies.

Ford Bronco Sport pôjde do predaja ešte tento rok a začína na 28 155 dolároch. Terénne Bronco vás bude stáť 29 995 dolárov, čo v podstate nie je vôbec zlá cena za niečo veľkosti a kalibru Jeepu Wrangler. Len sa obávame, že moderné Bronco môže Wrangler predbehnúť v oblasti štýlu, lebo minimálne tam sa skutočne vydaril. Ktovie, čo na to európsky import. Ford, dočkáme sa Bronca aj v Európe?

NEPREHLIADNITE: