TEST: Suzuki Ignis CVT │ Mesto je jeho revírom

3502

Suzuki je úplne perfektné v tom, čo robí najviac – v malých autách. A je pritom jedno, či hovoríme o Swifte, či Ignise. A nikoho určite neprekvapí, že vlastne všetky modely v ponuke tejto automobilky majú v ponuke pohon všetkých kolies. Teda, toto tvrdenie platilo do prevzatia a rebrandovania modelu Swace.

Ale naspäť k téme malých áut. Najmenší Ignis nedávno prešiel výraznejšou modernizáciou. Aj keď vizuálne sa to zdať nemusí, tak motoricky to je krutá realita. Každý Ignis je po facelifte už hybridný. Mild-hybridné ústrojenstvo však cítiť len na lepšom rozbehu a nižšej spotrebe, netreba sa ho báť. V ponuke je s pohonom prednej nápravy s manuálom, predok s automatom CVT a tiež štvorkolka s manuálom. Do mesta sa však najlepšie hodí automat.

Omnoho terénnejší vzhľad

Stačí tak málo a Ignis sa z umierneného mestského auta stal vizuálne terénnym autom, ktoré vyžaruje odvahu prejsť aj terénom. Ideálne terénom v mestských džungliach a na chatu po poľnej ceste. Na to stačilo zmeniť prednú masku, aby viac pripomínala Jeepy. Akurát nemá sedem otvorov, ale iba päť. Perfektne sa hodí ku predným svetlám, ktoré majú vlastne rovnaký tvar denného svietenia ako práve otvory v mriežke chladiča. A nárazník má teraz spodnú časť, ktorá má evokovať plechovú ochranu motora zospodu.

Zdroj: redakcia

Zadná časť malého auta je trochu kontroverznejšia. Zmenšené BMW X6 prvej generácie? Nie celkom. Ale rovnica, že podvozok vyzerá trochu väčší ako zvyšok karosérie platí aj tu. Pozitívom zadnej časti je však slušný nájazdový, či skôr odjazdový uhol, lebo zadný nárazník, s pokračujúcou imitáciou ochrany podvozku, je veľmi krátky.

Viac miesta ako naznačuje zovňajšok

Malé auto má vnútri málo miesta, však? Lenže to by nemohlo byť Suzuki. Ignis ponúka veľa priestoru aj na zadných sedadlách. Lenže maximálne pre dvoch. Traja by mali už naozaj veľký problém. Akurát v tomto prípade nie kvôli tvaru sedáku, ale kvôli celkovej šírke auta. Ignis ponúka dve verzie, štvormiestnu s posuvnou zadnou lavicou a päťmiestnu s fixnou lavicou. Bez váhania stačí štvormiestna verzia. Ani malé deti nebudú na tak úzkych miestach spokojné, naviac tam aj tak nevlezú tri detské sedačky.

Miesta je aj vzadu až prekvapivo veľa

Naviac posuvné zadné sedadlá, ak je auto štvormiestne dokážu variabilne meniť veľkosť batožinového priestoru a priestoru pre nohy pasažierov. Dostatok miesta majú aj pasažieri vpredu, teda ak nehovoríme o šírke. Tam sa lakťami občas dotknú. Takýto intímny kontakt nemusí byť vždy nepríjemný. Pozitívom prednej časti interiéru je, že je veľmi funky. Suzuki do interiéru dalo okrem čiernej farby aj modrú na kľučkách a okolo radiacej páky a tiež bielu na prístrojovej doske. Vôbec tak nevadí, že materiály sú tvrdé.

CVT predurčuje jazdné vlastnosti

Do mesta je ideálny automat. A je takmer jedno aký. V takto malom aute je dokonca aj CVT, čiže prevodovka s kontinuálne meniteľným prevodovým pomerom, v pohode. Je jasné, že pri prudkej akcelerácii stanoví vysoké otáčky a drží ich, čím veľa hovorí o hluku v interiéri. Ale pri kľudnej jazde je v aute celkom ticho, čiže motor nie je ukričaný.

Do mesta sa CVT hodí a ponúka aj primeranú dynamiku v spojení s malým štvorvalcom

Tvrdé naladenie podvozku dokáže predviesť, že sa nezľakne žiadnych výjazdov z podzemných garáží, či špirálovitých vjazdov do tých nadzemných. A to všetko Ignis zvláda so spotrebou okolo 5 litrov. Malé prísuny málo výkonného motora sú optimom pre mestskú prevádzku. Mimo obce sa môže prejaviť náchylnosť na bočný vietor, avšak nie je to nič, čo by spôsobovalo problémy.

CVT, či štvorkolku?

Finálna voľba je naozaj ťažká. Ignis je veľkostne ideálne mestské auto. Pri Mercedesoch triedy G sa síce stratí, ale zmestí sa do akéhokoľvek parkovacieho miesta. Vnútri je prekvapivo priestranný. Ale vo finálnom rozhodovaní naozaj treba zvážiť aké trasy bude auto chodiť. Ak v hlavne v meste, tak CVT, ak aj mimo mesto, tak predokolka-manuál a ak občas aj mimo spevnených ciest, tak štvorkolka-manuál. Práve štvorkolka manuál je jedinou verziou s viacprvkovou zadnou nápravou.

Základná cena modelu – Suzuki Ignis Dulajet GL 2WD: 11 435 €
Základná cena testovanej verzie – Suzuki Ignis Dualjet GLX 2WD CVT : 15 430 €
Euro NCAP: 5 hviezd
Záruka: 3 roky/100 000 km
Registračná daň: 33 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový plus mild-hybrid
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1197
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:61 (83)/6000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:107/ 2800
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:155
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:12.4
Spotreba (WLTP) [l/100 km]:5,4-5,6
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:269 až 514
Objem nádrže [l]:32
Prevádzková hmotnosť [kg]:860
Rozmer pneumatík:175/60 R16
Dĺžka [mm]:3700
Šírka [mm]:1690
Výška [mm]:1605
Rázvor [mm]:2435