Jaguar F-PACE jazdí výborne aj s dvojlitrovým turbodieslom, ale až trojlitrový šesťvalec z neho robí to pravé orechové. Prvé SUV z Coventry je s ním svižné, ale aj prekvapivo úsporné.
V septembrovom čísle AUTOGRÁTIS-u sme vám priniesli test Jaguara F-PACE. Ide o úplne prvé SUV značky Jaguar a myslím si, že celý vývojový tím to zvládol hneď na prvý pokus na jednotku s hviezdičkou. Či už sa bavíme o dizajne, interiéri, alebo jazdných či praktických vlastnostiach, F-PACE je po všetkých stránkach veľmi talentované auto. Ešte pred testom som mal trochu obavy, či s tým dvojlitrom nebude lenivé. Predsa len je to dosť veľké SUV. Na moje počudovanie mu však 180-koňová verzia naftového dvojlitra celkom stačila. Mierny nedostatok výkonu veľmi šikovne maskuje dobre odstupňovaná osemstupňová prevodovka. Do tohto auta mi však viac pasuje naftový trojliter, ktorý sa nám napokon podarilo otestovať tiež.
Čaro šesťvalca
Niežeby bola nová generácia naftových štvorvalcov Ingenium hlučná. Naopak, koncern Jaguar Land Rover má v súčasnosti v ponuke jeden z najlepších dvojlitrový turbodieslov na trhu. Šesťvalec je však šesťvalec. Jeho chod je jednoducho kultivovanejší. Laik by dokonca ani nebol povedal, že pod kapotou pracuje naftový agregát. Zatiaľ čo z dvojlitra dokážete bez problémov vyžmýkať každý jeden kilowatt, šesťvalec má pri bežnom jazdení obrovskú výkonovú rezervu. Stačí však poriadne zošliapnuť plyn a dejú sa veci. Veľké veci. S krútiacim momentom 700 Nm si už pomaly treba dávať pozor na to, aby človek nenarušil prirodzený pohyb kontinentov.
Nejaké tienisté stránky?
Asi jedinou nevýhodou, oproti vyššej cene pochopiteľne, je vyššia hmotnosť. Naftový trojliter je oproti dvojlitru zhruba o 110 kg ťažší. Pri jazde to je trochu cítiť, ale prírastok na hmotnosti hravo vyváži výrazne vyšší výkon. Logicky, vyššia by mala byť aj spotreba paliva, ale práve v tejto oblasti ma naftový trojliter prekvapil asi najviac. Je až neuveriteľne úsporný. Mimo mesta jazdí s rovnakou spotrebou ako dvojliter! Viem, znie to dosť prehnane, ale na okresných cestách sa spotreba paliva pohybuje okolo 6,5 l/100 km, čo je rovnaká hodnota, akú sme dosiahli s dvojlitrom. V meste jazdil zhruba za osem litrov, pričom šesťvalec si od nás vypýtal len o pol litra viac. Jediný citeľný rozdiel je v diaľničnom režime, v ktorom nám palubný počítač vyrátal priemer 9,3 litra nafty na 100 km. Dvojlitru stačí na prejdenie rovnakej vzdialenosti zhruba o dva litre paliva menej.
Resumé
Myslím si, že trojliter sa k tomuto autu hodí viac. V prospech dvojlitra však hrá nielen cena, ale aj to, že ten motor modelu F-PACE naozaj stačí. Trojliter má ale výkonu na rozdávanie, pričom s nárastom spotreby to nie je až také zlé, čo sú dosť silné argumenty. Každopádne, nech si už vyberiete ktorýkoľvek motor, podstatné je, že ste sa rozhodli pre Jaguar F-PACE. Aj keby sa od konkurencie nelíšil už ničím iným ako svojou hliníkovou karosériou, je oveľa menej opozeraný ako jeho nemeckí konkurenti. Mačkovitá šelma z Coventry skrátka zanecháva patričný dojem exkluzivity, čo je výsadou vozidiel značky Jaguar.
Základná cena modelu – Jaguar F-PACE 2.0D RWD manuál Pure: 43 924 €
Základná cena testovanej verzie – Jaguar F-PACE 3.0D V6 AWD A8 Portfolio: 66 937 €
Záruka: 3 roky bez obmedzenia počtu km (servis v cene)
Registračná daň: 2 300 €
Technické údaje | |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | vidlicový, vznetový |
Valce/ventily: | 6/24 |
Zdvihový objem [cm3]: | 2993 |
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]: | 221 (300)/4000 |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 700 /2000 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 241 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 6,2 |
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]: | 6,9/5,6/6,0 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 650 |
Objem nádrže [l]: | 66 |
Prevádzková hmotnosť [kg]: | 1884 |
Rozmer pneumatík: | - |
Dĺžka [mm]: | 4731 |
Šírka [mm]: | 2070 |
Výška [mm]: | 1652 |
Rázvor [mm]: | 2874 |