TEST Ford Puma: Facelift hlavne o interiéri

143
Zdroj: Rasťo Bujna

Segment B-SUV, alebo subkompaktných crossoverov, je veľmi preplnený. Keď sa pozriete na ponuku značiek na Slovensku, asi každá jedna v ňom už má svojho hráča. A keďže je v ňom taká tlačenica, automobilky sa predháňajú, aby v ňom ponúkli čo najviac za čo najlepšiu cenu. Ford Puma už nie je nové auto. Ale prešlo dosť razantnými zmenami, ktoré by sa v niektorých ohľadoch dali považovať za úplne novú generáciu.

Facelift zvonka prináša len jemné zmeny. Logo sa presunulo z kapoty do mriežky chladiča, je nové a väčšie. Ale najdôležitejšou zmenou z praktického súdka sú svetlomety. Sériovo Full LED s jemne pozmenenou grafikou a za príplatok aj matrixové. Zvyšok zostáva prakticky bezo zmeny. Ford jemne pomenil dizajny diskov a čo nás prekvapilo, vzadu zachováva bubnové brzdy.

Zmeny hlavne v interiéri

V interiéri však kompletne zmenili koncepciu. Iné je umiestnenie reproduktorov, ktoré sa po novom vynímajú na vrchu palubnej dosky vo forme soundbaru, zmenilo sa umiestnenie multimédií a inak delené sú aj prieduchy klimatizácie. Multimédiá majú 12 palcov a takéto veľké ich dostávate už v základnej výbave. Po novom cez ne ovládate aj klimatizáciu a väčšinu ďalších funkcií. Nový je aj volant. Vzhľadom na veľkosť Pumy asi až príliš veľký, ale inžinieri vedeli, čo robia. Vďaka jeho rozmerom bez kompromisov vidíte na celý 12,8-palcový prístrojový štít.

Sedenie vzadu zostáva celkom očakávateľne bezo zmeny. Rázvor 2588 milimetrov je asi o 2,5 cm väčší ako v Alfe Romeo Junior a skoro o 3 cm dlhší v porovnaní s Toyotou Yaris Cross. Kufor sa dokáže v najlepšom prípade nafúknuť až na 456 litrov. A stále platí aj to, že v ňom nájdete hlbokánsku vaňu s ventilom na spodku. Takže je nielen rozmerný, ale aj ľahko umývateľný.

Celú ponuku motorov obsluhujú legendárne jednolitrové trojvalcové EcoBoosty. Dostupný je aj manuál, aj automat, ale vždy s pohonom predných kolies a mild-hybridom. Testovaná silnejšia motorizácia má v techničáku zapísaných až 155 koní a 240 Newtonmetrov. Ale nečakajte nejaké zúrivé trhanie asfaltu. Pri rozbehoch má Puma slušný odpich vďaka elektrickej dopomoci, ale na stovku to dá za celkom priemerných 8,9 sekundy. A maximálka? V dobe, kedy trhu vládnu hybridy, veľmi slušných 205 km/h.

Podvozok pre zábavu

Z hľadiska podvozku ide o klasický Ford. Inými slovami, perfektná stabilita na ceste, predvídateľnosť a relatívne priame riadenie. Ale na druhej strane, nastavený je relatívne tuho. Takže ak hľadáte o niečo viac komfortu, asi by sme nevolili práve tie najväčšie disky kolies. Tabuľky sľubujú priemernú spotrebu na úrovni 5,5 až 6,3 l/100 km. S tým, že trafiť sa do tohto rozmedzia s pokojnejšou nohou zvládnete aj v zime.

Potom sú tu zmeny, ktoré vidieť nebudete, lebo sa týkajú elektroniky a asistenčných systémov. A to hlavne technológia Electronic Horizon. Tá robí z adaptívneho tempomatu prediktívny. Čiže na základe navigácie dokáže prispôsobovať rýchlosti, napríklad pri jazde do zákruty alebo na kruháči. A ak máte matrixy, natáča ich aj vtedy, keď je napríklad hmla a kamera nič nevidí.

Ford v Pume podľa vlastných slov ponúka najbohatšiu sériovú výbavu v segmente a dopĺňa ju zárukou na 5 rokov alebo 100-tisíc kilometrov. Medzi štandard patria 17-palcové zliatinové disky, Full LED svetlá vpredu aj vzadu, 12-palcové multimédiá, zadná kamera aj senzory, automatická klimatizácia, inteligentný tempomat či bezkľúčové štartovanie. Ak by ste si k základnej výbave Titanium objednali aj základný motor s výkonom 125 koní, vyšla by vás na menej ako 22-tisíc eur.

Cena modelu od: Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 6MT Titanium – 21 990 eur

Cena testovanej verzie od: Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 7AT ST-Line X – 26 990 eur

EuroNCAP: 4 hviezdy (2022)

Záruka: 5 rokov alebo 100 tkm

Objem motora [cm3]: 999

Počet valcov: 3

Výkon motora [kW (k)]: 114 (155)

Najvyšší krút. moment [Nm / ot.]: 190 / 2 100 – 5 500

Maximálna rýchlosť [km/h]: 205

Zrýchlenie 0-100 km/h [s]: 8,9

Spotreba WLTP kombi. [l/100 km]: 5,5 – 6,3

Prevádzková hmotnosť [kg]: 1 316

Najvyššia prípustná hmotnosť [kg]: 1 785

Objem batožinového priestoru [l]: 456

Objem palivovej nádrže [l]: 42

Dĺžka/Šírka/Výška [mm]: 4 207 / 1 805 / 1 550

Rázvor osí kolies [mm]: 2 588