Tatra nezná bratra. Kopřivnici sa darí, po hroziacom krachu vyrobili 10 000. auto!

1838

Je super vedieť, že aj v dnešnej turbulentnej dobe sa niektoré naše obľubené značky tešia tomu, čo si skutočne zaslúžia: komerčnej obľube. Reč je napríklad o Kopřivnickej Tatre, ktorá po tom, čo v roku 2013 putovala do dražby, vstala z popola ako Fénix. Doslovne – v stredu vyrobila 10 000. auto od tohto momentu.

A viete, čo je na tom najlepšie? Jubilejným vozidlom sa stal model s názvom Phoenix.

Tatra Ecorra Sport V8 je doteraz najrýchlejším automobilom (Česko)slovenska.

Ako Phoenix

Tatra to dlho nemala ľahké – a už vôbec nie po páde socializmu. Po tom, čo zostala z mnohých strán ekonomicky zneužívaná, zostala v prelome minulých desaťročí prakticky neschopná priamej reakcie na trh. So vzduchom chladenými motormi a obstarožnými prevodovkami to ani inak nešlo, vtedajšia začínajúca spolupráca so spoločnosťou DAF sa taktiež nevedela vyhnúť problémom.

To sa však zmenilo po roku 2013, keď Tatru prevzali českí podnikatelia Jaroslav Strnad a René Matera v historicky prvej exekučnej dražbe celého podniku. Zo 65% je dnes vlastníkom Czechoslovak Group, momentálne vlastnenej starším synom Michalom Strnadom a z 35% spoločnosťou Promet Group.

Na predaj je Tatra 148 s prúdovým motorom zo stíhačky! Viete, na čo slúžila?

Nový vrcholný manažmentom dokázal negatívny trend zvrátiť – vyriešila sa problémová spolupráca s DAF-om, ktorý Tatre začal dodávať nové motory, prevodovky a kabíny, na ktoré mohli v Kopřivnici konečne úspešne montovať svoju legendárnu konštrukciu podvozka s nosnou rúrou a polokyvnými nápravami. 

VIDEO: Táto Tatra nepozná fyziku. Prešla 55-stupňové stúpanie a pokorila rekord

Pretočme pásku o deväť rokov ďalej, do roku 2022 a vidíme, že model 158 Phoenix – práve dieťa spolupráce s DAF-om – sa stal 10 000. vozidlom vyrobeným po obnove produkcie slávnej automobilky. Konkrétnym šťastným kusom sa stal päťnápravový exemplár Phoenix 10 x 10, ktorý bude slúžiť v ťažobnej spoločnosti v Austrálii. Srdečne gratulujeme!