Prvé informácie o Audi RS e-tron GT: Bude to Taycan so štyrmi kruhmi?

1342
Zdroj: Audi Media

Žiadne SUV ani crossover. Audi RS e-tron GT bude ostré, dynamické a sexy. Prečítajte si prvé informácie.

Má v názve formulku “e-tron,” ale nie je to e-tron. SUV, ktoré odštartovalo kariéru značky z Ingolstadtu na poli elektromobility, nebude mať s modelom RS e-tron GT spoločné asi nič. Možno okrem štyroch kruhov a batérií.

Zdroj: Audi Media
Zdroj: Audi Media

Doposiaľ nevídané

Skratka GT znamená Grand Tourer, teda auto na dlhé vzdialenosti. Písmenká RS znamenajú RennSport, a teda pridajú novému modelu esenciu poriadneho adrenalínu. Otázkou len ostáva, či sa nebude až príliš podobať na Porsche Taycan.

Vysokonapäťová zábava

Podľa dostupných informácií z portálu Green Car Reports budú obe autá zdieľať rovnakú 800 voltovú architektúru. Značka sa navyše ani netají tým, že automobily vyvíjali súčasne. Už podľa obrázkov je však jasné, že každá sa rozhodla pre inú prezentáciu podobného vnútra.

Zdroj: Audi Media
Zdroj: Audi Media

Športový model RS e-tron GT bude poháňaný dvomi elektromotormi so systémovým výkonom až 590 koní. Ten predný bude o niečo slabší, ponúkne “iba” 235 koní. Zadný bude naopak úplnou beštiou. Masívnych 449 koní prepojených so zadnou nápravou dvojstupňovou prevodovkou zaistí nielen silu, ale aj poriadnu dávku dynamiky pri lepších číslach spotreby.

Dvojité espresso, poprosím

Sytém bude vybavený aj jednou vychytávkou. Volá sa Overboost a je to niečo ako keď si veverička šľahne dvojité espresso. Vtedy je systém dočasne schopný vybičovať výkon auta až na 640 koní. Vďaka nemu dosiahne elektromobil 100 km/h za 3,5 sekundy. Chýbať nebude ani natáčanie zadnej nápravy pre lepšiu stabilitu a dynamiku v zákrutách či adaptívny podvozok s rozpätím až 5 centimetrov.

Zdroj: Audi Media
Zdroj: Audi Media

Elektroskeptikov zatiaľ sklameme. Čísla o dojazde automobilka nezverejnila. Batéria s kapaciotu takmer 84 kWh by však mala bohato stačiť. Nehovoriac o tom, že RS e-tron GT bude disponovať aj najnovšou generáciou ultrarýchleho nabíjania až do 270 kWh. Bleskové auto s bleskovým nabíjaním môžeme očakávať budúci rok.

Tak podobá sa?

Odpoveď je NIE. Aspoň podľa nás. Taycan Turbo ostáva v závese, zároveň Taycan Turbo S svojim výkonom “Audinu” s prehľadom prevyšuje. Štyri kruhy dostanú o niečo menšiu batériu a čas 0-100 km/h bude o pár desatiniek zaostávať. ALE! Pozrite sa na ten dizajn. Jemné krivky Porsche alebo drsné zárezy Audi? Toto auto bude mať porovnateľný výkon, ale mieriť na úplne iného fanúšika. A ktoré sa páči viac vám? Dajte nám vedieť do komentára.