PRVÁ JAZDA | Nissan X-Trail

Výraznejší dizajn, kvalitnejší interiér, väčšia funkčnosť a nové inovatívne technológie. To všetko prináša modernizácia súčasnej generácie modelu X-Trail.

346

Ide s dobou

Od roku 2000, keď bol Nissan X-Trail prvýkrát uvedený na trh, sa ho predalo viac než 3,7 milióna kusov (vrátane USA, kde sa predáva pod názvom Rogue). Zahŕňa to i bezmála pol milióna vozidiel v Európe, kde je X-Trail stále nesmierne populárny. Od roku 2014, keď bol na trh uvedený úplne nový model tretej generácie, sa v Európe predalo približne 115 000 kusov tohto modelu a dopyt medziročne výrazne stúpol; tržby v roku 2015 sa oproti predchádzajúcemu roku zdvojnásobili a ich celkový objem v tom nasledujúcom opäť vzrástol o ďalších 40 %. Po troch rokoch však nastal čas na mierne omladenie.

Je to o detailoch

Žiadne veľké zmeny sa neudiali. Aj keď by ste ich pri prvom pohľade možno nevedeli identifikovať, celkový dojem z auta je sviežejší. Skrátka som mal z neho pocit, akoby išlo o úplne nový model. Pritom sa zmenilo len pár detailov. Azda najväčšou zmenou je predný nárazník, ktorý má dynamickejšie krivky. Okrúhle hmlovky nahradili hranaté, ktoré sú osadené do čierneho plastu v tvare ležiaceho písmena „L“. Aj vďaka nim pôsobí vynovený X-Trail o čosi športovejšie. Ďalšou výraznou zmenou je nová maska chladiča, ktorá nesie ešte výraznejší a širší motív písmena „V“. Novinkou sú adaptívne plnohodnotné LED svetlá, ktoré sú štandardom u najvyššej výbavy Tekna. V prípade výbavy N-Connecta sú k dispozícii za príplatok. Zadné svetlá taktiež využívajú LED diódy. Vonkajší vzhľad oživujú aj nové vzory diskov kolies a štyri nové odtiene laku karosérie.

Na úrovni

Tak ako zvonku, aj pri modernizácii interiéru bol kladený veľký dôraz na detaily a na kvalitu vypracovania. Použité sú hodnotnejšie materiály, vďaka ktorým sa zlepšil celkový dojem z interiéru. Na výber je viac druhov dekoračných materiálov. Poteší aj taký detail akým je stredová konzola po oboch stranách vybavená novou koženou a kolennou opierkou. Atmosféru na palube môže spríjemňovať audioaparatúra značky Bose s ôsmimi reproduktormi. Úplne nový je volant, ktorý má ergonomickejší a modernejší tvar. Jeho veniec je hrubší a v spodnej časti sploštený.

Za príplatok je k dispozícii aj takéto dvojfarbené prevedenie interiéru. Aj ten štandardný však pôsobí hodnotnejšie.

Ceny a výbava

Ceny modernizovaného Nissanu X-Trail začínajú na úrovni 20 700 €. Táto cena platí pre verziu so 160-koňovou benzínovou „jedna-šestkou“ pod kapotou. Každá verzia modelu X-Trail je už v štandarde vybavená šiestimi airbagmi a systémami podpory vodiča, medzi ktoré patrí protiblokovací brzdový systém, elektronické rozdeľovanie brzdnej sily a stabilizácia podvozka. Medzi ďalšie prvky štandardnej výbavy patrí tempomat s obmedzovačom rýchlosti, Bluetooth, manuálna klimatizácia, elektricky nastaviteľné vyhrievané vonkajšie zrkadlá a kolesá z ľahkej zliatiny. Na diesel (1.6 dCi 130) budete potrebovať minimálne o dve tisícky viac. Tretí rad sedadiel je k dispozícii iba za príplatok, a to až od tretieho stupňa výbavy za 1 600 €. Pri najvyššej výbave stačí doplatiť tisícku. Najdrahším modelom v cenníku je dvojlitrový turbodiesel s výkonom 177 koní, pohonom 4×4 a automatickou prevodovkou. S najvyššou výbavou začína na sume 39 500 €.