PRVÁ JAZDA Dacia Jogger: Dobrá práca (GALÉRIA)

3091
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Nová Dacia Jogger vletela do segmentu sedemmiestnych vozidiel čelom napred. A prináša kus dobre odvedenej roboty typický pre rumunskú značku.

Automobilke Dacia sa pomaly darí striasť imidž lacného auta určeného pre nízkopríjmové skupiny. Namiesto toho sa viac presúva smerom zážitkov, mladého a objaviteľského ducha za prijateľnú cenu. Dacia Jogger je pre automobilku skokom do nového segmentu.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

I keď by niektorí mohli namietať, že Lodgy ponúka veľmi podobnú karosériu, Jogger je celkovo väčší. Je o takmer 5 centimetrov dlhší a o viac ako tri centimetre širší. Najväčším rozdielom je ale fakt, že v rázvore narástol až o 9 centimetrov.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

MPV? SUV? KOMBI?

Ak si aj vy pri pohľade na nový Jogger kladiete túto otázku, dizajnéri odviedli kus dobrej práce. O jeho SUV-charakteristike svedčí najmä dizajn. Nelakované čierne plasty sú prítomné na spodných častiach nárazníka, v blatníkoch kolies, a vzadu tiež. Ale čo tie obrovské a zvislé zadné dvere?

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Trénované oko si všimne aj vyššiu karosériu, ktorej svetlá výška dosahuje rovných 20 centimetrov. Pre porovnanie, Volkswagen Tiguan Allspace je na tom rovnako. Ale mnohé iné SUV sú pod touto hranicou o niekoľko centimetrov. Takže aj kombi a MPV vylučujeme. Avšak, plnohodnotným SUV nebude, pretože pohon všetkých kolies ostane výlučnou devízou Dustera. Ak si pomôžeme pojmom Crossover, trafíme sa viac menej presne.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

KLASIK

V interiéri nič nové čakať nemusíte. Jednoduchý a robustný interiér je pre Daciu absolútne typický. Dominujú mu tvrdé plasty s čalúnenými prvkami. V dnešnej dobe je analógový prístrojový štít celkom raritou, no multimédiá sú na 100% digitálne, s navigáciou a informáciami o maximálnej rýchlosti.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Nechýba ani automatická klimatizácia, elektricky ovládané okná, multifunkčný volant a konektivita aj prostredníctvom Apple CarPlay a Android Auto. Zaujímavosťou je aj USB zásuvka hneď pri prístrojovom štíte a stojan na telefón, ktorý je možné namontovať hneď vedľa.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Sedenie na predných sedadlách je veľmi príjemné. Je komfortné a poskytuje uspokojivú bočnú oporu. V druhom rade si dokonca môžete vyklopiť aj stolíky, ktorých otváranie môže byť občas komplikovanejšie. Najmä vtedy, ak je cestujúci pred vami natlačený na vás v druhom rade.

#7MIEST

Aby Jogger obhájil nálepku rodinného auta a presadil sa na trhu s veľkou konkurenciou, musel vyrukovať s čo najväčším počtom zbraní. Cenovka, ktorá je aj v najvyššej výbave hlboko pod 20 tisícami eur, je jednou z nich. Tou druhou sú tri rady sedadiel.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Počas našej prvej jazdy sme si sedenie na nich príliš nevyskúšali, avšak je vidno, že Dacia sa vybrala cestou “veľa hudby za málo peňazí.” Sedadlá nie sú zapracované do dvojitého dna. Aj v sklopenom stave budú nepekne vytŕčať z podlahy. Na druhej strane, vážia iba 10 kíl. Takže ak ich nepotrebujete, dokážete ich bez problémov vybrať aj vtedy, ak ste 150 centimetrov vysoká “šťúpla” dáma. S vyklopeným tretím radom ponúkne 160 litrov batožinového priestoru. Bez tretieho radu sa objem kufra vyšplhá až na 708 litrov. Dve kempingové sady sa nám doň zmestili bez najmenších problémov.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

DYNAMIKA.

Je pravdou, že ponuka motorov v Dacii neposkytuje práve nadupané šesťvalce. Inžinieri na to však išli oveľa inteligentnejšie, v duchu “hrubá sila nie je všetko.” My sme si zajazdili na doterajšom vrchole ponuky, motore TCe 110 s výkonom 110 koní a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

A teraz k tomu riešeniu. Nuž, ak nemáš silu, zníž hmotnosť. Videli ste niekde sedemmiestne auto s hmotnosťou iba okolo 1,2 tony? Ani neodpovedajte. Už áno. Iste, prejavy motora budú pri siedmich pasažieroch a plnom kufri určite iné, avšak to si vyskúšame v celotýždňovom teste. Počas prvej jazdy (s prázdnym kufrom a spolujazdcom na palube) bola dynamika výborná aj vo vyšších rýchlostiach a stabilita na ceste aj v ostrejších zákrutách bez problémov. Úprimne, nevieme sa dočkať redakčného testu.

 

Mrkni naše nové video: