Na objeme záleží. To si povedali aj v Porsche pri vývoji modelov Cayman a Boxster s prívlastkom GTS. Niekto tam hore skutočne vypočul naše volanie, petrolheadov za volantom, kývol rukou nad tými najsvätejšími prikázaniami a dal pokyn k namontovaniu poriadnych motorov do týchto športových áut. Po Macane GTS si to Cayman a Boxster skutočne zaslúžia.
Takmer 400 atmosférických koní
Porsche 718 Cayman GTS 4.0, ako názov napovedá, skrýva v útrobách 4,0-litrový plochý atmosférický šesťvalec. Čítate správne, štvorlitrová atmosféra! Motor je spárovaný s manuálnou prevodovkou so šiestimi stupňami. Táto kombinácia posiela živelných 394 koní (294 kW) a 419 Nm rovno na zadné kolesá. Šesťvalec pritom svoju silu ponúka až do 7800 ot./min.

Síce to nie je zhodný výkon s verziou GT4, ktorá v súčasnosti ponúka o 20 koní viac, rozdiel sa ale očakáva v o čosi priaznivejšej cene. Nový motor však hýbe s kasňou takmer rovnako, akcelerácia z nuly na 96 km/h prebehne za 4,3 sekundy (GT4 to zvládne len o 0,1 s rýchlejšie). GTSko sa rozbehne najviac na 293 km/h.

Poriadne brzdy musia byť
Cayman aj Boxster majú športovú jazdu v krvi a označenia GTS 4.0 ju iba umocňujú. Už v základe sú oba modely vybavené podvozkom Porsche Active Suspension Managment, skrátene PASM, ktorý znižuje svetlú výšku auta o 20 milimetrov. Štandardne je u GTSka medzi zadnými kolesami aj mechanický samosvorný diferenciál s funkciou vektorovania krútiaceho momentu. Pred zákrutami je treba vedieť i poriadne zabrzdiť, o to sa starajú brzdy s priemerom 350 mm vpredu a 330 mm vzadu. Veľké kotúče stískajú na prednej náprave červené 6-piestikové strmene. Keď to aj tak nestačí, Porsche ich rado za príplatok nahradí karbón-keramickými jednotkami.

Alcantara na každom kroku
GTS 4.0 spoznáte vďaka prepracovanému prednému spoileru s čiernym lipom. Vzadu ústi dvojica koncoviek hudobného nástroja Sport Exhaust System. Cayman GTS a Boxster GTS brázdia cesty na 20-palcových diskoch v saténovej čiernej farbe. V interiéri sú športové sedadlá z paketu Sport Seat Plus, v tomto prípade však čierna Alcantara pokrýva ich strednú časť, ale nájde sa rovnako na volante, centrálnej konzole, radiacej páke, skutočne takmer všade. A dokonca pri Caymane i na streche a A-stĺpikoch. Porsche za malý príplatok navyše kabínu ovešia logami GTS.

Porsche začne prijímať objednávky na 718 Cayman GTS 4.0 a 718 Boxster GTS 4.0 v lete tohto roku. Cenu zatiaľ neprezradili, presné čísla sa dozvieme až tesne pred zahájením predaja. Menej ako 72 000 € by sme ale neočakávali.
