
Nový poplatok za registráciu vozidla pošle mnohých vodičov na autobus, bohatí budú profitovať. Porovnali sme výšku poplatkov niekoľkých vybraných autách.
Aprílová zmena poplatkov je doslova revolučná. Bohužiaľ, pre väčšinu Slovákov v negatívnom zmysle slova. Doterajší koeficient veku vozidla nahradí nový, emisný. A ako iste tušíte, ten bude priať najviac novým autám.
Nižšie emisie – nižší poplatok
Doteraz platilo základné pravidlo, čím staršie auto, tým menší poplatok. Jeho výška sa totiž odvíjala od výkonu motora a veku vozidla. Ak ste si teda kúpili 20-ročné výkonné auto (čo je prípad mnohých mladých vodičov), registrácia vás mohla vyjsť menej ako pri novšom aute s nižším výkonom.

Nové pravidlá však budú favorizovať majiteľov automobilov podľa emisnej normy Euro. Znamená to, že trh s výkonnými staršími autami sa pravdepodobne zastaví alebo výrazne spomalí.

Príklady
Ako príklad sme si určili automobily známe zo slovenských ciest, ale aj tie menej rozšírené. Ako vidíte v obrázku vyššie, najhoršie sú na tom staré výkonné autá. Najlepšie, naopak, elektromobily. I pri väčšine z nich však poplatky narástli. Po novom totiž nebude existovať jednotný poplatok 33 eur, ale koeficient.
Model | Rok výroby | Emisná norma | Výkon (kW) | Poplatok podľa pôvodnej sadzby | Poplatok podľa novej sadzby |
---|---|---|---|---|---|
BMW 525i E39 | 2002 | Euro 3 | 141 | 700 * 0,06 = 42 € | 700 * 0,8 = 560 € |
Škoda Octavia II 1,9 TDI | 2008 | Euro 4 | 77 | minimum 33 € | minimum 33 € |
Volkswagen Golf 1,8 TSI | 2009 | Euro 4 | 118 | minimum 33 € | 360 * 0,7 = 252 € |
Mercedes-Benz C200 | 2017 | Euro 6 | 135 | 700 * 0,32 = 224 € | 700 * 0,4 = 280 € |
Toyota bz4x 2WD | 2023 | Elektromobil | 150 | konštantne 33 € | 870 * 0,2 = 174 € |