POROVNANIE: Takto sa zmení registračný poplatok od apríla. Prinášame prehľad aj s príkladmi

7702
Zdroj: Unsplash

Nový poplatok za registráciu vozidla pošle mnohých vodičov na autobus, bohatí budú profitovať. Porovnali sme výšku poplatkov niekoľkých vybraných autách.

Aprílová zmena poplatkov je doslova revolučná. Bohužiaľ, pre väčšinu Slovákov v negatívnom zmysle slova. Doterajší koeficient veku vozidla nahradí nový, emisný. A ako iste tušíte, ten bude priať najviac novým autám.

Nižšie emisie – nižší poplatok

Doteraz platilo základné pravidlo, čím staršie auto, tým menší poplatok. Jeho výška sa totiž odvíjala od výkonu motora a veku vozidla. Ak ste si teda kúpili 20-ročné výkonné auto (čo je prípad mnohých mladých vodičov), registrácia vás mohla vyjsť menej ako pri novšom aute s nižším výkonom.

Sadzobník poplatkov za registráciu sa prakticky nezmenil.
Zdroj: MV SR

Nové pravidlá však budú favorizovať majiteľov automobilov podľa emisnej normy Euro. Znamená to, že trh s výkonnými staršími autami sa pravdepodobne zastaví alebo výrazne spomalí.

Doslova prekopané sú však koeficienty prepočtu skutočného registračného poplatku.
Zdroj: MV SR

Príklady

Ako príklad sme si určili automobily známe zo slovenských ciest, ale aj tie menej rozšírené. Ako vidíte v obrázku vyššie, najhoršie sú na tom staré výkonné autá. Najlepšie, naopak, elektromobily. I pri väčšine z nich však poplatky narástli. Po novom totiž nebude existovať jednotný poplatok 33 eur, ale koeficient.

ModelRok výrobyEmisná normaVýkon (kW)Poplatok podľa pôvodnej sadzbyPoplatok podľa novej sadzby
BMW 525i E392002Euro 3141700 * 0,06 = 42 €700 * 0,8 = 560 €
Škoda Octavia II 1,9 TDI2008Euro 477minimum 33 €minimum 33 €
Volkswagen Golf 1,8 TSI2009Euro 4118minimum 33 €360 * 0,7 = 252 €
Mercedes-Benz C2002017Euro 6135700 * 0,32 = 224 €700 * 0,4 = 280 €
Toyota bz4x 2WD2023Elektromobil150konštantne 33 €870 * 0,2 = 174 €