Poisťovňa s unikátnou službu: Škôdy v havarijnom poistení rieši digitálne!

3427

Rýchlosť, jednoduchosť, transparentnosť a empatia. To sú základné výhody nového online sprievodcu škodou, ktorý pre svojich klientov koncom októbra 2019 spustila Allianz – Slovenská poisťovňa.

Nový online sprievodca vznikol na základe požiadaviek samotných zákazníkov. „Pri zisťovaní spokojnosti klientov s riešením škôd v havarijnom poistení si klienti žiadajú viac informácií o priebehu riešenia a aktuálnom stave ich poistnej udalosti. Vyvinuli sme preto online sprievodcu škodou, ktorý spĺňa štyri dôležité kritériá ako rýchlosť, jednoduchosť, transparentnosť a empatia,“ približuje viceprezidentka rezortu prevádzky Allianz – SP Agata Przygoda. Sprievodca bol vyvinutý tak, aby bol aplikovateľný v mnohých krajinách, pričom nejde o aplikáciu, ale o interaktívnu mikrostránku.

Online sprievodca škodou pozostáva zo štyroch krokov:

Zdroj: Allianz-SP
Zdroj: Allianz-SP

Škodu sledujete ako zásielku

Princíp sprievodcu je podobný sledovaniu doručenia balíka. „Zákazníkovi po zaregistrovaní škodovej udalosti príde notifikácia prostredníctvom e-mailu alebo SMS správy s odkazom, na ktorom môže sledovať stav svojej poistnej udalosti. Výhodou je, že klient môže dokumenty potrebné k poistnej udalosti vložiť priamo prostredníctvom sprievodcu,“  popisuje riaditeľ odboru likvidácie poistných udalostí Allianz – SP Milan Rajec.

Kým klient čaká, poisťovňa koná

Klient dostáva aktualizácie stavu riešenia jeho škody, či informáciu o potrebe doložiť dokumenty cez ním zvolený komunikačný kanál. Nemusí tak nikam zdĺhavo volať a nie je nutná žiadna registrácia. „Klient je pasívny a poisťovňa ho aktívne informuje o stave riešenia škody a prípadných potrebných krokoch. Od spustenia systému 31. októbra minulého roka doteraz sme poškodeným klientom poslali takmer 15-tisíc odkazov na sledovanie poistnej udalosti. Až 60 percent z nich odkaz využilo a toto číslo stále rastie,“ informuje riaditeľ odboru market manažmentu Allianz – SP Jozef Kruppa. Po vyriešení škody poisťovňa v poslednom, štvrtom kroku zisťuje, ako bol zákazník spokojný. „Klienti hodnotia spokojnosť s riešením svojej škody v havarijnom poistení na stupnici od jedna do päť hviezdičiek. Celkové hodnotenie s našimi službami sa zobrazuje priamo na našej webstránke. Navyše, klienti môžu pri hodnotení napísať svoj komentár. Klientov ďalej kontaktujeme a zisťujeme podrobnosti. Tieto informácie nám potom slúžia na ďalšie zlepšovanie služieb,“ vysvetľuje J. Kruppa.

Zdroj: Allianz SP
Zdroj: Allianz SP

Výhody online sprievodcu škodou

Po nahlásení škody v havarijnom poistení dostane klient e-mail alebo SMS s odkazom pre prístup do online sprievodcu škodou a vďaka nemu získa:

  • jedným klikom vždy aktuálne informácie o stave riešenia svojej škody,
  • automatické notifikácie o zmene stavu riešenia škody,
  • možnosť zistiť stav škody cez mobil, tablet, počítač – žiadna inštalácia, žiadna registrácia,
  • intuitívny a prívetivý dizajn, zrozumiteľné informácie bez odborného žargónu,
  • možnosť doplniť chýbajúce doklady,
  • rýchlejšie riešenie škody v 4 krokoch,
  • verziu sprievodcu škodou aj v anglickej verzii.
Zdroj: redakcia
Zdroj: redakcia

200 škôd 200 notifikácií denne

Denne nahlásia klienti Allianz – SP zhruba 600 až 700 poistných udalostí zo životného aj neživotného poistenia. Z toho približne 200 škôd denne je z havarijného poistenia. „Len počas prvého mesiaca používania sprievodcu sme klientom poslali 5500 notifikácií o stave riešenia ich škody. Išlo najmä o notifikácie, že ich škodu sme zaregistrovali, že škoda je krytá, alebo že ich vozidlo je opravené a môžu si ho vyzdvihnúť. Denne poškodeným pošleme zhruba 200 až 300 notifikácií,“ upresňuje M. Rajec. Sprievodca škodou funguje na všetkých zariadeniach – na počítači, tablete aj na mobile.