Tretia generácia Dacie Duster je oficiálne tu a prináša množstvo zmien v interiéri, exteriéri, ale aj pod kapotou.
Najpredávanejší a najúspešnejší model značky Dacia vstupuje do svojej tretej generácie s veľkým množstvom zmien, novým dizajnovým jazykom značky, ale zároveň si naďalej zachováva svoju identitu odvážneho SUV, ktoré nemá strach ani zo zložitejšieho terénu.

Nový dizajn exteriéru
Dacia Duster prechádza najvýznamnejšiou zmenou štýlu od predstavenia prvej generácie. Je to v podstate menšia verzia konceptu Bigster , ktorá prenáša široké boky SUV a svetelné podpisy v tvare písmena Y na menšiu siluetu.

Tieto podnety budú zdieľané s produkčnou verziou Bigster, ktorá sa má objaviť v roku 2025. Spodná časť karosérie, blatníky a nárazníky Dacie Duster sú vyrobené z materiálu Starkle, odolného plastu zloženého až z 20 % z recyklovaného materiálu.

Je nelakovaný, čo odhaľuje jeho čierny povrch. Dacia tvrdí, že približne 20 % plastov v novom Dusteri je recyklovaných, čo je 8 % zlepšenie oproti predošlej generácií. Je dlhá 4,34 m, presne ako predtým, ale sedí o niečo nižšie a je aj o niečo širšia.

Prepracovaný interiér
Výrazný dizajnový jazyk pokračuje do interiéru zameraného na odolnosť s farebne kontrastným panelom palubnej dosky a robustným volantom s fyzickými tlačidlami a novým logom.


Nachádza sa tu aj 7,0-palcový digitálny prístrojový panel a 10,1-palcový dotykový displej, ktorý je mierne naklonený smerom k vodičovi. Nechýbajú ani štyri USB porty, bezdrôtové nabíjanie smartfónu, zvukový systém so 6 reproduktormi a podpora Android Auto a Apple CarPlay.

Držiak smartfónu, ktorý je umiestnený medzi digitálnym prístrojovým panelom a centrálnym displejom je novou súčasťou výbavy.

Pre zadnú časť interiéru je dostupný voliteľný Sleep Pack dodávaný s rozkladacou posteľou, doplnenou stolíkom a úložným priestorom.

Okrem toho cestujúci vzadu získajú viac miesta na nohy ako predtým.

Batožinový priestor sa zväčšil zo 445 litrov na 472 litrov.

Dostupná aj ako hybrid
Novinkou z hľadiska motorizácie je použitie novej hybridnej pohonnej jednotky požičanej od modelu Jogger. Duster HYBRID 140 kombinuje 1,6-litrový štvorvalec s výkonom 94 koní s dvoma elektromotormi, 1,2-kWh batériou a automatickou prevodovkou.

Jeden z elektromotorov prináša daľších 49 koní , zatiaľ čo druhý slúži ako štartér/generátor. Spotreba paliva je nižšia o 20% a v meste až o 40%. Naftový štvorvalec 1,5 dCi sa pod kapotou tretej generácie nachádzať nebude. Nahradí ho preplňovaný 1,2-litrový trojvalec TCe 130 s mild-hybridným systémom. K dispozícii bude s pohonom predných alebo všetkých kolies a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Spotreba paliva klesla o 10% v porovnaní s neelektrifikovanou verziou. Pohonná jednotka ECO-G 100 bežiaca na LPG bude s plnými nádržami schopná prejsť až 1300 km.