Nová Dacia Duster prináša robustný vzhľad exteriéru aj hybridnú technológiu!

3530
Zdroj: Dacia

Tretia generácia Dacie Duster je oficiálne tu a prináša množstvo zmien v interiéri, exteriéri, ale aj pod kapotou.

Najpredávanejší a najúspešnejší model značky Dacia vstupuje do svojej tretej generácie s veľkým množstvom zmien, novým dizajnovým jazykom značky, ale zároveň si naďalej zachováva svoju identitu odvážneho SUV, ktoré nemá strach ani zo zložitejšieho terénu.

Zdroj: Dacia
Zdroj: Dacia

Nový dizajn exteriéru

Dacia Duster prechádza najvýznamnejšiou zmenou štýlu od predstavenia prvej generácie. Je to v podstate menšia verzia konceptu Bigster , ktorá prenáša široké boky SUV a svetelné podpisy v tvare písmena Y na menšiu siluetu.

Zdroj: Dacia
Zdroj: Dacia

Tieto podnety budú zdieľané s produkčnou verziou Bigster, ktorá sa má objaviť v roku 2025. Spodná časť karosérie, blatníky a nárazníky Dacie Duster sú vyrobené z materiálu Starkle, odolného plastu zloženého až z 20 % z recyklovaného materiálu.

Zdroj: Dacia
Zdroj: Dacia

Je nelakovaný, čo odhaľuje jeho čierny povrch. Dacia tvrdí, že približne 20 % plastov v novom Dusteri je recyklovaných, čo je 8 % zlepšenie oproti predošlej generácií. Je dlhá 4,34 m, presne ako predtým, ale sedí o niečo nižšie a je aj o niečo širšia.

 

Zdroj: Dacia
Zdroj: Dacia

Prepracovaný interiér

Výrazný dizajnový jazyk pokračuje do interiéru zameraného na odolnosť s farebne kontrastným panelom palubnej dosky a robustným volantom s fyzickými tlačidlami a novým logom.

Zdroj: Dacia
Zdroj: Dacia
Zdroj: Dacia
Zdroj: Dacia

Nachádza sa tu aj 7,0-palcový digitálny prístrojový panel a 10,1-palcový dotykový displej, ktorý je mierne naklonený smerom k vodičovi. Nechýbajú ani štyri USB porty, bezdrôtové nabíjanie smartfónu, zvukový systém so 6 reproduktormi a podpora Android Auto a Apple CarPlay.

Zdroj: Dacia
Zdroj: Dacia

Držiak smartfónu, ktorý je umiestnený medzi digitálnym prístrojovým panelom a centrálnym displejom je novou súčasťou výbavy.

Zdroj: Dacia
Zdroj: Dacia

Pre zadnú časť interiéru je dostupný voliteľný Sleep Pack dodávaný s rozkladacou posteľou, doplnenou stolíkom a úložným priestorom.

Zdroj: Dacia
Zdroj: Dacia

Okrem toho cestujúci vzadu získajú viac miesta na nohy ako predtým.

Zdroj: Dacia
Zdroj: Dacia

Batožinový priestor sa zväčšil zo 445 litrov na 472 litrov.

 

Zdroj: Dacia
Zdroj: Dacia

Dostupná aj ako hybrid

Novinkou z hľadiska motorizácie je použitie novej hybridnej pohonnej jednotky požičanej od modelu Jogger. Duster HYBRID 140 kombinuje 1,6-litrový štvorvalec s výkonom 94 koní s dvoma elektromotormi, 1,2-kWh batériou a automatickou prevodovkou.

Zdroj: Dacia
Zdroj: Dacia

Jeden z elektromotorov prináša daľších 49 koní , zatiaľ čo druhý slúži ako štartér/generátor. Spotreba paliva je nižšia o 20% a v meste až o 40%. Naftový štvorvalec 1,5 dCi sa pod kapotou tretej generácie nachádzať nebude. Nahradí ho preplňovaný 1,2-litrový trojvalec TCe 130 s mild-hybridným systémom. K dispozícii bude s pohonom predných alebo všetkých kolies a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Spotreba paliva klesla o 10% v porovnaní s neelektrifikovanou verziou. Pohonná jednotka ECO-G 100 bežiaca na LPG bude s plnými nádržami schopná prejsť až 1300 km.