Hyundai pomaly prechádza na turbo-benzínové motory

928

Atmosferických motorov je na trhu menej a menej. Kórejské automobilky sú jedny z posledných, u ktorých ešte tvoria tieto benzínové motory väčšinu. No po parížskom autosalóne dávajú svetu najavo, že aj u nich tieto agregáty pomaly končia.

Kappa 1.0 T-GDI
Nový prepĺňaný trojvalec s objemom 998 cm3 je založený na súčasnom rovnako objemnom motore typu Kappa. Bol vyvinutý v Európskom technickom centre Hyundai v Rüsselsheime (DE) a vďaka pridanému turbodúchadlu produkuje výkon 120 koní a krútiaci moment 172 Nm.

Motor dostáva elektronicky riadenú reguláciu tlaku výfukových plynov, čím sa zlepšuje prietok, krútiaci moment v nižších otáčkach a odozva na plyn. Z vychádzajúceho agregátu si prepožičiava tiež priame vstrekovanie, ktoré pracuje so vstrekovačmi so šiestimi otvormi.

Kvôli veľkosti agregátu bolo výfukové potrubie integrované do hlavy a za pomoci rozdeleného chladiaceho systému je možné nezávisle korigovať teplotu bloku a hlavy valcov, čo má znížiť čas zahrievania a tým zlepšiť spotrebu.

Kappa 1.4 T-GDI
Nová jedna-štvorka je, podobne ako trojvalec, tiež založená na atmosferickom motore, ktorý nahrádza. Oproti nemu je však radikálne ľahší. S váhou 87 kg je na tom až o 14 kg lepšie. Novinka ťaží, samozrejme, z pridaného vysokotlakového turba, vstavaného priamo na výfukové potrubie a priameho vstrekovania GDI.

Tento motor bol na autosalóne predstavený v koncepte Hyundai i30 s pohonom na CNG, kde produkuje výkon 115 koní a krútiaci moment 205 Nm.

7DCT
Názov novej prevodovky je tak jednoduchý ako dôvod, prečo prišla. Spotreba. Stupeň navyše má priniesť zásadnejší prínos v ohľade na spotrebu a emisie, ktoré chce Európska únia tak veľmi stlačiť na minimum. V praxi ide o sedemstupňovú automatickú prevodovku s dvomi suchými spojkami – jedna pre párne, druhá pre nepárne stupne.

Jedna kapitola automobilového sveta – atmosféra – sa pomaly, ale veľmi isto zatvára. Už aj Kórejci postupne spájajú benzínové motoroy s turbami. V Paríži predstavili nový 1.0 a 1.4 T-GDI ako aj 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku.