Ford má krízy plné zuby, začína vyvíjať čipy

2235
Zdroj: Ford

Polovodičová kríza sa podľa niektorých zdrojov ešte stále neprejavila úplne. Ford už ďalej nemieni čakať.

Nedostatok polovodičov nás straší už dlho. Kríza však ešte nie je na konci. Podľa niektorých odborníkov nás v plnej sile udrie až v priebehu budúceho roka a neustúpi skôr ako v lete 2023. Informuje portál Yahoo Finance.

Zdroj: Unsplash
Zdroj: Unsplash

Čo túto krízu spôsobilo, sa nedá určiť s absolútnou presnosťou. Ide o zhluk nešťastných udalostí a politických rozhodnutí, ktoré výrazne spomalili prílev mikročipov na trh. Na vine nie je len pandémia COVID-19, ale aj taiwanské suchá, požiar v spoločnosti Reneseas Electronics, rastúce ceny prvotných surovín a obchodná vojna medzi USA a Čínou.

Zdroj: Ford
Zdroj: Ford

Niektoré automobilky boli nútené zastaviť výrobu, iné vyrábali na sklad a čakali, že do už vyrobených áut časom domontujú elektroniku. Väčšina automobiliek menila svoje plány výroby. Prednosť často dostávali modely s najvyššou maržou. Dotknutý ale nie je len automobilový priemysel.

Spoločnosť Ford sa rozhodla, že nebude čakať na zlepšenie situácie na trhu a pomôže si, ako sa hovorí, sama. Spojila sa s výrobcom GlobalFoundries, s ktorým plánuje nadviazať dlhodobú spoluprácu.

Zdroj: Ford
Zdroj: Ford

“Dúfame, že sa Ford a GlobalFoundries spoja a zvýšia ponuku (čipov), aby podporili našu aktuálnu ponuku vozidiel a naše budúce potreby,” hovorí viceprezident spoločnosti Ford, Chuck Gray, v rozhovore pre portál Autoblog.

Detaily zmluvy zatiaľ nie sú známe, ale kooperácia by sa mala zamerať na automobilový sektor a na vývoj nových čipov do automobilov pod vedením Fordu. Tie by sa mali orientovať na tri kategórie. Autonómna jazda, dátová komunikácia, správa batérie.