Niekoľko automobiliek, vrátane Stellantis, Volkswagen, Škoda a ďalších sa postavili proti novým pravidlám Euro 7 a dokonca ich označili ako „zbytočné“, pretože nová norma je príliš drahá a environmentálne výhody by boli minimálne.
Po tom, čo čelili značnému odporu automobiliek a členských krajín vrátane Francúzska, Talianska, Českej republiky, Bulharska, Maďarska, Poľska, Rumunska a Slovenska, sa ministri dohodli, že nezavedú významné zmeny existujúcich noriem Euro 6 pre osobné a dodávkové vozidlá. Pre autobusy a ťažké vozidlá však budú platiť prísnejšie predpisy.
Akokoľvek ironicky to môže znieť, automobilky v Európe uviedli, že pôvodne navrhované prísnejšie emisné normy by mohli viesť k pomalšiemu zavádzaniu elektrických vozidiel. Euro 7 vo svojej skoršej podobe by odvrátilo pozornosť spoločností od investovania do EV. Šéf Škody Klaus Zellmer priznal, že vyrábať malé autá pri prísnejších emisiách by bolo nemožné.
Prebiehajú rokovania
Posledné detaily kompromisu je ešte potrebné schváliť na ministerskom stretnutí rady Európskej únie, kým bude konečné stanovisko pripravené na diskusiu s Európskym parlamentom a komisiou. Všetky zmeny a detaily budú známe po hlasovaniach, ktoré prebehnú v novembri.