Alfa Romeo Junior započalo svoju cestu s veľkým popraskom a úplne iným menom. Najmenší crossover z Talianska má všetky predpoklady na to, aby sa stal trhákom.
Keď Alfa Romeo predstavila svoj nový kompaktný crossover, spôsobila ním vášne hneď na niekoľkých frontoch. Okrem toho motoristického, ktorý si o chvíľu predstavíme do detailu, zdvihol najnovší model obočie aj vládnym úradníkom. Jeho pôvodné meno bolo totiž Milano a volalo sa tak len päť dní.
Vláda sa po jeho predstavení v apríli ohradila, že si neželá, aby auto vyrábané v zahraničí, i keď talianskou automobilkou, ktorá práve z Milána pochádza, nieslo meno podľa talianskeho mesta. Nuž, a poprask bol na svete. Dnes už môžeme len polemizovať o tom, či išlo o prefíkaný a efektný marketingový ťah, alebo sa automobilke jednoducho nechcelo rozpútavať súdnu vojnu.
A teraz k autu
Pretože kým príbeh o vzniku jeho mena si budú ľudia rozprávať, samotného Juniora bude možné vidieť, počuť, zažiť. Dizajnéri sa pri návrhu rozhodli, že kompaktný crossover bude filozofickým nástupcom mestských modelov MiTo a Giulietta. Svoju existenciu však stavia na spolupráci v rámci koncernu Stellantis, a tak sa dá povedať, že kým pôvodné Alfy zastúpi v rámci domáceho portfólia, technologicky bude súrodencom modelov Jeep Avenger či Fiat 600.
Hovorí o tom aj totožná platforma e-CMP2, ktorá svojím názvom čiastočne predpovedá aj ponuku motorov. Ale najprv k dizajnu. Ten Alfa Romeo postavila tradične okolo svojej ikonickej mriežky Scudetto, do ktorej pribudli aj ornamenty z loga značky. Junior sa spolieha aj o ďalšiu mriežku chladičov umiestnenú v nárazníku a o otvory v čiernom leme svetlometov. Mimochodom, práve tie pôsobia na celom dizajne najrevolučnejšie. Prisvojujú si svetelný podpis troch separátnych prvkov podobne ako pri ostatných Alfách. No s iným tvarom.
Samotné svetlomety budú v ponuke aj s vrcholnou LED matrixovou technológiou. Najvernejších fanúšikov asi sklame absencia ikonického úchytu na tabuľky EČV na boku auta. Nuž, moderné technológie nepustia a v záujme kompatibility – napríklad s automatickými garážami – dostáva Junior priestor na tabuľku v strede.
Dizajnu bokov nie je čo vytknúť
V konfigurácii s najväčšími diskami pôsobí Junior majestátne a pripravený trhať asfalt. Ak budete chcieť nastúpiť dozadu, kľučky nájdete v C-stĺpiku a nie na bežnom mieste. Dizajn zadnej časti sa snaží skĺbiť ešte vzdialenejšiu históriu so súčasnosťou a prináša ostré hrany s jednoduchými dizajnovými prvkami. A, samozrejme, modernými technológiami. LED koncové svetlá sa nesú v duchu minimalizmu a sú tri, podobne ako pri ostatných modeloch, no opäť v iných tvaroch. Výrazná línia nad nimi zároveň slúži ako odtrhová hrana a o pár centimetrov nižšie sa vyníma obrovské logo Alfa Romeo.
Ak ste pri pohľade zvonka videli isté podobnosti s ostatnými koncernovými modelmi, podobný pocit môžete zažiť aj vo vnútri. Nie je žiadnym tajomstvom, že vzhľad voliča automatickej prevodovky už dobre poznáte. A aj tlačidlá pod infotainmentom sú akési povedomé. No v celku je až fascinujúce, ako jedinečne dokáže napriek podobnostiam vyzerať. Minimálne na pohľad Alfa Romeo nešetrila na materiáloch a prináša semiš všade, kam sa pozriete. Vrátane palubnej dosky či stredového tunela! Toto vyzerá ultra luxusne!
Všetko, čo v Stellantise dobre poznáte
Z hľadiska technológií očakávajte na palube všetko, čo v Stellantise dobre poznáte. O informácie a zábavu sa starajú dve 10,25-palcové obrazovky a tá multimediálna je v duchu dobrých alfáckych zvykov umiestnená poriadne nízko. Lebo nikto sa nechce nechať vyrušovať displejmi, keď sa necháva unášať jazdou. Od Juniora jednoducho budeme očakávať naozaj veľa.
Pod kapotou sa Alfa poriadne vyhrala a ukázala, že ona svojho Juniora do radu mdlých mestských áut zaradiť neplánuje. Ponúkne elektrické aj hybridné špecifikácie, pričom výkonovo poriadne vystrkuje rožky. Špeciálne verziou Veloce, ktorá prinesie výkon neuveriteľných 278 elektrických koní na predných kolesách a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy. Na jedno nabitie by mala prejsť 347 kilometrov. Nižšie môžeme očakávať 156-koňový elektromobil a najslabším, no zároveň najlacnejším, bude hybridný pohon. Nazývajú ho Ibrida a prinesie kombináciu 1,2-litrového trojvalca s 29-koňovým elektromotorom.
Cenník nového modelu vyzerá nasledovne👇