Toyota Supra dostane manuálnu prevodovku, no nie priamo z fabriky

91

Toyota Supra ako technologická dvojička BMW Z4 nemá podľa značky prísť na trh s manuálnou prevodovkou. To ale nemôže byť prekážkou pre americký tuningový priemysel. Za mastnú sumu dostanete páku a tretí pedál aj k najnošej športovej Toyote.

Japonská značka postavila svoju najnovšiu pýchu v podstate na technike od BMW. Partnerstvo sa však prehĺbilo natoľko, že Toyota Supra využíva komponenty novej generácie BMW M3, ktorá je ešte momentálne stále v procese testovania.

Zdroj: caranddriver.com

Dokonca kým jej 3-litrový motor od BMW mal podľa výrobcu produkovať 246 kW/335 koní, merania na dynamometri naznačujú, že motor v Supre by mal produkovať až okolo 400 konských síl.

Toyota Supra a manuál? Zaplať!

Štvrtá generácia Toyoty Supra je taktiež extrémne rýchla v šprinte z pokoja na 100 km/h. Výrobca udáva čas zrýchlenia na stovku už za menej ako 4 sekundy a tento výkon môžeme pokojne pripísať na účet vynikajúcej 8-stupňovej automatickej prevodovke ZF, ako inak, než od BMW. Verejnosť však protestuje a tuneri ju vypočuli.

Nie, táto hlavica bola skutočne odfotená v BMW Zdroj: bmw.blog.com

Firma European Car Group (ECG), ktorá sa preslávila konvertovaním modelov Ferrari s automatickými prevodovkami do nostalgických prevedení s manuálnou prevodovkou a otvorenou kulisou, má na muške práve Toyotu Supra. Automobilový portál Carbuzz totiž zistil, že v ECG chystajú konverziu japonského kupé na verziu s manuálnou prevodovkou.

Vďaka Bohu za BMW?

Totiž, BMW ponúka svoje modely s týmto motorom a manuálnym radením. Na rozdiel od zložitých projektov s modelmi Ferrari, ktoré už roky s manuálom nekúpite, stačí ECG zabezpečiť súčiastky a manuálne prevodovky od BMW a technika Supry by si s nimi mala celkom bez problémov poradiť.

Legendárny motor 2JZ sa už stihol objaviť aj pod kapotou poslednej generácie Toyoty Supra

Samozrejme, ani to nebude také jednoduché. Celý projekt si bude vyžadovať hromadu programovania (riadiaca jednotka, stabilizačná kontrola, atď…) a napasovanie riadiacej hlavice na svoje miesto. Pokiaľ by ste teda chceli svoju novú Supru poslať na „prevýchovu“ do Texasu, pripravte si 12 000 amerických dolárov, čo je približne 10 700 eur. Za tieto peniaze dostanete tretí pedál a radiacu páku.

Nie sú jediní

European Car Group nie sú jediní, ktorým Supra v originálnom znení príliš nevonia. Kritici a fanúšikovia JDM (fanúšikovia áut určených pre japonský trh) naďalej kritizujú pohonnú jednotku z dielne BMW. V priebehu marca sme sa už ale mohli stretnúť s driftovacím špeciálom s originálnym motorom 2JZ a manuálnym radením.

Zdroj: motor1.com

Kalifornská tuningová spoločnosť taktiež ponúka takzvaný „swap“ motora od BMW za originálny preplňovaný trojliter 2JZ známy z predošlej generácie Toyoty Supra. Pokiaľ sa pýtate, prečo sa Toyota neubrala svojím smerom aby potešila fanúšikov, značka to komentovala jasne.

Toyota Supra v plnej réžii značky by sa nedostala na trh skôr ako v roku 2021 a je taktiež pravdepodobné, že by bola ešte drahšia, než je teraz. Ja osobne som sklamaný z dizajnu.

Veď koncept Toyota FT-1 Concept bol tak geniálny, že mu chýbalo už len „odklepnutie do produkcie“. To by však musela Toyota postaviť Supru na svojej vlastnej platforme, ktorú využíva GT Lexus LC. Predošlá generácia Supry totiž nebola malým kompaktným kupé ale veľkým výkonným a pohodlným hltačom kilometrov. Ach…