Mazda ako taká je na Slovensku veľmi obľúbená. Niet sa však čomu čudovať. Automobily tejto značky ponúkajú priam prémiovú kvalitu, pričom ceny sú stále prijateľné. Asi najviac to vidieť na najnovšej verzii Mazdy 6.
Tento model je na trhu od roku 2013, no za tento krátky čas stihla Mazda vylepšiť svoju „Šestku“ už tretí raz. Najnovšia modernizácia je doteraz asi najviditeľnejšia. V prednej časti je viac chrómu, ktorý púta pozornosť a opticky zvyšuje vnímanú hodnotu auta. Šestka po poslednom facelifte skrátka vyzerá luxusnejšie. A presne taká aj je.
Luxusnejšia výbava
Jednotlivé stupne výbavy boli v rámci modernizácie dosť prepracované. Z ponuky úplne zmizla základná výbava Emotion, pretože o ňu nebol prakticky žiaden záujem. Novou základnou výbavou sa tak stal kedysi druhý stupeň Challenge, ktorý už ale obsahuje prvky ako LED svetlá, monitorovanie mŕtveho uhla, adaptívny tempomat, head up displej či navigáciu. My sme testovali auto s druhou najvyššou výbavou – Revolution TOP. Tento stupeň výbavy donedávna predstavoval vrchol, no teraz na vrchole tróni výbava Takumi Plus.

V každom prípade, Mazde 6 k dokonalosti veľa nechýbalo. Chýbalo jej však odvetrávanie sedadiel, ktoré nebolo k dispozícii ani s najvyššou výbavou. Teraz ho máte už aj vo výbave Revolution TOP. Umožnili to úplne nové sedadlá (majú ich samozrejme všetky modely, nie len táto výbava), ktoré sú okrem toho lepšie tvarované a vo finále komfortnejšie. Ďalšie zmeny už síce viditeľné nie sú, ale k vyššiemu komfortu prispieva okrem iného aj lepšie odhlučnenie či napríklad automatické uzamknutie vozidla v prípade, že sa vzdialite. Už viac nie je potrebné stláčať tlačidlo na kľučke.

Stávka na istotu
Mazda je jedným z mála výrobcov, ktorí ešte používajú atmosférické motory. Neskutočne im preto fandím. Okamžitú odozvu na plyn dokáže ponúknuť prakticky iba motor s atmosférickým plnením, ale zákazníci to ocenia hlavne kvôli spoľahlivosti, ktorá vyplýva z konštrukčnej jednoduchosti agregátu. Na druhej strane, v aute tejto veľkostnej kategórie ten záťah turbínky trošku chýba. Uznávam, v Mazde MX-5 je tento motor skvelý, ale v rodinnom kombi by ma turbo neurazilo. Možno keby spravili šesťvalec, bolo by to o inom. Úplne by však stačilo použiť aj kratšie prevody.

Dvojlitru dynamika možno trošičku chýba, ale zato poteší vašu peňaženku. Málokedy sa stáva, že počas testu dosiahnem nižšiu spotrebu ako udáva výrobca, ale už minimálne dvakrát to bolo s Mazdou. Na tých 8,1 l benzínu v meste sa teda môžete spoľahnúť. Dá sa aj za menej, ale zase neviem povedať, či ide o relevantný údaj, keďže palubný počítač neukazuje priemernú rýchlosť. Mimo mesta som výrobcom udávaných 5,6 l/100 km nedosiahol, ale za 6 litrov sa jazdiť dá. Na diaľnici je to 7,2 l/100 km podľa údajov z palubného počítača.
Resumé
Okrem ocenenia za najvyšší počet faceliftov v rámci životného cyklu modelu si Mazda 6 zaslúži uznanie aj za pomer ceny a kvality, ktorý toto auto ponúka. Skutočne, ak si odmyslíme fakt, že pod kapotou je „len“ dvojlitrový atmosférický štvorvalec, ktorý je uložený priečne a poháňa predné kolesá, tak by sa toto auto mohlo porovnávať s prémiovou konkurenciou. Možno nemá prémiovú techniku pod kapotou a ani infotainment nepatrí medzi najmodernejšie, ale to, ako to auto jazdí a ako je postavené, ho radí na špičku svojej triedy.
Základná cena modelu – Mazda 6 2.0 Skyactiv-G Challenge: 26 790 €
Základná cena testovanej verzie – Mazda 6 2.0 Skyactiv-G Revolution TOP: 32 090 €
Záruka: 3 roky/100 000 km (predĺženie za príplatok)
Registračná daň: 360 €
Technické údaje | |
Motor | |
Typ motora: | radový, vznetový |
Valce/ventily: | 4/16 |
Zdvihový objem [cm3]: | 2191 |
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]: | 135(184)/4000 |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 445/2000 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 219 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 9,2 |
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]: | 5,8/4,6/5,1 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 522/1648 |
Objem nádrže [l]: | 62 |
Prevádzková hmotnosť [kg]: | 1411-1466 |
Rozmer pneumatík: | 225/45 R19 |
Dĺžka [mm]: | 4805 |
Šírka [mm]: | 1840 |
Výška [mm]: | 1480 |
Rázvor [mm]: | 2750 |