BMW X3 sa medzi SUV modelmi značky dlhodobo drží na vrcholných priečkach obľúbenosti. Nepôsobí ako šedá myš, dizajnom ale nešokuje a snaží sa skôr zapadnúť. Nie je príliš prerastená, napriek tomu poskytuje dostatok priestoru pre bežnú rodinu.
Na dnešné pomery prekvapí množstvom ponúkaných pohonných jednotiek. Povinný plug-in hybrid, benzín, nezabúda sa však ani na naftový pohon. Na pomyselnom vrchole stojí zážihový, dvakrát prepĺňaný šesťvalcový skvost, s ktorým sme už mali česť v iných „eMkách“.

SUV M modely pôsobia trochu kontroverzne a nedávajú príliš veľký význam. Podobné typy áut ale už akosi patria k prémiovým značkám, ktoré si ich napriek všetkým prekážkam môžu dovoliť vyrábať. A to najmä preto, že je o ne stále veľký záujem.
Nedávne zmeny
Súčasná generácia X3 si už po piatich rokoch zaslúžila modernizáciu. Určité zmeny nastali na maske chladiča, predné svetlá sú po novom užšie a už v štandarde využívajú LED technológiu. Príplatkové Laser Light reflektory by mali mať dosvit cez 600 metrov. Dĺžku svetelného lúča som síce nemeral, pravdou však je, že som sa s lepšími svetlami ešte nestretol.

Vzadu zaujmú nové svetlá s trochu divokou grafikou a čiernou lištou uprostred. Prepracovaný zadný nárazník dostal viac čierneho lesklého plastu, pod ktorým necudne trčia do priestoru štyri pravé koncovky výfukov.

Pohľad z profilu odhalí nové 21-palcové disky kolies s vŕtanými brzdovými kotúčmi s veľkosťou diskov bežného kompaktného auta.
Bez budíkov
Aj X3 dala zbohom budíkom a nahradila ich grafickým displejom bez možnosti meniť grafiku rýchlomera a otáčkomera. Už sme si ale zvykli, BMW nám, žiaľ, nedáva na výber. Malé zmeny sa objavili na stredovej konzole. Ovládače ventilácie sa presunuli vyššie a samotné výduchy sa trochu zmenšili.

Dokonalý infotainment ma prekvapil už iba bleskovou rýchlosťou pripojenia nového telefónu a možnosťou bezdrôtového pripojenia Android Auto. Ak si spomeniete, že sa donedávna tomuto systému automobilka úplne bránila…
SUV tejto značky ma vždy potešia výborným posedom za volantom, ktoré skôr pripomína sedenie v športovom aute. Hlboko ukotvené pedále, nízke sedenie, volant pritiahnutý k telu… Zarazil ma však mäkký sedák, ktorý vôbec nekorešponduje s tuhou zadnou časťou a nastaviteľnými bočnicami. Nedajte však na prvý dojem, ani po niekoľkých hodinách jazdy sa na nedostatok pohodlia nemôžem sťažovať.

M
Motor zľahka cvičí s pomerne mohutnou karosériou a dáva zabudnúť na vyše dve tony živej váhy. V zákrutách auto prekonáva fyzikálne zákony a aj vďaka širokým pneumatikám a preferencii zadnej nápravy dokáže vykrúžiť oblúk na hranici pudu sebazáchovy. Kombinácia nastavenia motora, podvozka, riadenia a pohonu všetkých štyroch kolies zaručí, že si jazdu vychutná skoro každý podľa svojich požiadaviek. Možno s výnimkou tých, ktorí hľadajú komfort a plavnosť pri jazde po slovenských cestách. Žiaľ, aj v režime Comfort ostáva podvozok príliš tvrdý, a to aj vďaka 21-palcovým diskom s nízkoprofilovými pneumatikami.

Chýbal mi trochu ostrejší nástup bŕzd a viac spätnej väzby od predných kolies. Napriek inak perfektnému odhlučneniu ma prekvapil pomerne silný aerodynamický hluk od B-stĺpikov. Spotreba na úrovni 11+ je očakávaná, prispieva však k častej návšteve čerpacích staníc.
Verdikt
Autá typu SUV by mali byť predovšetkým pohodlné, bez ohľadu na písmeno M na maske chladiča. Mne osobne tuhý podvozok až tak neprekážal. Každý však preferuje niečo iné, a preto odporúčam auto pred kúpou dôkladne vyskúšať. Za všetko ostatné palec hore. A ďalší BMW za to, že tieto sympatické nezmysly stále ponúka.
Základná cena modelu – BMW X3M 353 kW: 93 860 €
Základná cena testovanej verzie – BMW X3M Competition 375 kW: 102 180 €
Euro NCAP: 5* (2017)
Záruka: 2 roky alebo 100 000 km (predĺženie za príplatok)
Registračná daň: 3900 €
Technické údaje | |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | zážihový, radový |
Valce/ventily: | 6/24 |
Zdvihový objem [cm3]: | 2993 |
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]: | 375(510)/5 950-7 300 |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 620/2 750-5 450 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 250 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 3,7 |
Spotreba paliva Kombi (WLTP) [l/100 km]: | 10,8 - 11 |
Emisie CO2 [g/km] | 246 – 251 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 550 |
Objem nádrže [l]: | 65 |
Prevádzková hmotnosť [kg]: | 2085 |
Rozmer pneumatík: | vpredu 255/40 ZR21, vzadu 265/40 ZR21 |
Dĺžka [mm]: | 4716 |
Šírka [mm]: | 1897 |
Výška [mm]: | 1667 |
Rázvor [mm]: | 2864 |