PRVÁ JAZDA: Škoda Kamiq | Ako uliaty

6720

Mladoboleslavská značka vyskladala ponuku svojich SUV od vrchu až po spodok. V priebehu troch rokov spoznávame tretí a zároveň najmenší prírastok do rodiny českých SUV. Kodiaq sa ukázal ako mimoriadne priestranný model, Karoq ako prekvapivo pohodlný a Škoda Kamiq kombinuje vlastnosti, ktoré ju určite zaradia medzi najhorúcejších kandidátov mnohých z vás. V skratke, prekvapila nás.

Škoda Kamiq prichádza ako posledný model nie len do rodiny SUV značky ale zároveň do partie neprémiových malých crossoverov koncernu Volkswagen. Typicky pre Škodovku sa hrdí štedrou porciou priestoru a prináša mnoho prvkov, ktoré sme si už mohli všimnúť v hatchbacku Scala.

Značka totiž mení svoj imidž a snaží sa zaujať ľudí, ktorí nekupujú autá len z racionálnych dôvodov. Chce útočiť na emócie a nie len tie, ktoré vyplývajú z rozumného nákupu.

Pomaly ďalej zájdeš

Z dizajnérskeho hľadiska ide o typickú „krabičku“ plnú ostrých hrán, ktorými sú modely koncernu Volkwagen známe už pekný rad rokov. Ide však o prvý model, ktorého denné LED svetlá sú umiestnené nad modulmi stretávacích svetiel. Priplaťte si za Full LED svetlá po celom obvode auta a získate prvé dynamické smerovky na modeli Škoda.

Kamiq taktiež preberá od modelu Scala názov značky vypísaný veľkými písmenami na dverách kufra či motív dizajnu zadných svetlometov. To je však pochopiteľné, keďže je s nástupcom modelu Rapid Spaceback spätý viac, než si myslíte.

↓ NEPREHLIADNITE ↓

Nastavený trend

Najmenšie SUV od Škody taktiež preberá novo-nastavenú filozofiu interiérového dizajnu. Palubná doska je tvarovaná jednoducho a ako sa na Škodovku patrí, rozloženie tlačidiel a celková ergonómia je bezchybná. Príjemne ma prekvapuje použitie mäkkých plastov po celej dĺžke palubnej dosky. Autu dodáva toto riešenie, hodnotný charakter a lepší akustický komfort počas jazdy.

Interiér je elegantný a vyrobený z kvalitných materiálov. Preberá dizajnérsky smer nastavený hatchbackom Scala

Kým sa zmenila koncepcia interiéru, klasická „škodovácka“ praktickosť a špičkový priestorový komfort v segmente zostávajú aj naďalej prítomné. Značka uvádza, že z hľadiska priestoru na zadných sedadlách ide v prípade modelu Kamiq o najlepší výsledok spomedzi všetkej konkurencie.

Veľkorysí priestor a komfort na zadných sedadlách podčiarkujú vyhrievané zadné sedadlá

Ďalším rozmerom v ktorom najmenšie SUV od Škody vyniká spomedzi konkurencie je objem batožinového priestoru, ktorý ponúka rovných 400 litrov. Zložte sedadlá a táto úžitková hodnota narastie na 1395 litrov. Priplaťte si za sklopiteľné predné sedadlo a na palubu sa vám zmestia predmety do dĺžky 2447 milimetrov. Potrebujete preniesť garnižu alebo dizajnové stoličky? Hor sa do toho! 🙂

Pozeráte sa na najväčší dostupný displej, ktorý môžete mať umiestnený na palubnej doske Kamiqu. Má uhlopriečku 9,2 palca

Navyše, v kabíne je pre cestujúcich k dispozícii celkovo 26 litrov objemu v podobe rôznych odkladacích priestorov. Multimediálny systém dostanete s displejom s uhlopriečkou od 6,5 až po 9,2-palca v prípade systému Amundsen. Nechýba ani ditálny prístrojový panel Virtual Cockpit s uhlopriečkou 10,25 palca.

Prvé dojmy

Model Scala v prípade nového SUV Kamiq spomínam takto často len z toho dôvodu, že obe autá stoja na rovnakej platforme MQB A0. V prípade Scaly je ale platforma natiahnutá do dĺžky na absolútne prípustné maximum, čo so sebou prináša mnohé špecifiká. V prípade Kamiqu je konštrukčný základ vzdialenejší svojím limitom. Malý crossover dostanete na diskoch kolies s priemerom od 16 do 18 palcov.

Zo skúseností na prezentácii však môžem povedať, že kým som sa s najväčším priemerom kolies nestihol zoznámiť, kúpou 17-palcových diskov nič nepokazíte. Na novom Kamiqu je zvláštne to, že sa za jeho volantom ani len necítite ako v SUV. Máte mierne vyšší posed a výhľad, no auto sa v zákrutách nenakláňa, je komfortné aj na menej kvalitných cestách a celkovo postupne maže rozdiely v jazdnom prejave medzi vyššími modelmi a tými štandardnými. Na výber budete mať z dvojice podvozkov.

Štandardný ponúkne svetlú výšku 188 milimetrov, čo je opäť najlepší výsledok v triede a športový, ktorý je o 10 milimetrov nižší a aj mierne tuhší počas jazdy. Ten však ponúka voľbu nastavenia tlmičov prostredníctvom systému Sport Chassis Control. V športovom režime je auto tvrdšie a ponúkne vám pocit nižšieho a športovejšie naladeného auta. Kombinácia 1,0-litrového benzínového trojvalca so 6-stupňovou manuálnou, respektíve so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou vôbec neprekvapila.

Ide o štandardnú kombináciu, ktorá sa cíti pohodlne v širokom spektre podmienok. Štvorvalcový 1,6-litrový motor TDI s výkonom 85 kW/115 koní je najpríjemnejším agregátom pod kapotou Kamiqu s krútiacim momentom 250 Nm. Dokonca by som povedal, že vďaka solídnemu ťahu v nízkych otáčkach si ešte lepšie rozumie s prevodovkou DSG než benzínový motor 1,0 TSI. Najsilnejší benzínový motor 1,5 TSI s výkonom 110 kW/150 koní na prezentácii prítomný nebol, no na trh príde v priebehu nasledovných 6 až 8 týždňov.

Motor 1.0 G-TEC bežiaci na CNG u nás predbežne k dispozícii bohužiaľ nebude a to má na vine slabá infraštruktúra čerpacích staníc na stlačený zemný plyn. Pri zvýšenom záujme a tlaku na budovanie tohto typu staníc nemá značka problém túto motorizáciu uviesť aj na našom trhu. Cenník a zároveň vstup Kamiqu na slovenský trh bude zverejnený približne v polovici septembra.

MotorPrevodovkaMax. výkon [kW/k]Max. krútiaci moment [Nm]Max. rýchlosť [km/h]
1.0 TSI5M70/95175181
1.0 TSI6M85/115200194
1.0 TSI7 DSG85/115200193
1.5 TSI6M110/150250*
1.5 TSI7 DSG110/150250*
1.6 TDI6M85/115250193
1.6 TDI7 DSG85/115250192
1.0 G-TEC6M66/90160*