Vlajková loď Superb bola prvou Škodou, ktorá dostala kúru polodrsnou verziou Sportline už v roku 2015. No, teraz je tu!
Čierne dizajnové prvky odlišujú Sportline od nižších úrovní výbavy, svoje robí aj jemný zadný spojler pre verziu liftback. Octavia Sportline, ktorá je k dispozícii tiež ako kombi, jazdí na 17-palcových kolesách s lešteným vzhľadom. Na želanie však môžete mať osemnástky alebo väčšiu, 19-palcovú sadu, exkluzívnu pre túto verziu. Zmeny na vonkajšej strane završujú odznaky Sportline.

Octavia + doplnky = VL
Interiér začína ako Octavia vo výbave Style, do ktorej interiéru sú doplnené ozdobné lišty z klavírneho laku a pološportové, jednodielne sedadlá. Volant je ozdobený logom Sportline a na predných dverách je nápis Octavia. Štandardne bude Škoda ponúkať túto verziu s USB-C portom v spätnom zrkadle, aby si vodič mohol ľahšie pripevniť palubnú kameru.

Ako by ste od Octavie čakali, Sportline je k dispozícii s množstvom zážihových, naftových, zemnoplynových, mild-hybridných a plug-in hybridných pohonných jednotiek. V závislosti od voľby pohonnej jednotky môže byť k dispozícii s pohonom predných alebo všetkých kolies, ako aj so šesťstupňovou manuálnou alebo sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou. Skrátka Octavia, ako ju poznáme.

Za príplatok je možné Octaviu Sportline objednať s ovládaním podvozku DCC Dynamic Chassis Control, ktoré poskytuje škálu pätnástich nastavení tlmičov – od pohodlných, až po po športové. Za príplatok budete môcť mať aj centrálny airbag medzi prednými sedadlami či iné bezpečnostné srandičky.
Do kompletnej rodiny Octavie teda chýba len luxusnejší model Laurin & Klement, o ktorom sa však automobilka vyjadrila, že s najväčšou pravdepodobnosťou nepríde. Značka sa totiž bála, že by až príliš konkuroval väčšiemu Superbu. Na druhej strane, prečo by si v Mladej Boleslavi kazili nádejné profity?