Elektrický Smart dostal úpravu od Brabusu a je úžasný. Pod kapotou však nebude veľa koní. Tak bude teda superšportom?
Kabriolet Smart EQ ForTwo nie je žiadnym dych berúcim autom. Ide o azda najmenší kabriolet predávaný v Európe, ktorý si bežný človek len tak nekúpi. Čo ak by sme vám povedali, že sa ho ujal Brabus a pridal mu poriadnu dávku korenia? Mohol by sa potom stať športovým?
Smart bol vždy jeden veľký otáznik motorizmu. Na jednej strane sedia pasažieri relatívne vysoko. Na strane druhej nemá auto takmer žiadne previsy a má maličký rázvor, vďaka čomu by mal byť obratný ako motokára.
Nová úprava Brabusu sa nazýva 92R, ktorá z bežného 74 koňového elektromotra vytlačila až 92 koní. Neznie to ako trhač asfaltu, však? Smart je ale malý a kone sú elektrické. Spoločnosť sľubuje zrýchlenie na 100 km/h za 10,9 sekundy úplne bez hluku a vzhľadom na jeho mestské určenie bude maximálna rýchlosť obmedzená na 130 km/h. Dynamika jazdy je to, čím bude 92R výnimočný.
Vylepšením neprešiel iba elektromotor. Brabus hovorí, že jeho úpravy karosérie auta zlepšujú aerodynamickosť a ovládateľnosť. Auto bude ťažiť aj zo športového odpruženia. Bude však supešportom? Odpoveď už asi tušíte.
Ani športový Smart nakoniec nebude až taký športový, ak sa pozeráme na klasické ukazovatele športovosti. Bude ale výborne ovládateľný a krútiaci moment nastúpi hneď od prvého dotyku s plynovým pedálom. Za približne 46 tisíc eur si môžete kúpiť jeden z 50 kusov, ktoré plánuje úpravca vyrobiť. V tomto prípade Brabus stavil viac na ovládateľnosť a jedinečnosť ako na výkon.