Sedany strednej triedy pomaly vymierajú. Lenže potom tu je jeden, ktorý ide proti prúdu. V Európe nepatrí medzi topku, no celosvetovo sa mu sakramentsky darí. Vyrába sa už 45 rokov, aj keď nie vždy úplne s týmto menom, a predalo sa ho viac ako 21 miliónov kusov.
Keď sa na Camry pozriete, vo veľa ohľadoch si pripomeniete predošlú generáciu. Atletický postoj s ostro vyuhlovanými A-stĺpikmi, masívnymi prieduchmi v nárazníku, to všetko je nové. Zozadu je tiež prvok po prvku prepracovaný dizajn, no ako celok vyzerá veľmi podobne ako predtým. Disky dostanete maximálne 18-palcové.

Rovnako vás asi prekvapí, že táto vlajková loď neprichádza s matrixovými svetlami. Vieme však dôvod. Kým v Európe si potrpíme práve na veľkých diskoch a high-tech svetlách, iné trhy majú úplne iné priority. Inými slovami, ide o celosvetový model, ktorý nevyvíjali prioritne pre Európu.

Ingoruje európske trendy
Aj interiér je zložený tak, že absolútne ignoruje európske trendy. A tak tu nenájdete jeden gigantický displej, cez ktorý ovládate všetko. Je tu normálne veľká obrazovka a kopa fyzických tlačidiel. Kabína sa vás nesnaží ohúriť pozlátkom, ale naozaj poslúži. A to platí aj o materiáloch. Plasty vo dverách aj na palubnej doske sú tak 50 na 50 tvrdé a mäkčené. No aj keď nepôsobia prepychovo, kvalita spracovania si zaslúži pochvalu.

Camry síce patrí do strednej triedy, ale svojimi rozmermi sa už pomaličky približuje k vyššej strednej triede. Keby mala o 8 centi viac, už by merala 5 metrov. No a rázvor osí kolies? Presne 2825 milimetrov a i keď je väčší ako napríklad v Superbe, miesta na kolená tu máte menej. Vzadu však sedíte podstatne komfortnejšie. Digitálny prepych dopĺňa aj lakťová opierka s mnohými nastaveniami vrátane ovládania rolety na zadnom okne.

Objem kufra 493 litrov asi nebude niečo, kvôli čomu by ste si vybrali práve Camry. No je veľmi hlboký, a teda praktický. A vďaka sedanovej karosérii je v kabíne naozaj ticho.

Takmer 5 metrov za menej ako 5 litrov
Pod kapotou pracuje piata generácia hybridného pohonu. Celý je postavený na 2,5-litrovom atmosférickom štvorvalci, ktorý navrhli tak, aby vydržal večnosť. A zmeny nastali najmä v elektrickej časti pohonu. Úplne nová je batéria, ktorá je schopná poskytnúť viac šťavy v jednom momente. Výkon tak narástol na rovných 230 konských síl. A akcelerácia? Tabuľkové zrýchlenie na stovku je 7,2 sekundy.

No hoci je pohon výkonnejší, aj tak išla spotreba nadol. O to sa postarala aj redukcia hmotnosti sústavy, aj zníženie trenia prevodovky, ale hlavne samotná nová batéria a menšie nároky na spaľovák. Vďaka silnejšej elektrickej časti pohonu sa tá na benzín menej namáha. A to znamená, že spaľovák pracuje v nižších otáčkach a efektívnejšie. Jeho celková termálna účinnosť 41 % je jedna z najlepších čísel na trhu. Nová Camry dokáže prejsť 100 kilometrov za smiešnych 4,8 – 4,9 litra. Naša zimná realita v mínusových teplotách bola okolo 5,7.

Keď sme si sadli za volant a pojazdili prvé desiatky kilometrov, zostali som dosť prekvapený, že Camry neponúka žiadne adaptívne podvozky, nieto ešte vzducháče. Vo finále je tu však komfort jazdy naozaj na vysokej úrovni. Prejazdy nerovnosťami akoby sa ani nediali, v zákrute Camry drží ako priklincovaná. Ale na druhej strane podobný prístup vidíme aj v mnohých Lexusoch. Jednoducho s podvozkami to v tom Japonsku vedia.













Camry teda neponúka žiadny adaptívny podvozok, iba poctivé železo. Žiadne gigantické disky, normálny rozumný rozmer. Žiadne matrixy, žiadne 15-palcové obrazovky, žiadny dvakrát prepĺňaný trojliter alebo, naopak, jednoliter turbo… Jednoducho toto je úplne iný koncept auta. A ak prekusnete všetky európske stereotypy, dosť sa vám zapáči.
Cena modelu od: Toyota Camry Comfort – 40 490 eur
Cena testovanej verzie od: Toyota Camry Executive – 38 490 eur
Záruka: 3 roky (možné predĺžiť)
Objem motora [cm3]: 2 487
Počet valcov: 4
Výkon spaľ. motora [kW (k)]: 137 (186)
Najvyšší krút. moment spaľ. mot. [Nm]: 221
Systémový výkon [kW(k)]: 169 (230)
Maximálna rýchlosť [km/h]: 180
Zrýchlenie 0 – 100 km/h [s]: 7,2
Spotreba WLTP kombi. [l/100 km]: 4,8 – 4,9
Prevádzková hmotnosť [kg]: 1 570 – 1 635
Najvyššia prípustná hmotnosť [kg]: 2 100
Objem batožinového priestoru [l]: 493
Dĺžka/Šírka/Výška [mm]: 4 920 / 1 840 / 1 445
Rázvor osí kolies [mm]: 2 825