1. Boby BMW
Od roku 2012 strávila americká divízia BMW viac ako rok navrhovaním bobov pre americký olympijský tím. Svoje znalosti v oblasti kompozitných materiálov využila na vývoj ľahkých bobov pre dve osoby vyrobených z uhlíkových vlákien.
Do hry vstúpili aj bohaté skúsenosti s aerodynamikou, keď dizajnéri navrhli nový dizajn bobov. Americký bobový tím vybavený špičkovými bobami si odniesol bronz zo ZOH 2014 v Soči.
2. Noviny Fiat
V toku 1926 Fiat kúpil talianske noviny La Stampa so svojim sídlom v Turíne. Pod vlastníctvom Fiatu sa La Stampa rozrástla z regionálnych novín na jeden z najlepších denníkov v Taliansku. Zaujímavosťou je, že vďaka svojim novinám sa Fiat v roku 1978 dostal do konfliktu s dnes už nebohým líbyjským vodcom Muammarom Kaddáfim.
V roku 2014 Fiat a vplyvná talianská rodina Perrone spojila denník La Stampa a II Secolo XIX do novej spoločnosti Italiana Editrice. Nástupnícka spoločnosť Fiatu, Fiat Chrysler Automobiles v roku 2017 predala svoj vlastnícky podiel v La Stampa.
3. Vlaky Hyundai
Hyundai vám môže predať nový Tucson, i30 aleno IONIQ 5 či 6. Ale ak chcete, tak vám môže postaviť aj vlak schopný odviezť stovky cestujúcich.
Divízia Rotem spoločnosti Hyundai vyrába a navrhuje ľahké koľajové vozidlá, vysokorýchlostné vlaky, diesel-elektrické rušne a vozne metra. Hyundai okrem iného vyrába aj vojenské vybavenie, robotov, stroje pre montážne linky, ale aj súčiastky pre lietadlá.
4. Bicykle Peugeot
Peugeot začal vyrábať svoj prvé bicykle v roku 1882. Koncom 80-tych rokov 19. storočia by ste v ponuke značky Peugeot našli nespočetné množstvo bicyklov, od klasických až po trojkolky.
Výroba automobilov a bicyklov sa v roku 1926 rozdelila na dva samostatné subjekty. Tieto bicykle existujú aj v súčasnosti ako súčasť spoločnosti Cycleurope.
5. Stíhačky Mitsubishi
Oddelenie výroby automobilov značky Mitsubishi zdieľa svoje meno s množstvom ďalších odvetví. Tieto spomínané odvetvia zahŕňajú stavbu výletných lodí, baníctvo, navrhovanie vysokorýchlostných vlakov a dokonca aj výrobu bojových lietadiel.
Po zostrojení smrtiacej stíhačky A6M Zero z čias 2.svetovej vojny aj v súčasnosti vyrába spoločnosť Mitsubishi bojové lietadlá vlastnej výroby, to však nie je všetko. Okrem iného sa venuje aj výrobe japonských verzií stíhačiek F-16 (na obrázku) a F-15.
6. Klobásy Volkswagen
Najobľúbenejší produkt Volkswagenu nemá kolesá ani motor. Spoločnosť sa popri výrobe áut venuje výrobe bravčových klobás a používa do pokrmu currywurst, najobľúbenejšieho fastfoodu v Nemecku. Svoj currywurst distribuuje svojim pracovníkom v niektorých svojich továrňach, reštauráciách a rôznych akciách.
Každá klobása je označená rovnakým spôsobom ako súčiastky do auta, napríklad 199-397-500-A. Volkswagen každoročne vyrobí v priemere 7 miliónov kusov týchto klobás.
7. Lunar Rover od GM
V General Motors sa výrazne podieľali na vývoji vozidla Lunar Rover, ktoré sa preslávilo vďaka misiám NASA Apollo 15, 16 a 17. Spoločnosť General Motors pracovala na vývoji podvozku, riadenia, odpruženia, elektrického pohonu a ovládacích prvkov, zatiaľ čo Boeing sa staral o pristávací model.
Všetky tri vyrobené exempláre zostali osamelé a uväznené na povrchu Mesiaca. A tušíte aj prečo? Pretože batériám došli baterky a potrebujú nabiť.
8. Mlynčeky na kávu a korenie Peugeot
Peugeot predal svoj prvý mlynček na kávu v roku 1840 a v roku 1874 po ňom nasledoval mlynček na korenie. Prvý mlynček na korenie, známy aj ako Model Z bol pôvodne vyrobený z porcelánu. Základný dizajn sa vyrába dodnes, avšak častejšie je vyrobený z dreva.
Biznis s mlynčekmi bol súčasťou divízie s názvom PSP (Poivriéres Saliéres Production), ktorá však nie je ničím prepojená s výrobou automobilov. Rodina Peugeot vlastní 90-percentný podiel v PSP.
9. Súkromné lietadlá Honda
Globálny dosah spoločnosti Honda, ďaleko presahuje výrobu automobilov. Japonská spoločnosť vyrába aj motorky, štvorkolky a dokonca aj súkromné lietadlá pre biznismenov. Honda Jet ponúka priestor pre 6 pasažierov a 2 členov posádky.
Ak ste aj vy zbohatlíci a na vašom bankovom účte sa to hemží peniazmi, úplne nový kúsok tohto “tryskáča” možete kúpiť za 6 miliónov dolárov. Vo fabrike spoločnosti Honda v meste Greensboro v štáte Severná Karolína sa ich doteraz vyrobilo viac ako 200 kusov.
10. Vrtuľník Citroën
Citroën postavil svoju malý osobný vrtuľník, ako poslednú možnú cestu podniku Comotor k zárobku. Comotor bol spoločný podnik s nemeckou firmou NSU na výrobu rotačných motorov.
Prvý a posledný vrtuľník spoločnosti s označením RE-2 celkovo nalietal 38 letových hodín, ani to však nestačilo na to aby sa z neho stal úspešný vrtuľník. Nikto sa pri testoch tohto vrtuľníku žiaľ bohu nezranil ani nezabil. Vývoj postupom času napredoval veľmi pomalým tempom, až kým nový majitelia spoločnosti Peugeot nenariadili Citroënu s týmto projektom okamžite skončiť.
11. Káva Tonino Lamborghini
Ferruccio Lamborghini v roku 1974 predal svoj rovnomenný podnik a odišiel do dôchodku, aby sa venoval výrobe vína a poľovníctvu. Ferrucciov syn toto meno a logo používa na sérii luxusného sortimentu, ktorý ospevuje taliansky dizajn.
Meno Tonino Lamborghini sa okrem iného objavuje aj na hodinkách, parfémoch, peňaženkách či kravatách. Táto značka je aj producentom dvoch druhov kávy, čokolády, vodky a energetických nápojov.
12. Náradie Peugeot
Peugeot vyrobil svoje prvé náradie v roku 1810, niekoľko desaťročí predtým ako existoval automobilový priemysel, do ktorého vstúpi. Peugeot aj dnes pokračuje vo výrobe a predaji pracovného náradia, vrátane vŕtačok, píl a zverákov. Rodina Peugeot predala práva na výrobu svojho náradia v roku 2012 spoločnosti MPO.
13. Člny Toyota
V roku 1990 videla spoločnosť Toyota svoj potenciál vo výrobe rýchlych člnov. Najsilnejší čln Toyoty s názvom Ponam 35 disponuje dvoma motormi V8 s objemom 4.5L a kombinovaným výkonom 740 koní. Tieto člny sa predávaju za 800 000 dolárov a dokážu prepraviť až 12 ľudí.
Na rozdiel od výroby automobilov Toyoty je toto odvetvie lukratívny biznis, ročne sa vyrába len 15 kusov týchto člnov. Okrem nich však Toyota vyrába aj o niečo menšie a lacnejšie plavidlá.
14. Mapy Audi, BMW a Mercedes-Benz
Odvekí súperi Audi, BMW a Mercedes-Benz odhodili svoje zbrane a v roku 2015 spoločne odkúpili mapovú a navigačnú službu HERE od Nokie. Všetky tri spoločnosti majú rovnaký podiel v spoločnosti, ktorá sa predtým volala Navteq.
Materská spoločnosť Mercedesu, Daimler to odôvodnila tým, že tento nákup zaisťuje vytvorenie mapovej služby pre svoje budúce vozidlá s funkciou autonómnej jazdy, bez nutnosti hrať podľa pravidiel spoločností Apple a Google.
15. Rakety Sidewinder od Fordu
V roku 1951 podnik Ford Aerospace uzatvoril s americkým námorníctvom zmluvu na vývoj a výrobu dielov potrebných pre zostavenie rakiet vzduch-vzduch s označením AIM-9 Sidewinder. Ford Aerospace pôvodne vyrábalnavavádzacie a riadiace súčiastky rakety vzduch-vzduch a takisto pomáhal aj s logistikou.
Raketa vzduch-vzduch AIM-9 Sidewinder bola prvý krát požitá počas vojny vo Vietname, kde sa osvedčila natoľko, že ju množstvo krajín používa aj v súčasnosti, avšak v modernizovaných verziách. Ford predal svoj podnik Ford Aerospace v roku 1990 a stala sa súčasťou zbrojárskeho giganta, firmy Lockheed Martin