Nové Audi Q6 E-tron je prémiové elektrické SUV s prvotriednym komfortom a pokročilými technológiami.
Rodina elektromobilov značky Audi má nového člena, je ním Q6 E-tron, ktoré môžeme nazvať aj revolučným. Jedná sa totiž o prvý model značky, ktorý je postavený na novej podvozkovej platforme PPE (Premium Platform Electric). Na vývoji tejto platformy sa podieľalo okrem Audi aj Porsche.

Svieži vzhľad
S dĺžkou 4771 milimetrov je Q6 E-tron takmer o 200 milimetrov kratší ako Q8 E-tron.

Nový model získal prepracovanejšiu interpretáciu masky chladiča „Singleframe“. Predné svetlá sú rozdelené na denné svetlá umiestnené vyššie a diaľkové svetlá nižšie v karosérii. Predný nárazník je vybavený mohutnými otvormi na prívod vzduchu.

Zadná časť má svetelný pás po celej šírke, ako aj zadné OLED svetlá pozostávajúce zo šiestich panelov a 360 segmentov s „aktívnym digitálnym svetelným podpisom“.

Prvotriedny komfort v interiéri
Q6 E-tron bude ponúkaný s piatimi sedadlami a batožinovým priestorom s objemom 526 litrov doplnený o 64-litrový „frunk“.

Interiér bol prepracovaný oveľa radikálnejšie ako exteriér. Palubná doska je založená na veľkej zakrivenej obrazovke, ktorá je tvarovaná ako maska chladiča a má zabudovaný 11,9-palcový digitálny prístrojový panel a 14,5-palcový displej infotainmentu.

K dispozícii je tiež samostatný 10,9-palcový displej pre spolujazdca.

Najnovšia verzia informačno-zábavného systému Audi je navrhnutá tak, aby bola vysoko prispôsobiteľná a poskytuje možnosť sťahovať a používať aplikácie tretích strán, ako je YouTube, rôzne hry a nákupné platformy.

Výkon dosahujúci takmer 520 koní
Zákazníci si môžu na úvod vybrať z dvoch rôznych motorizácií, štandardná Q6 E-tron quattro vytlačí z dvojice elektromotorov výkon 387 koní, športovo orientovaná verzia SQ6 dokonca až 516 koní!

Spomínaná SQ6 zvládne šprint z nuly na stovku za 4,3 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 230 km/h. Štandardná Q6 však príliš nezaostáva – z nuly na stovku zrýchli za 5,9 sekundy a zvládne maximálu rýchlosť 210 km/h. Ponuku neskôr doplnia aj dve verzie s pohonom zadnej nápravy.

Energiu dodáva motorom 100 kWh lítium-iónová batéria, ktorá pozostáva z 12 modulov a 180 prizmatických článkov, ktoré sú väčšie a obsahujú menej kobaltu.