Seat a Cupra sú si čím ďalej, tým viac vzdialené. Stále však existuje jedno “pojítko”, ktoré obe doslova definuje. Volá sa Leon a je azda najznámejším modelom jednej aj druhej. Ale teraz po facelifte sa napriek spoločnému menu vzdialili na míle.
1. Viac digitálna

Zmeny exteriéru sú prakticky nebadateľné. V Seate skutočne pracovali len na tom, čo prináša používateľskú pridanú hodnotu, a tak dizajnový upgrade odišiel na druhú koľaj. Namiesto toho prichádzajú lepšie multimédiá s väčšími rozmermi a novým operačným systémom. A ak ste ochotní oželieť slovenčinu, využívať môžete aj asistenta s integrovanou umelou inteligenciou.










2. Nové motory a výkony

Vedeli ste, že už aj Leon ponúkne prevratný plug-in hybrid s elektrickým dojazdom viac ako 100 kilometrov? Rovnako vypadli z ponuky trojvalcové motorizácie 1,0 TSI. My sme otestovali novú základnú motorizáciu 1,5 TSI s výkonom 115 koní. Prebytkom výkonu rozhodne neoplývala, no rozhodne ju nemusíte vyháňať do šialených otáčok.




3. Komfort napriek jednoduchosti

Odhlučnenie motora a aj kabíny by som radil ku koncernovej klasike. Motor sa bude ozývať len jemne a obtekanie vzduchu je vďaka premysleným líniám natoľko efektívne, že vás nebude nič vyrušovať ani vo vyšších rýchlostiach. Mierne sme sa obávali nerovností v spojení s jednoduchou zadnou nápravou. No obavy sa nenaplnili. Leon ide v kontexte svojej hodnoty za peniaze skutočne príkladom.










Pohon: 1,5 TSI 6MT 115 k 220 Nm / Spotreba WLTP: 5,7-6,3 l/100 km / D x Š x V: 4642 x 1799 x 1450 mm / Rázvor: 2672 mm / Cena motorizácie od: 21 990 € / Batožinový priestor: 620 l