Už ste počuli o Learmuzíne? Napoly tryskáč, napoly limuzína

1501
Zdroj: Mecum

Jedna z najdrahších limuzín sveta je vlastne lietadlom. Takto vyzerá kontroverzná Learmousine.

Všetci to poznáme. Ľudia sa z celej sily snažia spájať veci, ktoré milujú. Spomeňte si na český účes “vpredu biznis, vzadu party” alebo na tie plastové vidličky so zúbkami, s ktorými ste mohli aj krájať. S tým prvým ste neboli ani biznis, ani party, akurát tak možno hokejista (sorry, Jardo) či dedinský mačo (sorry, Pišta). S druhým, ak si nebudete dávať pozor, skončíte s krvácajúcim ďasnom. Learmousine by však mohla byť trochu z iného súdka. Je to napoly tryskáč a napoly limuzína. Ale nie, nelieta.

Zdroj: Mecum
Zdroj: Mecum

Než túto stránku zatvoríte v domnení, že ide o prvoaprílový žart, rovno vás ubezpečujem, že to tak nie je. Toto auto minulý rok skončilo v aukcii a má hodnotu viac ako 1 milión dolárov. Ba čo viac, je homologizované a minimálne v USA s ním môžete jazdiť na verejných cestách.

Zdroj: Mecum
Zdroj: Mecum

Tento kolos meria viac ako 12 metrov, čo je približná dĺžka autobusu. Jeho karoséria je spravená zo skutočného tryskáča Learjet, pričom výrobca odstránil krídla a pridal normálne kolesá. Za projektom stojí Američan Dan Harris, ktorého tím vyvinul podvozok, odpruženie a elektrický systém úplne na mieru trupu lietadla. Vývoj tohto auta trval dlhých 13 rokov a dokončili ho v roku 2018. Už len samotné lakovanie bolo náročné, keďže zohnať takú veľkú lakovnícku dielňu bolo ako nájsť topánku pre Michaela Phelpsa.

Zdroj: Mecum
Zdroj: Mecum

K dizajnu interiéru príliš písať nebudem, pozrite sa sami. Podľa mňa čistý zahodený potenciál. Kokpit už totiž žiaden kokpit nepripomína. Namiesto toho v ňom nájdete odporný lesklý volant a displeje z autobusu. Zadná časť už vyzerá o poznanie sympatickejšie, ale jediná vec, ktorá mi napadne pri pohľade dnu, je slovo “Američania.”

Zdroj: Mecum
Zdroj: Mecum

Iste, vzadu nájdete až 18 sedadiel pre všetkých členov vašej party, 42 palcovú obrazovku a reproduktory s výkonom 17 000 wattov. Ale akosi by som sa na Learmuzínu radšej pozeral zvonku, ako ňou cestoval.

Zdroj: Mecum
Zdroj: Mecum

Pod kapotou sa nachádza 8,1 litrový osemvalec V8 z dielne Chevroletu, ktorý poháňa zadné kolesá. Výkon nie je presne známy, no tento osemvalec zvykol dosahovať okolo 350 koní a viac ako 600 newtonmetrov.

Zdroj: Mecum
Zdroj: Mecum

Brali by ste? Dajte nám vedieť do komentára na našom Facebooku.