Garantujem vám, že s príchodom elektromobility sa v nasledujúcich mesiacoch vyplaví také obrovské množstvo nových hráčov na trhu, že to nebudete stíhať spracovávať. Napríklad Sony.
Dámy a páni, privítajte prvý elektromobil firmy, ktorá pravdepodobne vyrobila vašu hi-fi vežu. A hneď z fleku treba uznať, že Sony sa od zabehnutých hráčov učí priam príkladne.
Odpisovačka
Nielen, že ich absolútne nečakaný coming-out na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES vyzerá, akoby ho pripravovali konštruktéri z Lucid Motors a Tesly. On navyše dostal aj názov ako vystrihnutý z každého druhého koncepčného automobilu posledného desaťročia: Sony Vision S.
Vision S. Gratulujeme, to tu fakt ešte nebolo! Spolu s generickým vzhľadom a názvom však nový, potenciálne sériovo vyrábaný elektromobil prináša niekoľko zaujímavých vlastností a prvkov výbavy. Jedným z nich je napríklad dvojica elektromotorov, každý s výkonom 200 kilowattov (268 koní). Tieto dva silníky umožňujú tomuto splašenému Walkmanu šprintovať z nuly na stovku len za 4,8 sekundy. Zrýchľovať neprestane do príjemných 240 kilometrov za hodinu, čo je na elektromobil celkom pekné číslo.
Okrem potentnej dynamickej výbavy prináša Vision S veľmi pokročilú bezpečnostnú výbavu. Až 33 rôznych kamier a senzorov v interiéri aj exteriéri vozidla sa stará o to, aby ste do svojho cieľa dorazili nielen eko, štýlovo a komfortne, ale aj vcelku a bezpečí. Tu pravdepodobne vznikol priestor na prezentáciu technológií japonskej spoločnosti, keďže nosnú časť tohto systému tvoria snímače ToF a CMOS z vlastnej produkcie.
Odpisovačka na druhú
Či už pri vonkajšej vizáži odpisovalo Sony od Tesly, Lucidu alebo Porsche, v interiéri je situácia úplne iná. Tu sa celkom jasne odpisovalo od Hondy! Interiér prináša riešenie palubnej dosky, ktoré sme doteraz poznali predovšetkým z najmenšieho mestského modelu japonskej automobilky, Honda e.
Tešiť sa tak budeme môcť až na 5 širokouhlých displejov v podobnom ergonomickom riešení s dvomi postrannými displejmi, ktoré slúžia ako displeje pre kamery použité namiesto spätných zrkadiel. Ďalšie dva displeje by sme potom našli na zadnej strane predných opierok hlavy. Sony tiež sľubuje, že ich automobil ponúkne zábavu v kabíne na vysokej úrovni. Čo tým myslia?
Japonská firma môže práve tu zabodovať. Ako dlhoročný výrobca Hi-Fi techniky môže implementovať svoje skúsenosti s akustikou a zvuk v podaní ich 360° soundsystému môže znieť skutočne dobre. Nechajme sa teda prekvapiť!
Dočkáme sa ho?
Sony priznalo, že na automobile takéhoto formátu nepracovalo samo – to by ani bez potrebného know-how od správnych ľudí nebolo možné. Vision S vznikol v spolupráci so zabehnutými firmami ako Benteler, Blackberry, Bosch, Continental, Elektrobit, Genetex, Here, Nvidia, Qualcomm a ZF.
Najdôležitejším spolupracovníkom na vývoji tohto elektromobilu je však rakúska Magna-Steyr, ktorá podľa informácií Sony dodala platformu auta. Magna-Steyr nie je žiaden nováčik – práve v ich závode sa aktuálne vyrába BMW Z4 a Toyota Supra, BMW radu 5 či Jaguar I-Pace a E-Pace, Magna je tiež producentom Mercedesu-Benz triedy G.
Je tak viac ako pravdepodobné, že sa tohto automobilu skutočne dočkáme – aj predstavený kus pôsobí viac ako sériové vozidlo, než koncepčný automobil. Skutočnou otázkou však zostáva, či sa ho dočkáme pod značkou Sony, alebo do rozohratej situácie pribudne úplne nový hráč. Nechajme sa prekvapiť!