Pre fanúšikov japonskej klasiky je to skvelá správa. Toyota obnoví výrobu dielov pre 3. a 4. generáciu modelu Supra. Štart programu GR Heritage Parts Project oznámil prezident divízie Gazoo Racing Company Shigeki Tomoyama.
S. Tomoyama to oznámil počas japonskej premiéry novej generácie modelu Supra, pričom stál pred niekoľkými exemplármi aktuálnej aj predchádzajúcich generáci. Slová šéfa Gazoo Racing prijali s nadšením osobitne majitelia modelov Supra. Dnes už je známe, že diely budú určené pre modely s kódovým označením A70 a A80, čiže pre tretiu a štvrtú generáciu, ktoré vyrábali v rokoch 1986-1993 a 1992-2002. Ďalšie detaily Tomoyama neprezradil. „V tejto chvíli nemôžeme hovoriť o konkrétnych súčiastkach, ale urobíme všetko, aby sme uspokojili potreby vlastníkov modelov,” ubezpečil.
Autá na ďalších sto rokov
Prezident Gazoo Racing Company sa obrazne vyjadril aj k prudkým zmenám, akými v súčasnosti prechádza motorizácia. „Kedysi sa na dopravu používali kone, ktoré vďaka pokroku nahradili automobily. Aj napriek tejto zmene sa organizujú konské dostihy a na celom svete žijú ľudia, ktorí kone milujú, chovajú ich a jazdia na nich,” skonštatoval. „Ľudská túžba pohybovať sa rýchlo je univerzálna. Preto som presvedčený, že napriek nadchádzajúcim epochálnym zmenám v motorizácii, spojenými s autonómnymi, či zdieľanými vozidlami, športové autá nezaniknú. Túto DNA musíme odovzdať aj ďalšej generácii. Výzvou pre Toyota Gazoo Racing je vytvárať fascinujúce autá na nasledujúcich sto rokov.”
Aj prezident má Supru
Jedným z áut, pred ktorými stál S. Tomoyama, bola biela Toyota Supra z roku 1997. Impozantné auto s aerodynamickým balíkom TRD a motorom s výkonom 600 koní patrí šéfovi divízie Gazoo Racing. Na otázku o novej verzii modelu odpovedal, že nemá v úmysle zbaviť sa svojho youngtimera. Uznal však, že GR Supra je vynikajúce vozidlo. Napokon, potvrdzujú to aj vlastnosti modelu: trojlitrový 6-valcový preplňovaný motor s výkonom 340 koní a krútiacim momentom 500 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,3 s, ideálne rozdelenie hmotnosti 50:50 medzi prednú a zadnú nápravu, elektronicky riadený aktívny diferenciál, alebo tuhosť karosérie, ktorá u novej Supry prekonáva dokonca aj Lexus LFA!