TEST: Suzuki Swift Allgrip | Blcha na štyroch

3508
Zdroj: Redakcia

Okrem Suzuki si neviem spomenúť na automobilku, ktorá ponúka neprémiové malé auto s pohonom všetkých štyroch kolies. Japonský výrobca ich má dokonca v ponuke viac. Ak nepočítam momentálne nedostupný Jimny, je tu ešte Ignis, pri ktorom sa ale s pohonom oboch náprav akosi počíta. Kto by to ale čakal od mestského „prcka“?

Po dvoch rokoch od uvedenia Swiftu na trh mu dizajnéri dopriali malý facelift. Nie že by to už potreboval, ale dizajnové a technické vylepšenia predsa vždy potešia.

Kto hľadá, nájde

Predná maska dostala odlišnú štruktúru a po novom ju rozdeľuje horizontálna chrómová lišta. Pribudla možnosť dvojfarebného lakovania, ako aj nové farby. Suzuki týmto krokom nasleduje svojich rivalov a snaží sa ponúknuť viac individualizácie.

Swift pôsobí milo z každej strany.
Zdroj: Redakcia

Byť konzervatívny sa v súčasnosti nenosí a v prípade silnej konkurencie je potrebné sa odlíšiť. Cenník síce veľa alternatív neponúka, pohľad do ponúkaného príslušenstva však okrem iného odhalí dizajnový set obsahujúci dekoratívne lemovania a racingové pásy na karosérii. Pohľad na takto zdobený Swift stojí za to.

Zmena nebola potrebná

Interiér sa nezmenil prakticky vôbec. Absolútne nevadí, že je zložený výlučne z tvrdých plastov. Pri pohľade na veľké „budíky“ v športových tubusoch zaplesá nejedno srdce, zvyknuté iba na plne digitálne prístrojové panely rôznych veľkostí. Rovnako poteší i perfektne tvarovaný volant s množstvom ovládacích prvkov. Konzervatívny vodič isto ocení aj automatickú ventiláciu ovládanú poctivými tlačidlami a otočnými ovládačmi.

Cez pekne tvarovaný volant je výhľad na krásne budíky v športových tubusoch.
Zdroj: Redakcia

Už menej nadchne pomerne zastaraný infotainment. Ponúka relatívne málo funkcií, grafické spracovanie je nezáživné a aj na dotyky reaguje vlažne. Štandardná podpora Android Auto a Apple Car Play však dokáže časť funkcií nahradiť.

Malý Swift dokázal priestorom vpredu vždy prekvapiť a ani v tomto prípade to nebolo inak. Auto ponúka dostatok miesta nad hlavou, v oblasti ramien aj na nohy. Volant je nastaviteľný v širokom rozsahu, pedále sú umiestnené v ideálnej polohe. Chýbala mi iba možnosť spustenia sedadla do nižšej polohy. Takéto vysoké sedenie ale môže naopak niekomu vyhovovať.

Predné sedadlá sú pomerne mäkké a určené skôr pre subtílnejšie postavy.
Zdroj: Redakcia

Pri pohľade na vonkajšie rozmery auta dokáže miesto vzadu pozitívne prekvapiť. Batožinový priestor je už ale určený na prevoz najviac týždenného nákupu potravín.

Do úzkych?

Do úzkych Swift nedostanú ani úzke a poprepletané jednosmerky plné zaparkovaných áut po oboch stranách. Výborný priemer otáčania, malé rozmery, perfektný výhľad z auta a v neposlednom rade zadná kamera pomôže vodičovi využiť aj to najmenšie parkovacie miesto.

Ukryté kľučky zadných dverí pôsobia efektne, manipulácia s nimi ale nie je najpríjemnejšia.
Zdroj: Redakcia

Ovládanie auta je intuitívne a jednoduché. Spojka poskytuje iba jemný odpor, riadenie je nastavené ľahko a radenie stupňov manuálnej prevodovky je presné.

Základný štvorvalec podporený mildhybridnou technológiou poskytuje iba „základnú“ dynamiku. Škoda, že tento motor je v súčasnosti jediný, ktorý sa naprieč všetkými výbavami do Swiftu dodáva. S autom som jazdil výlučne po meste, kde som dosiahol v priemerne hustej premávke spotrebu 6,4 litra na 100 km.

Krátka prevodová páka má pomerne presnú kulisu a krátke dráhy radenia.
Zdroj: Redakcia

Podvozok je pomerne tuhý a na 100% funguje iba na kvalitnom asfalte. O nerovnostiach dá posádke vedieť a zadná náprava dokáže v zákrute trochu znervóznieť. Napriek tomu je auto veľmi hravé a pri silnejšom motore by sa s ním dalo aj slušne zabaviť.

Verdikt

Suzuki Swift vidím ako ideálne druhé auto v rodine určené na presun v rámci mesta, prípadne jeho blízkeho okolia. A pohon všetkých štyroch kolies? Možno má význam v severských štátoch s častou snehovou nádielkou. V našich podmienkach to vnímam skôr ako zaujímavý bonus v pomerne skromnej ponuke verzií modelu.

Základná cena modelu – Suzuki Swift 1,2 Dualjet Hybrid GL 2WD 61kW MT: 11 890 EUR
Základná cena testovanej verzie – Suzuki Swift 1,2 Dualjet Hybrid GLS 4WD 61kW MT: 16 510 EUR
Euro NCAP: 3 hviezdy/2017
Záruka: 3 roky alebo 100 000 km (7 rokov na motor, prevodovku a systém Mild hybrid)

Registračná daň: 33 EUR

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1197
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:61(83)/6000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:107/2800
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:170
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:13,8
Kombinovaná spotreba paliva (WLTP) [l/100 km]:5,5
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:265
Objem nádrže [l]:37
Prevádzková hmotnosť [kg]:991
Rozmer pneumatík:185/55R16
Dĺžka [mm]:3845
Šírka [mm]:1735
Výška [mm]:1520
Rázvor [mm]:2450