TEST Škoda Karoq Ambition: Aká je konfigurácia pre bežných ľudí?

2599
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Facelift nového Karoqa sa prejavil nielen v dizajne, ale aj vo funkcionalite. Koľko z týchto zmien sa dostalo aj do výbavy pre “bežných ľudí”?

Škoda Karoq je dieťaťom trendov. So vzostupom modelov SUV vznikla kategória kompaktných crossoverov. A tá začala vo veľkom ujedať z trhového koláča sedanom, kombíkom a v podstate všetkým. Najprv veľký medveď Kodiaq a potom stredný Karoq s názvom, ktorého pôvod sa dozviete na konci testu. A neskôr uzavrel trojicu spaľovacích SUV ešte Kamiq, ktorý je absolútnym stelesnením trendu „SUV pre každého“.

Ale nešlo len o výstrelok značky, ľudia si tieto modely v dnešnej dobe jednoducho želajú. A tak sa stalo, že Škoda Karoq je druhou najobľúbenejšou škodou dnešných čias. A práve tento obľúbenec sa nám dostal pod ruku v obľúbenej strednej výbave s obľúbeným motorom 1,5 TSI. Už chápete, prečo som použil pojem “bežný človek”?

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Čo je nové?

Ako býva pri faceliftoch folklórom, ich úlohou nie je predstaviť niečo prekopané od základu. Iba vylepšiť to, čo je. Stredný z modelov SUV značky preto vo svojom facelifte zostáva verný klasickým dizajnovým črtám. Nového je však celkom dosť už na prvý pohľad. Najviac do očí bijúcou novinkou je redizajnovaná mriežka chladiča so zdvojenými lamelami a šesťuholníkovým tvarom.

Na ceste spoznáte facelift najmä vďaka novej mriežke chladiča. Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Štvorica svetiel nesie nový podpis, ktorý ale na našom kuse nenájdete. Vo verziách s matrixovou technológiou (tiež relatívnou novinkou v segmente) je však rozdelený na dve čiary s odskokom medzi nimi.

Svetelný podpis vie aktualizovaný Karoq aj krajšie. Ale za príplatok. Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Zozadu je noviniek minimum. Ale opäť treba povedať, že ide o facelift. Takže skôr o vylepšenie detailov, ako na prvý pohľad viditeľné zmeny. Opäť najväčšou zmenou prešli svetlá. A i keď platforma aj karoséria ostávajú rovnaké, zmenila sa aerodynamika. A to celkom podstatne. Koeficient odporu vzduchu totiž klesol až o 9 %, čo predstavuje azda najväčšiu faceliftovú zmenu. I keď ju nie je priamo vidieť. Aerodynamika má totiž vplyv na hospodárnosť jazdy. Ale o tom až neskôr.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

V interiéri bezo zmeny

Pozerajúc sa na strednú výbavu faceliftovaného Karoqa veľa zmien nezbadáte. Vlastne prakticky žiadnu. Pred vodičom sa nachádza retro prístrojový štít s malou farebnou obrazovkou MaxiDOT. Na želanie, alebo vo vyššej výbave, na vás už bude svietiť prístrojový štít. I keď my sme skôr jeho fanúšikmi, je dobré vidieť, že Škoda stále myslí aj na konzervatívnejších zákazníkov a necháva im možnosť výberu.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Multimédiá už sú ale plnokrvné. Majú 8 palcov, všetku potrebnú konektivitu vrátane bezdrôtového Apple CarPlay a aj hlasové ovládanie “Hey, Lauro”, ktoré je schopné ovládať navigáciu, klimatizáciu a v podstate všetky základné funkcie. A to aj vtedy, keď mu nedáte priamy príkaz, ale poviete napríklad: “Je mi zima.” V slovenskom jazyku ju však zatiaľ nenájdete.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Veľkú pochvalu od nás Karoq dostáva za to, že sa na jeho palube ešte stále nachádza dostatok tlačidiel. Koncernoví súrodenci totiž zažívajú masívny ústup, ktorého sa Karoq pravdepodobne dočká až v novej generácii. Takže vo facelifte ostalo všetko po starom a to je vlastne dobre.

Fyzické tlačidlá na palube sa pomaly stávajú “nedostatkovým tovarom” Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Pre život

Riešeniami Simply Clever je škodovka známa. O tých už viete dosť a menovať ich by bolo iba stratou vašej pozornosti. Spomenúť však musím sklápateľné sedadlo spolujazdca, ktoré dokážete sklopiť takmer do roviny. A to vytvára veľmi praktickú nakladaciu plochu na dlhé predmety.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Z hľadiska rozmerov a objemov zostáva vnútri všetko po starom. Kufor poskytuje rovnakých 521 litrov a sedenie vzadu je na svoju triedu výborné. Miesta mám tak akurát aj ja s výškou 1,9 metra.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Najobľúbenejšia motorizácia

Ak dnes na slovenských cestách stretnete Karoqa, s veľkou pravdepodobnosťou pod jeho kapotou nájdete to, čo my pod našou. Jeden a pol litrový benzínový štvorvalec s aktívnym vypínaním valcov a výkonom 150 koní. Spolu so sedemstupňovou prevodovkou DSG vytvárajú naozaj harmonické duo. Motor rozhýbe auto bez väčšej námahy, no zároveň nie je priveľký. Jednoducho rozumná voľba.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Prejazdy zákrutami sú veľmi stabilné a sebavedomé. Zrýchlenie na rovinkách vás neprepasíruje cez škáry v sedadle, ale ani neunudí. Aerodynamický hluk je primeraný karosérii SUV a karosériu na nerovnostiach v podstate nepočuť.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Chápeme, prečo je obľúbený

Škoda Karoq je zlúčeninou slova “auto” a “šíp” odvodeného z nárečia domorodého obyvateľstva na aljašskom ostrove Kodiak. Šíp vystihuje značku Škoda vďaka jej logu a auto hádam ani netreba vysvetľovať. Dôležité ale je, že aj faceliftovaná verzia je hodna svojho mena a popularity, ktorá sa s ním spája. Auto na nás zanechalo veľmi dobrý dojem a jediné, čo nám chýbalo k stopercentnému dojmu z SUV, bola absencia pohonu všetkých kolies. Ale nebojte, s naftovým dvojlitrom kúpite aj 4×4.