Nedávno testovaný Renault Clio 1,3 TCe vo výbave RS Line si ma získal perfektne spracovaným interiérom a zároveň aj pomerne výkonným motorom, čo z auta robilo výborného spoločníka nielen na mestské komunikácie.
Súčasne testované auto vyzerá na chlp rovnako vrátane farby, ktorá mu, mimochodom, veľmi pristane. Pohonná jednotka však „stratila“ jeden valec a namiesto vydareného automatu dostalo auto päťstupňovú manuálnu prevodovku.
Takmer kompletný balík
V porovnaní s minule testovaným autom naviac pribudli balíky výbav Pack City a Pack Bose Plus. K dokonalosti autu chýba už iba adaptívny tempomat. Ten však má logicky väčší význam s automatickou prevodovkou, ku ktorej ale tiež nie je k dispozícii.
Zatiaľ čo mi pri automate nevyhovovala poloha pedálov plynu a brzdy blízko seba, pri verzii s trojicou pedálov je všetko v poriadku. Ich umiestnenie relatívne blízko sedadla v kombinácii s neveľmi širokým rozsahom nastavenia volantu ale stále považujem za vhodné skôr pre nižších vodičov.
Vyvýšená časť stredového tunela získava na význame práve vo verzii auta s manuálnou prevodovkou. Páka je situovaná v bezchybnom dosahu a navyše blízko volantu, na druhej strane je však trochu pridlhá a má neforemnú hlavicu.
Divadlo aj s tromi hrnčekmi
Po naštartovaní sa trojvalec nezaprie, auto vydáva typické vibrácie. Po rozbehnutí sa motor upokojí a je pomerne tichý. Do 2000 otáčok je mŕtvy a neochotný zrýchľovať. Potom sa ale prebudí a na pomerne nízky objem dokáže prekvapivo slušne zatiahnuť, pričom nepoľavuje až do hodnoty približne 5000 otáčok.
Balík výbavy Pack City obsahuje volič jazdných režimov Multi-sense. Pri využívaní režimu Sport je odozva motora okamžitá a výraz „turbodiera“ stráca význam. Musím však priznať, že režimy My Sense a Eco som iba krátko vyskúšal a po ospanlivej reakcii motora na pohyb akcelerátora som sa vrátil k športovému režimu.
Dynamika motora je dostatočná pri jazde v meste aj na okreskách, no na diaľniciach už motor stráca dych a nedokáže už výraznejšie zrýchľovať. Päťstupňová manuálna prevodovka má prvé tri stupne pomerne krátke, medzi tretím a štvrtým prevodovým stupňom je už dosť veľký odskok. Motor pri diaľničnej stotridsiatke točí nevysokých 3000 otáčok. Napriek tomu si ale myslím, že by motoru viac svedčil „šesťkvalt“, už len kvôli jemnejšiemu prerozdeleniu vyšších prevodových stupňov. Práca s pákou manuálnej prevodovky je bezproblémová, prospeli by jej však kratšie dráhy pri radení jednotlivých stupňov. Pedál spojky má „tak-akurát“ dlhý zdvih a kladie primeraný odpor.
Podvozok je ladený kompromisne a na pomerne veľkých 17-palcových kolesách dokáže slušne filtrovať bežné nerovnosti vozovky. Zákruty dokáže vykrúžiť s veľkou istotou a ak to s rýchlosťou trochu preženiete, zadok vám zachráni jemne zasahujúci stabilizačný systém.
Napriek využívaniu výlučne športového režimu a častých jázd po diaľniciach priemerná spotreba neprekročila hodnotu 6 litrov na 100 km.
Verdikt
Renault Clio príjemne prekvapil aj s trojvalcovým „jednolitrom“. Poskytuje dostatok výkonu na svižnú jazdu a nestratí sa ani pri jazde po diaľnici. Tento model si však viem najlepšie predstaviť v kombinácii s minule testovaným motorom 1.3 Tce a manuálnou prevodovkou, čo, žiaľ, výrobca zatiaľ neponúka.
Základná cena modelu – Renault Clio LIFE SCe 65: 13 490 €
Základná cena testovanej verzie – Renault Clio RS Line TCe 100: 14 950 €
Záruka: 5 rokov alebo 100 000 km
Registračná daň: 33 €
Technické údaje | |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | radový, zážihový |
Valce/ventily: | 3/12 |
Zdvihový objem [cm3]: | 999 |
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]: | 74 (100) / 5 000 |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 160/2 750 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 187 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 11,8 |
Spotreba mesto/mimo/kombi (NEDC) [l/100 km]: | 5,6–5,7 / 3,7–4,1/ 4,4–4,7 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 340 |
Objem nádrže [l]: | 42 |
Pohotovostná hmotnosť [kg]: | 1165 |
Rozmer pneumatík: | 205 / 45 R17 |
Dĺžka [mm]: | 4050 |
Šírka [mm]: | 1798 |
Výška [mm]: | 1440 |
Rázvor [mm]: | 2583 |