TEST: Peugeot 5008 | MPV alebo SUV? Hlavne, že je pracovitý a vyzerá dobre

4875
Zdroj: David Dejvo Schun

Peugeot 5008 je veľký, dizajnový a spotrebou naozaj prekvapí. Poskytne riešenia aj početnejším rodinám a prinesie komfort, na ktorý sme pri Peugeote zvyknutí.

Peugeot 5008 je na trhu už od roku 2009. Prvá generácia, ktorá bola dostupná až do roku 2017, bola skôr MPV. Pred štyrmi rokmi prišla druhá generácia, ktorá už hrdo spadá do kategórie SUV. Jej črty však ležia niekde uprostred. V roku 2020 prišiel facelift, ktorý z 5008 spravil kus atraktívneho automobilu.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Novú dizajnovú masku predstavila automobilka ešte v roku 2019 v rámci modelov 208 a 2008. Prináša so sebou dizajnovú mriežku chladiča, dokonale zapracované LED svetlomety a svetelný podpis šabľozubého tigra.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

MPV alebo SUV?

Črty MPV ukazuje pri pohľade zboku. Na mysli máme najmä pretiahnutú kabínu s náhlym skosením na konci. Na druhej strane, v prospech karosérie SUV hovoria masívne 19-palcové disky kolies. Pri pohľade zozadu sa vynímajú obrovské zadné dvere s čiernym spojlerom a dizajnovým čiernym panelom, ktorý začína aj končí v koncových svetlách.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Pokiaľ ide o rozmernosť, Peugeot 5008 je jedným z najpriestrannejších áut vo svojej triede. Opäť vlastnosť, ktorá sa prisudzuje skôr autám MPV. Ponúka tri rady sedadiel a 7 miest na sedenie. Posledné dve sú určené len pre nižších ľudí a ak ich nepotrebujete, bez problémov ich zložíte do podlahy.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

V druhom rade sedadiel už je dostatok priestoru pre nohy prakticky pre akéhokoľvek vysokého človeka. Sedenie je o niečo strmšie, ako sme zvyknutí. Na druhej strane je zozadu výborný výhľad a záclonky na oknách, USB nabíjačky či výklopné stolíky len podčiarkujú komfort.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Sedenie vpredu je bravúrne. Nastaviteľné je prakticky všetko, čo potrebujete. Okrem klasických nastavení, ktoré sú elektrické a s pamäťovou funkciou, si môžete nastaviť aj dĺžku sedáka.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

(Ne)využitý priestor?

Pred vodičom sa rozprestiera dvojica displejov. Digitálny kokpit s rôznymi možnosťami zobrazenia pred vodičom a obrazovka multimédií v strede. Uhlopriečka 12,3 palca je jednou z najväčších na trhu, no Peugeot ju využíva veľmi neefektívne. Po rohoch sa totiž stále zobrazujú nastavenia klimatizácie a variabilná je len plocha v strede.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Pripojenie USB je starým dobrým štandardom, USB-C zatiaľ na palube nenájdeme. Podpora Apple CarPlay či Android Auto je samozrejmosťou tiež. No a čerešnička na torte? Fyzické tlačidlá na ovládanie multimédií. Ak ste ochotní odpustiť značke plytvanie zobrazovacím priestorom, so systémom budete veľmi spokojní.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Poctivec pod kapotou

No a poďme za volant. Peugeot sa stal tiež obeťou downsizingu a do mnohých svojich áut začal montovať prepĺňané benzínové 1,2-ky. Prečo vám to hovoríme? Pretože tento kus taký nie je. Pod kapotou buble naftový dvojliter s výkonom 130 kilowattov. Poháňa prednú nápravu, ktorá je spojená prostredníctvom 8-stupňovej automatickej prevodovky.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Správanie v zákrutách je dokonale predvídateľné a priľnavosť príjemne prekvapila. Mierne oneskorenie reakcii prevodovky sme ochotní prehliadnuť, pretože prevodovka je jasne orientovaná na spotrebu. Počas nášho testu sme skúsili všetky podmienky a v prípade pokojnej jazdy nie je problém dostať sa aj pod 5 l/100 km. Počas asi 800 kilometrov, z ktorých bolo 300 diaľničných, sme skončili s priemernou spotrebou 6,5 l/100 km na zimných gumách.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Peugeot 5008 prešiel modernizáciou, ktorá z neho spravila iné auto. A Francúzi sa môžu poklepkať po ramene. Vytvorili auto, ktoré spája to najlepšie zo všetkých svetov. Má dvojliter, zvýšený posed, lepšie terénne vlastnosti a priestrannosť hodnú MPV.

Základná cena modelu – Peugeot 5008 1,2 PureTech: 26 290 €
Základná cena testovanej verzie – Peugeot 5008 2,0 BlueHDi GT Pack: 43 690 €
Euro NCAP: 5* (2016)
Záruka: 4 roky alebo 80 000 km
Registračná daň: 530 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, vznetový
Valce:4
Zdvihový objem [cm3]:1997
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:130 (177) / 3750
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:400 / 2000
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:215
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:9,2
Spotreba - WLTP kombi novaná [l/100 km]:6,0 - 6,7
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:820
Objem nádrže [l]:56
Prevádzková hmotnosť [kg]:1 682
Dĺžka [mm]:4641
Šírka [mm]:2098
Výška [mm]:1646
Rázvor [mm]:2840