TEST Peugeot 3008 PHEV | „Tady končí veškerá legrace“

2480
Zdroj: Dávid Dejvo Schun
" "

Peugeot 3008 v motorizácii Hybrid4 ponúka nielen pohon všetkých kolies, ale aj výkony, ktoré sa môžu rovnať hot-hatchom.

Peugeot 3008 predstavovať netreba. Spomedzi modelov s dvomi nulami sa na trhu objavil ako prvý v roku 2008. Vtedy však ešte iba ako MPV. Až druhá generácia v roku 2016 dostala karosériu SUV, čo ju predznamenalo na úspech. A minulý rok prišli vo Francúzsku s faceliftom.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Najviac zmien nastalo na prednej maske, ktorá sa na tú pôvodnú nepodobá prakticky vôbec. Iná je zväčšená mriežka chladiča, všežravý spodný nárazník a svetelný podpis, ktorý robí z klasického francúzskeho leva dravého šabľozubého leva. Novinkou sú aj chrumkavejšie svetlá vzadu, ktoré dokonale zapadajú do už známeho čierneho segmentu na zadných dverách.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

V centre diania

Po nastúpení do auta najviac zaujme zväčšená obrazovka multimédií. Už tradične mohol Peugeot rozloženie segmentov obrazovky vymyslieť trochu inak. Ovládanie teploty auta zaberá výraznú časť displeja a na ostatné funkcie toho veľa neostáva. Na druhej strane, displej má výbornú odozvu, príjemné grafické spracovanie a systém podporuje aj Apple CarPlay či Android Auto. Obe môžete s autom prepojiť prostredníctvom klasického USB káblu.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Sedenie za volantom je veľmi príjemné. Vodiča obklopujú nielen sedadlá s výrazným bočným vedením, ale aj vysoký stredový tunel. Pripomína kokpit lietadla. Všetky displeje aj funkčné tlačidlá sú otočené na vodiča, vďaka čomu sme sa za volantom cítili ako v centre diania. A tak to má byť. Na typický „pežoťácky“ volant si musíte chvíľu zvykať. Veniec volantu je natoľko malý, že je potrebné sledovať prístrojový panel ponad volant. Ale to je vecou zvyku. Pochváliť musíme aj nočné videnie s termokamerou, ktoré nás v noci zachránilo pred nehodou na neprehľadnom priechode pre chodcov.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Sedenie vzadu je príjemné. Miestom neprekypuje, no poskytuje ho dostatok aj pre dospelých. Batérie sú uložené v podlahe, čo uberá miestu na chodidlá pod predným sedadlom. Ale na hlavu je miesta hojne. Do piatych dverí v hybride natlačíte 395 litrov. To je o 5 litrov viac ako pri koncernovom súrodencovi, Hybridnom Grandlande.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Viete jazdiť na hybride?

Pod kapotou hybridnej štvorkolky nájdete benzínový 1,6-litrový motor doplnený dvomi elektromotormi, jedným na každej náprave. Celkový systémový výkon predstavuje rovných 300 koní a z 0 na 100 km/h sa toto SUV dostane za približne 6 sekúnd. Dodatočnú hmotnosť je na správaní auta cítiť. Pokojná jazda pripomína skôr jazdu limuzínou ako SUV. Na začiatku vás môže zaskočiť spomínaný menší volant, pretože je o to citlivejší.

Pri vybitom aute sa hybridný pohon stará o rekuperáciu a rozjazdy. Stále možné jazdiť za 6 l/100 km, no napríklad pri jazde na diaľnici, keď auto nemá čo rekuperovať, sa spotreba môže vyšplhať takmer k dvojciferným číslam. Ale pri plug-in hybride je veľmi dôležité nabíjať.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Nabíjanie vám najlepšie pôjde s kávou v ruke, prípadne nejakým pečivom v tej druhej. Auto ponúka iba AC nabíjanie, ktoré nepovoľuje tie najvyššie dostupné rýchlosti. Ide o štandard medzi plug-in hybridmi a také nabíjanie trvá o to dlhšie. Nabíjanie z komerčného stojana nám trvalo približne dve hodiny a doplniť šťavu z klasickej zásuvky sme z 0 na 46 km dojazdu nabili v priebehu jednej noci bez problémov.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Plug-in hybrid nie je pre každého. Dobrou správou je, že na jeho správne používanie nepotrebujete nevyhnutne wallbox. Potrebujete však prinajmenšom klasickú zásuvku v blízkosti parkovacieho miesta. Ak máte kde nabíjať, odvďačí sa vám skvelými jazdnými vlastnosťami a spotrebou, ktorá by stála za hriech.

Základná cena modelu – Peugeot 3008 1,2 PureTech Active Pack: 26 390 € (akcia)
Základná cena testovanej verzie – Peugeot 3008 GT 1,6 HYBRID4: 44 890 € (akcia)
Euro NCAP: 5* (2016)
Registračná daň: 75 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový + 2x elektromotor
Zdvihový objem [cm3]:1598
Najvyšší výkon sústavy [kW(k)]220 (300)
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:240
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:6,1
Spotreba - kombi [l/100 km]:1,2-1,7
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:395
Objem nádrže [l]:43
Pohotovostná hmotnosť [kg]:1840
Dĺžka [mm]:4447
Šírka [mm]:2098
Výška [mm]:1624
Rázvor [mm]:2675