Opel Mokka je čerstvým vzduchom v portfóliu značky z Rüsselheimu. Jej elektrická verzia spojila mladícky dizajn a overené technológie. Ako sa jazdí s touto elektrizujúcou kávičkou?
Mokka je horúcim želiezkom v segmente malých SUV, ktorý stále naberá na dôležitosti. A musíme povedať, že doňho prináša niečo, čo nemá nikto iný.
Najväčšou devízou novej Mokky je jej vzhľad. Predná maska nesie názov Vizor a ukazuje, kam sa bude dizajn nových modelov uberať. Mokka toto ťaženie s ohľadom na históriu značky začala, no Grandland a Astra sú v jej tesnom závese. My považujeme dizajn novej Mokky za doslova extrémny a nie sme jediní, pretože toto auto priťahovalo pohľady aj na parkoviskách. Dobrá práca, Opel!
Malé a útulné
Interiér je o poznanie menej mladícky a atraktívny ako zovňajšok. Po nastúpení do kabíny vás privíta skôr konzervatívny dizajn, ktorý sa snaží byť najmä účelový. Pred vodičom sa vyníma obrovský displej digitálneho kokpitu a v strede je jeden podobný určený na ovládanie multimédií. Veľmi sa nám páči orientácia na vodiča a aj plastový panel, do ktorého sú oba displeje zasadené. Dokonca až tak, že Mokke odpustíme prítomnosť množstva lesklých plastov, z ktorých niektoré občas oslňujú.
Komfort na palube je pre posádku na predných sedadlách viac než postačujúci. Mokka síce ponúkla len jednu zónu klimatizácie, no sedenie bolo veľmi príjemné a priestoru dostatok. Cesta na zadných sedadlách už bola podstatne náročnejšia. Napokon, Mokka je malé mestské SUV a nie diaľničný krížnik. A to potvrdzuje aj jej pohon.
Až doteraz sme sa porovnaniu v rámci koncernu vyhýbali, no už to ďalej nejde. Elektrická Mokka-e je totiž postavená na rovnakej platforme ako Peugeot e-2008 a Citroën ë-C4. Z hľadiska rozmerov si nie sú vôbec podobné, no parametre pohonu sú doslova totožné. Všetky tri autá majú elektromotor poháňajúci prednú nápravu výkonom 100 kW a k tomu batériu s kapacitou 50 kWh. Mokka-e je z troch bratrancov najmenšia, a i keď sa to neprejaví na zrýchlení, pocítite to na dynamickejších jazdných vlastnostiach.
Elektrická zábava
Jazdiť s Mokkou-e je skutočná zábava. Elektrický prísun krútiaceho momentu vás po meste poženie s takou radosťou, že nebudete chcieť vystúpiť. A ani nebudete musieť. Pri normálnej jazde je totiž dojazd reálnych 300 kilometrov. A to je číslo, pri ktorom nebudete musieť nabíjať hoci aj celý pracovný týždeň. Ak však vyjdete na diaľnicu, dojazd začne rapídne klesať. Diaľničná cesta dlhá 70 kilometrov dynamickým diaľničným tempom nám zobrala asi 160 kilometrov z dojazdu. Navyše krátky rázvor je rovnako príjemnejší a využiteľnejší medzi panelákmi a nákupnými centrami.
Najpálčivejšou témou elektromobilu je jeho nabíjanie. Veď práve doba nabíjania a relatívne nižší dojazd sú faktormi, ktoré rozdeľujú motoristickú spoločnosť na priaznivcov a odporcov elektromobility. Je jasné, že väčšina potenciálnych zákazníkov elektromobilu nebude denne jazdiť stovky kilometrov napríklad za prácou. Na druhej strane je pravdepodobné, že človek z paneláku, bez možnosti nabíjať doma, tiež nebude typickým zákazníkom Mokky-e. Tento výpočet nám nechá len zopár majiteľov domov či bytov na predmestí s garážou, ktorí si nainštalujú wallbox a zaobstarajú elektromobil. Ak ste jedným z nich, máte šťastie. Kúpou Mokky-e si totiž zaobstaráte nielen auto, ale aj veľmi zábavnú a štýlovú jazdu, ktorá vás bude stáť pár centov. Mokka-e rozhodne nie je pre každého. Sleduje trendy, je prejavom osobnosti a takisto prejavom svetonázoru. A práve preto je King of Pop.
Základná cena modelu – Opel Mokka-e Edition: 30 790 €
Základná cena testovanej verzie – Opel Mokka-e Ultimate: 37 790 €
Euro NCAP: 4 hviezdy/2021
Registračná daň: 33 €
Technické údaje | |
---|---|
Motor | Mokka-e |
Typ motora: | elektromotor |
Najvyšší výkon [kW (k)]: | 100 (136) |
Najvyšší krút. moment [Nm]: | 260 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 150 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 9 |
Spotreba - kombi [kWh/100 km]: | 17,4-17,8 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 310 |
Kapacita batérie [kWh]: | 50 |
Prevádzková hmotnosť [kg]: | 1523 |
Dĺžka [mm]: | 4151 |
Šírka [mm]: | 1791 |
Výška [mm]: | 1532 |
Rázvor [mm]: | 2561 |