TEST: Nový Renault Trafic | Práca mu pristane

1672
Zdroj: David Dejvo Schun

Faceliftovaný Renault Trafic je na slovenskom trhu relatívne čerstvo. Dostal úpravu zovňajšku a práce sa nebojí. Novému pracantovi v segmente najviac pasuje, keď má čo voziť.

Ak ste už čítali test Multivanu, test Traficu vám nemôže ujsť. Obe dodávky majú bohatú históriu, obe sú v tejto konfigurácii určené na vozenie posádky a obe majú podobnú farbu. Tam však rovnakosti končia. Zatiaľ čo Multivan operuje vo sfére luxusu, Trafic ide cestou úžitku a poctivej práce.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Anjelské krídla

Súčasťou redizajnu prednej masky bol aj nový dizajn svetiel. Obrie svetlomety s technológiou Renault LED Pure Vision majú jednoduché poslanie. Osvetliť čo najviac a vyzerať pritom dobre. Práve tie totiž majú po bokoch dizajnové krojenie, ktoré pripomína anjelské krídla. Nový je aj svetelný podpis, ktorý sa približuje písmenu C známemu z menších áut značky.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Nepomýlite si ho aj vďaka diamantu na čele prednej masky, zapracovanému do hornej časti veľkej mriežky chladiča. Tá vďaka chrómovému lemovaniu pôsobí mohutne a vzbudzuje rešpekt.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Po bokoch sa nezmenilo prakticky nič. A rovnako i vzadu, kde veľké dvere prekrývajú prakticky celú zadnú stenu auta. Praktickosť tejto karosérie je výborná, jej dizajn už ale začína byť celkom obohraný. Zo všednosti ho vytrhnú 17-palcové disky kolies s atraktívnym dvojfarebným dizajnom.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Interiér hlavne pre vodiča

Po nastúpení na miesto vodiča ma príjemne prekvapil rozhľad a sedenie. Dodávkový posed ponúkol veľký rozhľad a sedadlá boli komfortnejšie, ako som čakal. Pred vodičom sa rozprestiera palubná doska s dvomi odkladacími priestormi navrchu. Za analógovým prístrojovým panelom sa nachádza prvý a za obrazovkou multimédií druhý. Všetky odkladacie miesta sú na dosah vodiča tak, ako to má v tomto segmente byť.

Tento malý odkladací priestor poslúži napríklad na peňaženku. Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Multimediálny systém Easy Link s uhlopriečkou 8 palcov je príplatkový. Za 590 eur dostanete aj navigáciu a nechýba ani možnosť prepojenia s telefónom. Z komfortných prvkov je na palube tiež príplatková automatická klimatizácia vpredu a manuálna vzadu v oddelení pre pasažierov.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Poďme dozadu. Tu je jasne vidno, čím sa Renault rozhodol v novom Traficu zapôsobiť. V druhom a treťom rade totiž ponúka dokopy 6 plnohodnotných miest a dovnútra sa celkovo zmestí až 8 cestujúcich. I keď je väčšina komfortných prvkov venovaná vodičovi, ani vzadu o ne nie je núdza. Na mysli mám napríklad spomínanú klimatizáciu, ale aj zásuvky či USB konektory na nabíjanie.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Sedenie vzadu je uložené v pohyblivých koľajniciach prekrytých hliníkom. Práve vďaka nim je možné upraviť priestor pre nohy, ktorého bude mať každý dostatok. Tiež je možné sedadlá vyberať či otáčať. Tieto úkony však vyžadujú silu, trpezlivosť a čas. Pravdepodobne sa pre svoje obľúbené rozloženie rozhodnete raz a meniť ho budete len v ojedinelých prípadoch.

Otáčanie druhého radu sedadiel si vyžaduje dve osoby. Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Naložený jazdí najlepšie

Trafic sa skutočne narodil preto, aby pracoval. Pod kapotou pracuje dvojlitrový naftový štvorvalec s výkonom 170 koní, ktorý je prepojený s prednými kolesami prostredníctvom šesťstupňovej automatickej prevodovky EDC. Rozdiel medzi plne naloženým a prázdnym autom bolo cítiť najmä na zadnej náprave. Zatiaľ čo pri jazde s prázdnym autom bola „našponovaná“, v plnom aute sa upokojila. Motor napriek hmotnosti fungoval veľmi svižne a občasné hlasnejšie prejavy vykompenzoval svojou silou.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Renault Trafic je autom, ktoré sa každé ráno teší do práce. Na rozdiel od mnohých, ktorí z nej utekajú, Trafic sa cíti najlepšie vtedy, keď mu dáte zabrať. Nečudo, že si svoje miesto v kategórii obhajuje už 41 rokov.

Základná cena modelu – Renault Trafic SpaceClass L1 150k: 39 400 €
Základná cena testovanej verzie – Renault Trafic SpaceClass L2 170k EDC: 45 000 €
Záruka: 2 roky / možnosť predĺženia na 3 roky / 100 000 km alebo 4 roky / 150 000 km
Registračný poplatok: 530 €

Technické údaje 
MotordCi 170 EDC
Typ motora:radový, vznetový
Valce:4
Zdvihový objem [cm3]:1997
Najvyšší výkon [kW (k)]:125 (170)
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:380 / 1500
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:186
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:10,6
Spotreba - kombi [WLTP] [l/100 km]:7,1 - 7,9
Rozmery a hmotnosti
Nákladný priestor [m2]:4,1
Objem nádrže [l]:80
Pohotovostná hmotnosť [t]:2,0 –2,2
Dĺžka [mm]:5 480
Šírka [mm]:1956
Výška [mm]:1 974
Rázvor [mm]:3 498